18. února 2013

SOKOLNICE - zámek

Dnes bych vám chtěl představit bývalý zámek, dnes domov pro seniory v Sokolnicích



Informace k dnešnímu příspěvku jsem čerpal z Wikipedie a fotografie jsem pořídil v letech 2007 a 2012.

Zámek v Sokolnicích byl jako renesanční tvrz postaven roku 1560 tehdejším majitelem Petrem Sadovským ze Sloupna.
Roku 1705 jej koupil Walter Xaver z Ditrichštejna, jeho nástupce František Xaver jej přestavěl na dvoupodlažní barokní zámek s kaplí.
Roku 1843 zámek zakoupili Mitrovští z Mitrovic a Nemyšle, kteří z něj učinili své rodové sídlo a v polovině 19. století jej přebudovali do novogotické podoby.
Na zámku byla i ústřední kancelář statků Mitrovských.
Po roce 1945 se stal zámek majetkem státu, sloužil jako domov pro běžence, domov odpočinku a domov důchodců, dnes je v něm umístěn domov pro seniory

Sokolnice - zámek 8.4.2007

Sokolnice - zámek 9.4.2007

Sokolnice - zámek 6.3.2012





















Tak, a to je ode mě ze Sokolnic vše. Víc jsem toho zde zatím nenafotil.

Dnes jsem vyrazil na malý výlet, takže příště vám ukážu nějaké nové fotečky. Zatím se mějte fajn a já se brzy ozvu.

10 komentářů:

  1. Zámeček je to krásný a i tvoje fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. No jsou tam asociace na Hlubokou...a být v takovýmhle domově důchodců, tak to bych si dala líbit! Znám takový zámecký v Heřmanově Městci, na zámku původně Kinských a pak Auspergů. Ale hlavně boží je ta nádherně modrá obloha!!!!!Ta mi šíleně chybí

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Už bych taky uvítal kousek modré oblohy a hlavně sluníčko!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Zámek opravdu trošku připomíná Hlubokou, je moc krásný, tam se asi seniorům pěkně bydlí.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Jsem rád,že se Ti zámek líbí,je asi 3 km od Mohyly míru

    OdpovědětVymazat
  6. Za napoleonských válek sloužil tento zámek jako lazaret. Jeho zdi by mohly vyprávět o prožitém utrpení. Tehdy i nyní. Totiž není všechno zlato, co se třpytí. Nechtěla bych tam dožít. 8  utlumených lidí na pokoji...

    OdpovědětVymazat
  7. Sokolnický zámek je studená haluzna, naprosto nevhodná pro dnešní účel. stropy asi 5m vysoké, společné ložnice pro 6-8 lidí. Schodiště a jednotlivé schody vš navíc komplikují.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Za napoleonských válek se o tento zámek vedly taky tvrdé boje

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Kdyby jste si to tu trochu obkoukl(a), zjistil(a) by jste, že ukazuji jen objekty a uvádím jen krátké výpisy z historie. Pokud se někdo zajímá o větší detaily, tak se musí kouknout jinam. Mě jde jen o to zachytit stav daných památek v určitou dobu a politiku tady neřeším

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji