22. února 2013

STŘÍLKY - zřícenina hradu

Dnes bych chtěl ukončit představování obce Střílky a to zříceninou Stříleckého hradu. Pro fotky jsem musel opět sáhnout do archivu (momentálně bych se do toho kopce nedostal), ale samotného mě překvapilo, že mám jen pár snímků.



Podklady k dnešnímu příspěvku jsem čerpal z Wikipedie
Hrad Střílky je zřícenina hradu 1,5 km jihovýchodně od obce Střílky v okrese Kroměříž ve Zlínském kraji,v pohoří Chřiby.

Hrad založil moravský šlechtic Smil ze Zbraslavi a Střílek. Ten zemřel jako bezdětný a hrad připadl odúmrtí králi.Ten ho roku 1321 zastavil Jindřichu Železnému z Lipé, stejnojmennému synovi proslulého velmože a tehdejšího moravského hejtmana.

Krátce po polovině 14.století získal hrad moravský markrabě Jan Jindřich a následně dědictví jeho syn Jošt Lucemburský. Ten panství roku 1406 zastavil Vznatovi Hechtovi z Rosic.

Hrad přečkal husitské války a česko-uherské války.

Roku 1481 hrad koupili zbohatlí vladykové z Ojnic, ale po nabytí Bučovic roku 1511 přesídlili tam a hrad opustili.

V roce 1542 se Střílky uvádějí jako pusté.



Jak už jsem psal, tak mě dost překvapilo, že ze Stříleckého hradu mám jen tyto fotky. Ty starší jsem totiž ztratil, když mě kdysi odešel počítač a já neměl udělaný zálohy. Už to tak vypadá, že se tam budu muset podívat znovu a vyfotit to pořádně !!!

A to je ze Střílek opravdu vše. Zatím se mějte fajn a já se zase někdy ozvu

7 komentářů:

  1. krásná romantická zříceninka!

    OdpovědětVymazat
  2. No moc toho z chudáka hradu nezůstalo....ale jak píše Drak je to alespoň romantické

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Ono to tak nevypadá,ale hrad to byl velký. Jen z něj moc nezbylo

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: to už tak u zřícenin bývá, lidé z okolí si je rozvezou jako stavební materiál...

    OdpovědětVymazat
  5. Z hradu toho sice moc nezbylo, Patriku, ale i tak je to krásná zřícenina a moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji