24. února 2013

ZÁSADKA - zřícenina zámku

Nevím jak u vás, ale tady je venku pěkný hnus. Od včerejšího večera prší a všechna ta hromada sněhu co napadla tak taje. A tak jsem se rozhodl, že vám ukážu zase nějaké obrázky s modrou oblohou. Takže dnes to bude jedna zřícenina renesančního zámku.



Toto je přesný popis, který upřesnila Hanako.
Zásadka, kde je zřícenina, patří k Sychrovu, který je součástí města Mnichovo Hradiště. Mají zajímavé stránky, www.sychrov.unas.cz. Je tam zajímavá pověst o zřícenině. U obce Boseň je také osada Zásadka. A Sychrov u MH. neplést se Sychrovem u Turnova.
Původně se zde nalézala tvrz, která byla založena v 2.polovině 14.století pány ze Zásady. První písemná zpráva pochází z roku 1404 za Matěje Pomázky ze Zlivě. V roce 1452 tvrz koupil král Jiří z Poděbrad. Od roku 1490 ji vlastnil Frycek z Daliměřic. V roce 1520 za Václava Hrzána z Harasova uváděna jako pustá. Od roku 1560 byl majitelem Zikmund Vančura z Řehnic a na Valečově, který objekt přestavěl na zámek. V roce 1604 koupil zámek Václav Budovec z Budova. Od roku 1695 až do roku 1945 jej vlastnili Valdštejnové. Zámek v roce 1790 vyhořel a byl opuštěn.

Fotky pochází z mé poslední týdenní plánované dovolené, kterou jsem si dopřál v roce 2005

Zásadka - zřícenina zámku 16.6.2005












A to je pro dnešek vše. 
Snad se vám to líbilo, i když to jsou už opravdu archivní snímky.
Mějte se fajn a já se zase někdy ozvu

18 komentářů:

  1. Archív se bere! Myslíš že by se někde daly dohledat ty zříceninkyjak vypadaly než se jimi staly? Bylo by to zajímavé srovnání...vím jsem šťoura

    OdpovědětVymazat
  2. Hororové kulisy! z dálky to vypadá jako hrad, z blízka jasné - cihly, místo lomených oblouků plynulé...dýchá z toho zvláštní klid. a modrá obloha je fajn

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Třeba u téhle zříceniny se mi to nepovedlo. Mám někde oskenované obrázky hradů , ale netroufám si to zveřejňovat kvůli autorským právům.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Hlavně jsem to sem přidal kvůli té modré obloze   Jsem rád,že se Ti to líbí

    OdpovědětVymazat
  5. Což o to, jsou to hezké obrázky, ale zdá se mi, že Zásadka bude brzy zřícenina zříceniny...Není divu - je u nás řada zachovalejších objektů, které se neopravují a nechají se spadnout...

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Toto jsou obrázky z roku 2005, ale co jsem viděl nové snímky, tak se o toto místo někdo pěkně stará. Okolí je vyčištěné a hezky upravené, tak se snad starají i o zbytky zdiva

    OdpovědětVymazat
  7. Jééé - modrá obloha! Moc pěkné fotky, taková místa můžu. Hned se vidím na té lavičce u stolku, jak se láduju sváčou a kochám se okolím!     

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Už se taky nemůžu dočkat, až si někde přesně takhle sednu

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Teď by nám na těch lavičkách omrzlo pozadí Jinak si v přírodě vážím každé lavičky, každého pěkně udělaného posezení, které přežie a nikdo ho nezničí.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Nejdůležitější je mít možnost někam vyrazit a tu pohodu už si pak udělám vždycky

    OdpovědětVymazat
  11. Malebné místečko! Trochu mi to připomíná - nebyla tam točena pohádka O uloupené divožence? Tam byla taky taková podobná zříceninka...

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Jestli tam byla natočena nějaká pohádka,tak to vůbec netuším a navíc tuhle konkrétní ani neznám

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Až si ji příště pustím, zkusím se podívat, jestli je to ono, případně vysledovat titulky... ale může to být jen náhodná podobnost.

    OdpovědětVymazat
  14. Zásadka, kde je zřícenina, patří k Sychrovu, který je součástí města Mnichovo Hradiště. Mají zajímavé stránky, www.sychrov.unas.cz. Je tam zajímavá pověst o zřícenině. U obce Boseň je také osada Zásadka. A Sychrov u MH. neplést se Sychrovem u Turnova. Máš pěkné fotky a popisy. Zdravím z okresu Mladá Boleslav.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Děkuji za upřesnění. Už je to dlouho co jsem tam byl a evidentně jsem to popletl   Ještě jednou díky

    OdpovědětVymazat
  16. Zříceninu zámku vidím snad poprvé, Patriku! Dočetla jsem se, že to dřív bývala tvrz, tak to beru.

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Koukal jsem do svého seznamu a mám tam ještě 25 zřícenin zámků. Jsou ale roztroušené po celé republice

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Musím doplnit vědomosti, znám zatím jenom zříceniny hradů. Díky za info.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji