6. června 2013

DRNOVICE U VYŠKOVA - kostel sv. Vavřince

Pro dnešek jsem si připravil pár záběrů kostela sv. Vavřince v Drnovicích. Fotky jsem pořídil 18.5.2013, to ještě bylo počasí normální


Podklady k článku jsem převzal z krasnecesko.cz

Farní kostel stojí na místě staršího kostela, který byl po požáru v roce 1652 stržen. Původně raně barokní stavba z druhé poloviny 17. století byla doplněna přestavbami v první čtvrtině 18. století. Pod kostelem se nachází hrobka Mundyů.

Drnovice (okr.Vyškov) - Kostel sv. Vavřince  18.5.2013














Zrovna byla otevřeno, tak jsem nakoukl přes sklo do interiéru




U paty věže stojí barokní sochy sv. Jana Nepomuckého z roku 1738 a sv. Floriána z roku 1755, kulturní památky chráněné státem.







Před kostelem stojí i tento kříž



A to je pro dnešek vše. Příště vás pozvu na nedalekou rozhlednu Chocholík.
Zatím se mějte fajn a já se zase podle možností ozvu

Všechny moje snímky tohoto kostela najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE

24 komentářů:

  1. Zajímavá stavba, sice taková směs ale půvabná. Líbí se mi ty kamenné prvky a krajní věž?

    OdpovědětVymazat
  2. Mě zaujal ten modrý ciferník věžních hodin, výborně mu to ladí s modrou oblohou. A pak jsem si všimla uvnitř kostela, těch přistavených židlí, zdá se, že kostel bývá plný. Fotky jsou moc hezké a ty se nám, prosím tě, neupracuj!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná  stavba kostelíku. I interiér je pěkný a taky mě překvapily ty židle v uličce. Asi mají dobrého faráře a na mších velkou návštěvnost.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný kostel, Patriku! To je lepší pohled než na stadion.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Chybí tu jeden záběr a to z dálky.Z něj by totiž bylo vidět,že kostel stojí na kraji kopce (samozřejmě tam vedou schody ) a kdysi ten kopec začal ujíždět. Kostel se začal naklánět a z toho důvodu postavili na straně do údolí opěrné pilíře, které dělají ten dojem směsky   

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Jsem rád,že se Ti fotky líbí

    OdpovědětVymazat
  7. Takže ty jsi mne ochudil o schody! No tak to je tedy smutný

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Tak držím palce, aby to vyšlo, ale má zase pršet!

    OdpovědětVymazat
  9. Kostel je bytelný, ale pěkný. Má zajímavý ciferník. Líbí se mi sochy a kříž před kostelem.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ale jen proto,že jsou moc dlouhý a zahnutý,takže se nevešly do záběru

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: V práci sice nejsem,ale ani nikam nejedu.Tělo řeklo dost,tak jen odpočívám.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Jsem rád,že se Ti líbí

    OdpovědětVymazat
  13. Ten modrý ciferník mě taky zaujal, pohled na kostel obklopený zelení se mi líbil, ale nejvíc mě zaujaly ty kamenné pilíře, nebo co to je. Zvláštní stavba!

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Ty pilíře tam jsou proto,že svah na kterém kostel stojí se dal kdysi do pohybu.Slouží tedy jako podpěra a zároveň vytváří ten netradiční pohled.

    OdpovědětVymazat
  15. Kostelík je uvnitř docela malý a proto přidané židle. Venkovní dojem působí na větší stavbu, ale to zkreslují ty pilíře. Odkud jsi prosím fotil ten první snímek? Je to určitě přiblížené ze vzdálenějšího místa, ale pod svahem kostela je silnice a na druhé straně domky. Jedině mě napadá, nějak ze stadionu?

    OdpovědětVymazat
  16. Kostel je opravdu impozantní, tou baštou působí jako hrad.

    OdpovědětVymazat
  17. [13]: Dobře děláš, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Ten snímek je od hřiště za zámkem. Musel jsem vylézt až na plot a trochu si to přiblížit   

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: To možná zkreslují ty fotky.Ve skutečnosti jde o docela malý kostel

    OdpovědětVymazat
  20. těžko vybrat nejhezčí, ale třetí se mi hodně líbí!

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Počasí se povedlo a já jen mačkal spoušť   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji