23. listopadu 2013

Bartošovice v Orlických horách - kostel sv.Maří Magdalény

Dnes se rozloučím s památkami v Orlických horách. Poslední místo, které jsem navštívil byl kostel sv. Maří Magdalény v Bartošovicích v Orlických horách


První dřevěný kostel existoval v Bartošovicích již před rokem 1548. Dozvídáme se tak ze zprávy Matěje ze Šonova, komorníka od úřadu desk zemských v Praze, který uvádí v Bartoušovicích (tak zněl původní název) "kostel vypálený do gruntu". Kamenný kostel byl postaven v roce 1673, dnešní podoba pochází z let 1731-1746. Z těchto dob se také dochoval oltářní obraz patronky kostela, sochy sv. Víta a Jeronýma, boční oltáře a kazatelna. Hřbitovní brána před kostelem, hranolová stavba s bání krytou šindelem, pochází z roku 1740, pozdně barokní kamenná kalvárie je z roku 1793.

Bartošovice v Orlických horách - Kostel sv. Maří Magdalény 31.8.2013





















Barokní kamenná kalvárie je z roku 1793





A to je z letošních Orlických hor všechno. Po šesti letech jsem si dopřál luxus pětidenního volna a tak jsem se to snažil užít co nejvíc. Doufám, že se vám moje fotky a příspěvky líbily.

Mějte se moc fajn a já se budu ozývat podle časových možností

6 komentářů:

  1. Kostel je pěkný, ale potřeboval by nutně opravu. Podle střechy to vypadá, že se začalo s rekonstrukcí. Kostel i okolí by si to zasloužily.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný vchod s bání....a jeden z mála českých kostelů s čím? Se schody     

    OdpovědětVymazat
  3. Nó jo, letitá kamenná zeď kolem starého hřbitůvku, omlácený kostel a pošmourná obloha, přesně zapadá do dnešních podzimních dní. Pro mé oko, pastva. Ale ci-písek, ty dráty mě kolem takových historických staveb pěkně štvou.   

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Tak bych řekl,že to je tam stejný jako ve většině kostelů v tom kraji.Střecha je základ. Pokud dovnitř neteče,tak budova vydrží dlouhoi bez oprav   

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Mě ty dráty taky vadí,ale co naděláme? Vymazat na fotce je neumím a stříhat je v reálu se mě nechce         

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji