8. listopadu 2013

Dobruška - kostel sv.Ducha

Dnes vám chci představit první z památek, které jsem nafotil 30.8.2013 a to kostel sv. Ducha v Dobrušce


Datum vzniku původního kostela není známo. V 16. století byl zřejmě původní dřevěný kostel nahrazen kamenným. Gotický původ kostela se zatím nepotvrdil. Se zvonicí osazenou zvonem z roku 1588 od královéhradeckého zvonaře Eliáše je kostel nejvýraznější krajinnou dominantou. Pod zvonicí byla v letech 1767-1782 poustevna. Barokní úpravy kostela byly provedeny v roce 1761, další úpravy v letech 1896 a 1957. Při poslední úpravě byl kostelu vrácen renesanční nádech. Hranolová raně barokní zvonice z roku 1687 je součástí ohradní zdi hřbitova. V prostoru kostela a zvonice se natáčel televizní seriál F. L. Věk. Kostel si zahrál i ve filmu Babička.

Dobruška - kostel sv. Ducha 30.8.2013
















To je pro dnešek vše. Příště vám ukážu pár snímků z místního hřbitova.
Do té doby se mějte moc fajn

14 komentářů:

  1. V Dobrušce jsem byla ještě za svobodna. To už je tak dávno, že si odtud vůbec nic nepamatuju. Stejně jsem tam tenkrát jela z úplně jiného důvodu, než prohlížet památky.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tenhle kostel jsem viděla z auta když jsme jeli na Šerlich,mužskej mi říkal že mi zastaví abych si ho vyfotila ale já jsem říkala že o vezmiu až na zpáteční cestě, jenže pak jsme jeli na Neratov a Zemskou bránu a na kostel se už nedostalo....

    OdpovědětVymazat
  3. Kostel mne zaujal hned tou zvonicí stojící mimo hlavní stavbu. Ještě jsem to neviděla. Všechny fotky jsou moc hezké. i ty v protisvětle. já vidím krásně všechno, není tam až tak veliký stín. Moc pěkné, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Je hezké, že byla u kostela ponechána ta stará kamenná zeď, nedivím se, že si tento kostel oblíbili i filmaři, stojí pěkně v polích a je na něj radost pohledět.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Fotit jedno místo během různé doby v jednom dni se mě letos náhodou taky povedlo,ale to uvidíš až časem,protože pořád nestíhám

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: To je škoda,protože kostel i hřbitov jsou moc pěkné   

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Snažil jsem se to nafotit nejlíp,jak to šlo,ale to se snažím vždycky

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:Hřbitov i kostel vypadají udržovaně.A v minulosti měli štěstí,že je díky své vzdálenosti od města nepostihl ničivý požár,co zničil většinu Dobrušky   

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Je fajn, když se něco takového podaří, Patriku, jenže to chce čas, který třeba my zrovna nemáme. Musíme toho za půl dne stihnout co nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  10. Kostel se mi moc líbí. A ještě víc zvonice. Má pěknou, bachratou kupoli.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Většinou jsem na tom stejně,ale v září jsem vezl mamku do Miletína na sraz spolužáků a protože jsem jel odpoledne zpět,tak jsem se většinu dne pohyboval po tomto městě.A pěkně jsem si zafotil

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Celý komplex vypadal krásně,jak tam stál téměř uprostřed polí   

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Takže jsi spojil příjemné s užitečným nebo spíš potřebným.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji