3. listopadu 2013

Šediviny - Kostel sv. Josefa s hřbitovem a kaplička

Po celkem pohodlné cestě jsem konečně dorazil do Šedivin, kde jsem chtěl vidět kostel sv. Josefa a taky malou kapličku v obci



Kostelík byl vybudován v r. 1907 - 1910 z peněz nadace Josefa Effenberga. Byl přistavěn ke kapličce z roku 1871. V širokém okolí není podobné stavby v secesním slohu. Shodné rysy stavby najdeme třeba u kostelů v Alpách nebo Tyrolích. Kolem dokola je obehnán zdí ze žlutých pálených cihel a opracovaných kvádrů gabra, pocházejících z nedalekého Špičáku. Kázalo se zde německy

Šediviny - kostel sv. Josefa 29.8.2013






















Vydal jsem se ještě dolů do obce, protože jsem byl zvědavý na kapličku, co tam mají

Šediviny (Kounov) - kaplička 29.8.2013





A to je z Šedivin vše. Baterky ve foťáku už neměli energii a tak vám další snímky z cesty nemůžu ukázat. Až z Deštné v Orlických horách, kam jsem došel a na benzince koupil nové baterie. Uvidíte místní kostel a ještě malou zajímavost. Ale to až někdy příště.

Do té doby se mějte fajn a já se ozvu zase podle možností


23 komentářů:

  1. Je dobře že jsi ještě něco z baterek vycucal, protože tohle nenafotit by byl smrtelný fotografický hřích! ....krásný kostel a pohříchu velmi netradiční.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Taky jsem rád,že se to povedlo,protože po tom všem tam přijít a mít mrtvý foťák,to by mě šlahlo

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je asi nejoriginálnější kostelík, jaký jsem kdy u nás viděla. Nojo, secese.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten je fakt zajímavej. Po včerejší krátké návštěvě OH plánujeme příští rok velké cyklo putování. OH jsou krásné. I díky tobě

    OdpovědětVymazat
  5. Kostelík je vskutku nádherný, koukám na to, co se nechá vykouzlit v kombinaci cihel a kamene. Nádherná je i kaplička se zvoničkou a když se přidá tak krásné počasí, jako jsi měl ty a baterky drží, je úspěch zaručený.

    OdpovědětVymazat
  6. Ten kostel v německém stylu i ta kaplička jsou nádherné stavby

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Byl jsem tam zatím dvakrát,ale určitě ne naposledy.Moc se mě ten kraj zalíbil   

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Počasí je základ,to se potom fotí samo.Tedy když jsou baterky

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: V Dobřanech na té roubené faře? Byl jsem se tam loni podívat,i na kostel a na zbytky hradu.Fotky mám v galerii   

    OdpovědětVymazat
  10. [11]:ANO NA TÉ FAŘE.mÁM NA TY ČASY KRÁSNÉ VZPOMÍNKY

    OdpovědětVymazat
  11. [11]:JO, NA HRAD JSME CHODILI NA OSTRUŽINY

    OdpovědětVymazat
  12. Šediviny-kostel unikátní. Ta kamenocihlová stavba se mi moc líbí. A okolí také krása. Sfriš já budu dovolenou asi plánovat na tvých stránkách.

    OdpovědětVymazat
  13. To je překrásný kostelík, Patriku. Hezčí a romantičtější jsem snad ještě neviděla. Vyfotil jsi ho moc pěkně ze všech úhlů a ještě k tomu pod modrou oblohou, je to nádherná podívaná.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Už jsem to tu psal,že za takového počasí se fotí samo.To pak vypadá krásně i psí bouda Ovšem tenhle kostelík musí být pěkný za každého počasí

    OdpovědětVymazat
  15. [17]: Do jisté míry máš pravdu, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  16. Velmi pěkný blog, těším se na nová pracovní místa

    OdpovědětVymazat
  17. jitka effenberkova-charalambous22. února 2018 v 21:29

    [17]:moc dekuji za krasne vyfoceni kostela,ktere podle meho tatinka byl postaven nasim predkem,pochazejici od videndkeho dvora......jmeno effenberk je mnohokrat komoleno,dedecek byl efenberk,tatinek nejprve efenberk,potom pozdeji ve skole effenberk.take jsme byli omylem nazyvani effenbergy.nicmene,jestli je to stejny kostelik,podobizna zakladatele je cely, muj-dnes jiz 92lety, tatine.dekuji ,chystam se do kraje meho tatinka znova.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rodina Effenbergerů měla statek hned vedle kostela a to oni ho nechali zbudovat, nicméně je pravda, že vložili peníze na stavbu do nějaké nadace se sídlem ve Vídni a i architekt pocházel z prý z Vídně, tak možná to nějak propojeno bude. Rodina byla odsunuta po 2. světové válce, jejich potomci občas přijedou na návštěvu. Kostel nyní patří obci Kounov a péči o kostel zčásti převzal Šedivinský spolek. www.sediviny.cz Zkuste se podívat. Zdraví Jana Schmidtová

      Vymazat
    2. Janě Schmidtové moc děkuji za doplňující informace a Šedivínskému spolku přeji hodně zdaru!

      Vymazat
  18. [20]: Takový objekt bylo potěšení nafotit. Je to moc pěkná stavba

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji