29. listopadu 2014

Hřbitov u kostela sv. Máří Magdaleny v Deštné v Orlických horách 24.8.2014

Dnes vám chci ukázat, co mne zaujalo na hřbitově v Deštné v Orlických horách


Bohužel jsem k tomuto hřbitovu nenašel žádné informace o historii.
A proto vám mohu jen ukázat fotografie, které jsem na tomto místě pořídil

Deštné v Orlických horách - Hřbitov u kostela sv. Máří Magdaleny 24.8.2014



Hlavní kříž na hřbitově







A několik zajímavých náhrobků



















A to je asi tak všechno, co jsem zde nafotil
Příště vám představím drobné sakrální památky, které jsem objevil v Deštné v Orlických horách

11 komentářů:

  1. Hřbitůvek to bude hodně starý a našel jsi v něm moc zajímavé náhrobky. Zvlášť ten s dvěma deskami, které zdobí kotvy a za nimi se tyčí bohatě zdobený náhrobek je úžasný a něco takového jsem ještě nikde neviděla. Kameník, který ho tesal, musel být velmi šikovný...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: V tomto kraji jsou na hřbitovech vidět skutečná umělecká díla.Rád se tam toulám   

    OdpovědětVymazat
  3. Ty staré náhrobky jsou nádherné. Mám pro ně slabost. Na takovém hřbitově se člověk vždycky oprostí od všedních starostí a myšlenky se nějak samy srovnají a hned člověk cítí, co je a co ne v jeho životě důležité.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé náhrobky...Takové nevídám. Abych řekla pravdu, tak se na hřbitov teď ve vánočním čase bojím jít - posledně jsem tam viděla na jednom náhrobku Santu s pytlem přes rameno. No fakt to tam někdo dal jako "ozdobu".. Udělalo se mi šoufl a to nebylo všechno, takových šíleností tam bylo porůznu víc... Tak se letos musím dostatečně obrnit, abych to vůbec zvládla ;).

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Mám to stejné jako Ty,jen bych to nedokázal tak pěkně napsat   

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: I u nás nejsou hřbitovy tak zdobné, i když občas je tu k vidění taky pěkný náhrobek. Každopádně na moravských hřbitovech fotím málokdy. Vyjímkou jsou židovské hřbitovy a Brno

    OdpovědětVymazat
  7. Taky mne zaujaly ty "námořnické" náhrobky

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tuším,že kotva je v křesťanství symbolem pro naději,ale úplně jistý si nejsem.To víš, ateista   

    OdpovědětVymazat
  9. Vzpomínám si na verš z jedné Krylovy písničky .... Srdce mi dala a kotvu a kříž....

    OdpovědětVymazat
  10. Staré hřbitovy jsou zajímavá místa, Patriku. Mám je odjakživa ráda, protože z nich dýchá pohoda a klid.

    OdpovědětVymazat
  11. Hřbitovy jsou místa se zvláštní atmosférou,která lidi nutí se zamyslet.Rád se po nich procházím   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji