27. listopadu 2014

Z Vrchmezí na Šerlich 24.8.2014

Dnes vám ukáži, jak to vypadalo ráno 24.8.2014 v Orlických horách


To ráno jsem celý natěšený na východ slunce na horách vyrazil ještě za tmy na Šerlich. Původně jsem měl v plánu, že si počkám na východ u Masarykovy chaty, ale hustá mlha dávala tušit, že z toho nic nebude. Do kempu se mi vracet nechtělo a tak jsem přemýšlel, co podniknu jiného. Rozhodl jsem se pro Vrchmezí, které je vzdáleno asi 5 km. Cesta je sice značená turistickými značkami, ale v mlze a tmě mě cesta dala docela zabrat. Nakonec jsem to zvládl za sedmdesát minut a na vrchol jsem přišel přesně v okamžiku, kdy mělo vycházet sluníčko, ale to jsem přes mlhu ani nezahlédl
Přesto jsem zkusil nějaké fotky pořídit. Nejdřív přímo na Vrchmezí, později i na zpáteční cestě na Šerlich.

VRCHMEZÍ je výrazný vrchol (1084 m) v severní části hlavního hřebenu Orlických hor, jihovýchodně od Olešnice v Orlických horách, budovaný především svory s ojedinělými ostrůvky vápenců. Po Velké a Malé Deštné je Vrchmezí třetí nejvyšší horou pohoří. Původní název byl vrch Humeničnej, Poláci používají název Orlica. Spolu se Šerlichem (1027 m) tvoří Vrchmezí krátký úsek česko - polské hranice, zbytek hřebene se nachází již na českém území. Svahy Vrchmezí patří k nejstrmějším v Orlických horách (o čemž jsem se ovšem nemohl přesvědčit).
V září 2012 byl na vrcholu odhalen nový pomník připomínající, že na Vrchmezí postupně vystoupili císař Josef II. (1779), americký velvyslanec v Prusku a pozdější šestý prezident Spojených států amerických John Quincy Adams (1800) a slavný polský hudební skladatel Fryderyk Chopin (1826). Trojhranný tvar také příznačně vystihuje rozdílný název vrcholu: česky Vrchmezí, v němčině zní název Hohe Mense a Poláci ho nazývají Orlica.
Zdroj informací: www.orlickehory.net








50 metrů od vrcholu je křížení turistických cest


A taky přístřešek, kde je i návštěvní kniha. Neodolal jsem a napsal krátký vzkaz pro další návštěvníky. S trochou závisti jsem si pročítal dřívější zprávy popisující krásnou přírodu a výhledy


Po nějaké době čekání jsem to vzdal a vydal se na cestu k autu. Bylo jasné, že tohle ráno tady uvidím maximálně tohle



Když už bylo trošku vidět, tak cesta byla pohodlná


Po chvíli jsem si všiml této cedule


A samozřejmě jsem se tam zašel podívat. Ovšem moc k vidění tady nebylo




A tak jsem pokračoval v cestě


I v těchto místech asi bývá vidět dál



Cesta se pomalu krátila a začínalo být vidět o kousek dál.




Další zajímavost na cestě, z které jsem nic nenafotil




V těchto místech to vypadalo na změnu v počasí, ale jak se začalo stoupat, mlha zase houstla





Masarykova chata na Šerlichu





Tady jsem čekal, jestli si to ta příroda přeci jen nerozmyslí


A tohle je výsledek


To je z toho nepovedeného rána vše.
Večer jsem se na Šerlich vrátil a dojem si trošku napravil. Ale to uvidíte v nějakém dalším příspěvku

13 komentářů:

  1. To ses toulal po horách sám, Patriku?! Ty máš ale odvahu!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Sám ne,vždy mám u sebe mobil a pravidelně se hlásím ženě   

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já bych toto, jako nepovedené ráno nenazvala. Ty mlhavé snímky jsou úžasné a na mě z nich jde dokonce i zima i když předpokládám, že to ve skutečnosti tak zlé nebylo.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Zatím si s ní nějak neumím poradit

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: To ráno foukal docela silný vítr a teplota okolo čtyř stupňů se zdála být docela nízká.Ale byl jsem na to dobře oblečený,takže se to dalo   

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Proč? Vždyť jsou ty fotky moc hezké a z tou mlhou mají určitou tajemnost a kouzlo

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: No jo, to znám. Těším se na mlhu než se vykopu je po ní, těším se na západ a ono se zatáhne.....

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: No, aspoň tak, ale kdyby se ti něco stalo ...

    OdpovědětVymazat
  9. Když je člověk na takové tůře, zrovna do zpěvu mu není, ale časem se na takové zážitky vzpomíná docela hezky. Protože ty návraty do tepla jsou nezapomenutelné. I přes mlhu jsi vyfotil skvělé fotky. Určitě ti nepřálo, abys viděl slunce, ale fotky krásně vystihují atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  10. [12]: Ale vůbec ne ! Do zpěvu mě bylo a byla to krásná procházka i přes tu mlhu a silný vítr. Oproti tomu,co za počasí u nás panuje už skoro měsíc tohle bylo krásné ráno   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji