17. ledna 2015

Děčín - Kvádrberk aneb Stoličná hora

Dnes vám chci ukázat pár snímků z krásné vyhlídky nad Děčínem


Informace k dnešnímu článku jsem převzal z : www.infocesko.cz a cs.wikipedia.org

Stoličná hora, nazývaná též Kvádrberk (něm. Quaderberg), je stolová hora o nadmořské výšce 289 m nalézající se na pravém břehu řeky Labe na severním okraji okresního města Děčín. Název "Stoličná hora" je uměle vytvořený a není prakticky používán.
Roku 1879 při příležitosti stříbrné svatby Františka Josefa I. a jeho choti Alžběty zde byl zřízen areál s promenádami a lavičkami, později i výletní hostinec a byl také vztyčen obelisk na první vyhlídkové plošině směrem od Děčína, zvané Císařský výhled. Od obelisku je pěkný výhled na město Děčín a protější Sněžnickou vrchovinu s nejvyšším vrcholem Děčínským Sněžníkem.
Na samotné Stoličné hoře se nalézají ještě další dvě vyhlídky - Sněžnická vyhlídka a vyhlídka Labská stráž.

K těm už jsem se ale nedošel. Na Kvádrberk jsem se dostal těsně před západem slunce, ale než jsem z rychlého výstupu na vrchol popadl dech, bylo po západu (který kazil silný opar). Navíc u obelisku seděl pár milenců, takže jsem mohl fotit jen omezeně, ale o ten pohled se chci s vámi stejně podělit...

Děčín - Kvádrberk 3.10.2014























To už ale bylo na focení opravdu málo světla, a tak jsem na této vyhlídce víc nefotil.

Ovšem musím říci, že se mi zde líbilo mnohem víc než na známější Pastýřské stěně a proto pokud se ještě někdy do Děčína dostanu, tak rozhodně na tuto vyhlídku zavítám

16 komentářů:

  1. Tak odtud musí být nadherné sledovat západy .....

    OdpovědětVymazat
  2. Ani jsem nevěděla, že je nad Děčínem taková pěkná vyhlídka s tak hezkým rozhledem do okolí.

    OdpovědětVymazat
  3. hmm, pěkné, v Děčíně jsem nebyl...

    OdpovědětVymazat
  4. Takové štěstí, sledovat z vyhlídky západ slunce, jsme neměli. Pořídil jsi báááječné snímečky.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Bydlet v Děčíně,tak jsem tam snad každý pěkný západ   

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Taky bych to nevěděl,ale byl jsem tam se švagrem a ten má pokaždé zmapované všechno v okolí místa,kam jede   

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Celý den jsem bojoval s mlhou,ale v podvečer se to umoudřilo   

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Mě by stačilo kdyby tady byla alespoň na jedné straně trošku rovinka. Ale bydlet takhle někde tak taky chodím na takové místo pořád.....

    OdpovědětVymazat
  9. Děčín znám velmi dobře, ale na tvých fotkách se mi líbí opravdu moc! Paráda! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Výhledy ze Stoličné hory (málem jsem napsala vodky, a to jsem abstinent ) jsou fantastické, i západ slunce se mi moc líbí, přestože je v oparu.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Já byl v Děčíně zatím třikrát.Jednou jako děcko,podruhé v roce 2006 a to jsem ve městě strávil celý den a potom až teď.Ovšem to jsem se dostal jen na tuhle vyhlídku,druhý den jsem pouze čekal ráno v mlze na loď do Drážďan a vrátil se v noci za tmy,takže z prohlídky města nic nebylo. Třeba se tam podívám ještě někdy a Děčín si pořádně prohlédnu   

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: U nás je rovinka všude a zase mi chybí kousek kopců.Holt asi nikdy nebudeme úplně spokojený   

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Já byl v Děčíně zatím třikrát.Jednou jako děcko,podruhé v roce 2006 a to jsem ve městě strávil celý den,ale moc jsem nefotil. A potom jsem se tam dostal až teď.Ovšem to jsem se dostal jen na tuhle vyhlídku,druhý den jsem pouze čekal ráno v mlze na loď do Drážďan a vrátil se v noci za tmy,takže z prohlídky města nic nebylo. Třeba se tam podívám ještě někdy a Děčín si pořádně prohlédnu   

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Když se zadaří,tak po západu bývá lepší světlo než za soumraku.Tady se to moc neprojevilo,ale taky to šlo   

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Máš pravdu, taky ráda fotím po západu slunce.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji