6. ledna 2015

Neratov - kostel Nanebevzetí Panny Marie 28.8.2014

Dnes vám chci ukázat snímky, které jsem tu pořídil 28.8.2014


V tomto kostele jsem byl už potřetí, ale při návštěvě Orlických hor si to prostě nemůžu nechat ujít.

Z první návštěvy tohoto místa v roce 2012 jsem udělal článek : NERATOV - kostel Nanebevzetí Panny Marie , kde je i popis historie

Z druhé návštěvy v roce 2013 vznikl článek : Neratov - kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara a hřbitov

A při mé třetí návštěvě, tentokrát v roce 2014, se konečně zadařilo a byla modrá obloha


Neratov - Kostel Nanebevzetí Panny Marie 28.8.2014








































A to je z mé zatím poslední návštěvy tohoto kostela vše.
Všechny moje snímky kostela pořízené letos i dříve naleznete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Tímto článkem se zapojuji do posledního kola Soutěže o nejhezčí sakrální stavbu u VendyW

26 komentářů:

  1. Díky tvé první návštěvě a prezentaci na blogu jsem se o něm dověděla i já. Byla jsem tam jednou na kole z Haničky, podruhé letos na podzim v hrozném počasí a pokaždé je to jiné a pokaždé krásné. Jak jsme přijížděli na tom kole, to byla pecka. Pořád příroda, lesy, louky, sem tam chaloupka a najednou se otevřel pohled na tu nádheru.....Slibuju si, že se tam vypravím na nějakou akci, ale zatím k tomu nedošlo. On od ná je - i není dost daleko. Sice mnohem blíž, než třeba pro tebe, ale jen tak si vyjet na odpoledne na koncert nebo bohoslužbu....na to je daleko až až. Ale ono to jednou dopadne.

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle kostel je prostě perla a musím říct že jsem moc ráda že jsem ho viděla na vlastní oči. Mě se tam ohromně líbí ta prosklená střecha a levitující kříž

    OdpovědětVymazat
  3. Patriku, to je bomba. Vůbec jsem netušila, že něco takového u nás je. Nádherná stavba. Klenuté průčelí nez věžemi v netypickém postavení, skleněná střecha symbolizující otevření k Bohu. Interiér decentní, kámen změkčuje dřevo. opravdu nádhra.

    OdpovědětVymazat
  4. Klikla jsem si na odkaz s historií kostela, kde jsem se dozvěděla proč má kostel tak netypickou střechu. Moc se mi ta prosklená střecha líbí, dává to vnitřku kostela příjemné osvětlení díky jemuž, je prostor vzdušný a líbí se mi jeho nepřeplácanost, je prostě úžasný.

    OdpovědětVymazat
  5. Zepředu kostel působí mohutným dojmem jak pevnost, což podtrhuje i hrubá zeď uvnitř. Z boku zase zaujme, že stojí ve svahu.

    OdpovědětVymazat
  6. Tenhle kostel je opravdový skvost a pod modrou oblohou vypadá obzvlášť krásně. Vůbec se nedivím, Patriku, že sis ho nenechal při žádné návštěvě ujít.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: A přesně proto takové články dělám.Aby se o málo známých památkách dozvědělo co nejvíc lidí.Mám radost,když se dozvím,že se to někomu hodilo.Díky

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Prosklená střecha je opravdovým skvostem a dělá uvnitř kostela krásnou atmosféru.Jednou bych chtěl zkusit být uvnitř během bouřky,to musí být taky zážitek   

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: A moc nechybělo a tento kostel už tu nebyl! Na starých mapách ho mám značený jako zříceninu. Opravdu vstal téměř z popela   

    OdpovědětVymazat
  10. [4]: To jsem rád,že se Ti tak líbí

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Nejsem si jistý,jestli ho k VendyW už jednou někdo nenominoval,ale možná si to pletu ještě s původní soutěží u Daniely.Budu to muset prověřit   

    OdpovědětVymazat
  12. [6]: Teď jsem psal Milošovi do komentářů,že si nejsem jistý,jestli ho už jednou někdo do soutěže nedával

    OdpovědětVymazat
  13. [12]:Ty, já myslím že nebyl. Byl o něm článek u tebe, u Katky a u mě, ale ještě dávno před soutěží. Dokonce jsem měla chuť ho do ní poslat i když už jsem ho tu měla, protože mi chyběl jeden příspěvek do konce, ale pak se vyvrbil sv. Štěpán tak jsem od toho upustila.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Jsem na tom stejně, jenom nedávám fotky do galerií, ale schovám si je do archivu. Hodí se mi později do výběrů.

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Tak ho možná přihlásím do posledního kola,ale to ještě nevím.Mám v plánu něco jiného,ale ještě jsem se tam nedostal,tak se uvidí   

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Já výběry nedělám a navíc se snažím galerie pojímat spíš jako pozvánky na ono místo,než jako pouhé uložiště fotek.Chci aby se někdo,kdo si najde moji fotku na vyhledávači mohl podívat na vše,co jsem na onom místě vyfotil.Ale možná si jen dělám plané iluze   

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Každý máme jiný způsob, prezentace, jen pochybuji, že se do galerií návštěvníci podívají, Patriku. Znáš lidi, já sama tam kouknu jen občas.

    OdpovědětVymazat
  18. To je velmi netradiční stavba, zvenku i zevnitř. Zajímavé. Jdu si přešít historii.

    OdpovědětVymazat
  19. Komentář ke kostelu a fotkám jsem už psala. Jsem ráda, že jsi tenhle skvost přihlásil do soutěže, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Měl jsem v plánu nafotit do posledního kola náš kostel,ale nepodařilo se mi domluvit focení uvnitř. Pohledy zvenku už jsem ukazoval,takže jsem musel dát něco z archivu a zajímavější kostel než tento asi neznám   

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Stavba která vstala z popela.A to téměř doslova   

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: Dobře jsi udělal a vím, že jsi poslední kolo soutěže vyhrál, takže blahopřeji, Patriku!!!

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Děkuji a doufám,že už Ti je lépe   

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Díky, už je to opravdu lepší, Patriku, i když ještě nejsem úplně ve své kůži.   

    OdpovědětVymazat
  25. Danke für die Rettung des Dorfes und der Kirche. Aber war es wirklich nötig, die Deutschen zu vertreiben? Böhmen hat sich auch selber geschadet.

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Es war eine schlimme Zeit für alle.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji