6. ledna 2015

Neratovské údolí 28.8.2014

Dnes vám chci představit obrázky, které jsem nafotil během procházky po kouzelném údolí nad osadou Neratov


Toto údolí mě velice mile překvapilo svojí atmosférou i množstvím drobných sakrálních památek. Bohužel se mi nikde nepodařilo najít nějaké informace, a tak můžu pouze ukázat snímky, které jsem tam pořídil. Upozorňuji, že dnešní článek bude trošku delší.


Začínám kapličkou, která stojí v lesích úplně na vrchu zmíněného údolí














Když jsem pokračoval po žluté turistické značce, dostal jsem se na rozcestí, kde jedna cesta vedla po hřebeni a druhá cesta padala dolů do údolí.



Přímo u tohoto rozcestí stojí v stínu stromů krásný kříž









I na hřebenu se bylo na co koukat






Vydal jsem se cestou dolů a nestačil se divit, kolik drobných památek se kolem této cesty nachází.
Hned pod loukami stojí krásná samota či statek...



A před ní je k vidění další parádní kříž













Pohled do kraje od samoty



O kousek níže je další louka a nad ní...








O další kousek níž je křížení lesních cest a u něj stojí tento křížek






Údolíčko je to malebné



A když se člověk pozorně kouká, může spatřit spousty drobných památek





















A tohle už je kříž, který stojí před farou v Neratově








A to byl konec mé horské tůry. V nohách jsem měl něco málo přes dvacet kilometrů, ale v srdci spousty krásných dojmů




Všechny snímky, které jsem pořídil v údolí nad Neratovem najdete ZDE


Příště ještě ukáži, co jsem tentokrát nafotil z kostela Nanebevzetí Panny Marie v Neratově, ale potom budu pokračovat v cestování. Ten den totiž bylo krásně a já se vydal ještě na jednu cestu

14 komentářů:

  1. Já byla tak unešená kostelem že jsem si těhle drobností ani moc nevšímala. Jen pár náhrobků a kapličku na hřbitově jsem nafotila. Naštěstí jsme měli taky nádherný slunečný den kdy voněla úžsně mateříodouška která rostla na schodech kostela a já si tam na chvíli sedla a čuchala tu vůni.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu krásný kout naší země. Ty drobné památky jsou asi pro hory typické. Život v kopcích je těžký. Pěkně nafoceno.

    OdpovědětVymazat
  3. Neratov a jeho okolí nezklamaly, spíš naopak. Kdo by čekal, že na tak malém kousku území bude tolik památek. Jen se dívám na to, že nikde na nich není ani slovíčko česky. A teď se utíkám podívat na ten kostel, vzala jsem články popořadě.

    OdpovědětVymazat
  4. Je obdivuhodné, jak jsou sochy a sošky zachovalé a bez sebemenší stopy po "lidovém zkrášlování".

    OdpovědětVymazat
  5. Kaplička je kouzelná, Patriku, a ty krásné kříže, to je něco úžasného! Potkal jsi spoustu těchto drobných církevních památek a vyfotil je víc, než dobře.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Tyto památky jsou v údolí nad kostelem,které má něco přes dve kilometry.Že tam je něco podobného jsem taky netušil   

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Křížů jsem v toto kraji viděl spousty.Lidé tam musely být hodně zbožní

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Toto území bylo hodně osídlené německým obyvatelstvem,které bylo i movitější   

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Toto bylo hodně zapomenuté místo a možná proto se dochovalo tolik památek neponičených vandaly   

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Na mě toto údolí hodně zapůsobilo svou atmosférou.Úplně jsem cítil pohodu,klid a ještě něco,co se těžko popisuje.A ty památky byly jen třešničkou na dortu   

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Tyhle pocity znám, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  12. Já v Orlických horách bydlím celý život, ale přiznám se, že ač to kolem Neratova dost znám, ty první snímky mi vůbec nic neříkají, až po tu Pietu, která je na horním Neratově. Nicméně mám zato, že jste šel do Neratova od Mezivrší, protože tam vede žlutá značka, nemám pravdu?

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Je to přesně tak. Poslední úsek do Neratova jsem šel od Mezivrší. Jinak jsem ten den šel hřebenovku po červené od Šerlichu až po Anenský vrch. Orlické jsou moje srdcovka   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Moje taky, ale u mě je to dáno hlavně tím, že tu žiju. Tak to mě moc těší...

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji