16. ledna 2015

Vyhlídka Belveder - Labská Stráň 3.10.2014

Dnes vám chci představit nejstarší upravenou vyhlídku Českého Švýcarska, která nabízí krásný výhled do hlubokého kaňonu řeky Labe


Informace k dnešnímu článku jsem čerpal z : cs.wikipedia.org a www.ceskosaske-svycarsko.cz

Vyhlídka Belvedér je upravená skalní terasa s pěknou vyhlídkou do údolí řeky Labe. Vyhlídková terasa se nalézá asi 130 m vysoko nad řekou Labe u obce Labská Stráň, asi 3 km jižně od Hřenska v okrese Děčín. V blízkosti terasy s vyhlídkou se nalézá bývalý hostinec, dnes penzion Belvedér.
Z Belvedéru je nádherný výhled na obrovské údolí obklopené vysokými skalami, jímž protéká řeka Labe. Nejspíše i z těchto důvodů zde byla zbudována terasa již v letech 1701 -1711 majitelem Františkem Clary-Aldringenem. Skálu nechal srovnat a vytvořit terasu, která byla později doplněna o umělý skalní otvor naproti ve skále, vyzdobený vysokým arkádovým obloukem zakončený kamennou divadelní maskou. Konaly se zde různé odpočinkové aktivity, hudební a divadelní představení pro místní šlechtu, která se sem sjížděla z nedalekého Býnoveckého zámku. Po požáru na zámku zájem šlechty ustal a naopak postupem času vzrostl zájem místních obyvatel, kteří začali toto místo navštěvovat. S rozvojem turistiky v kraji zde byl pro pohodlí návštěvníků vybudován dřevěný hostinec, který byl později nahrazen kamenným i s pokoji k přenocování.
Se zámkem v Bynovci je vyhlídková terasa spojena od 19. století 4 km dlouhou kočárovou cestou po které dnes prochází červená turistická značka.

Já tam byl autem už dvakrát, ale pokaždé v pozdní dobu, která focení moc nepřála. Berte tedy prosím následující fotky pouze jako ilustrační...

Vyhlídka Belveder 3.10.2014






















A to je z této vyhlídky vše, co jsem tenkrát nafotil. Jak jsem psal v úvodu, počasí focení moc nepřálo
Ale přesto jsem ten večer ještě jednu vyhlídku navštívil a co jsem tam nafotil vám ukáži příště

11 komentářů:

  1. Tuhle vyhlídku jsem si o dovolené velmi oblíbily. Z Arnoltic, kde jsme byli ubytovaní, jsme to neměli daleko, a tak jsme se tam vypravili několikrát, pokaždé v jiný čas, za jiného počasí.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: V roce 2006 jsme byly na týdení dovolené v Růžové,což je od Arnoltic kousek,ale na Belvedéru jsem byl jen jednou.Měli jsme tenkrát tolik výletů,že na víc návštěv prostě nezbyl čas. Je to kouzelné místo a ty častější návštěvy Ti závidím   

    OdpovědětVymazat
  3. To je úžasně romantické místo a výhled je odtud překrásný, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak že se fotky nepodařily, co nepodařily ..... ta krásná barevnost a kouzelné pohledy dolů jsou naprosto nádherné!

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasné místo, Patriku. A já byla kousek odtud a nevěděla o ní. Stejně asi bychom to nezvládli všechno. Proto děkuji. je u nás krásně, kam se člověk podívá.

    OdpovědětVymazat
  6. Á, vidím, že Ema už tu byla. Na tu jsem si totiž vzpomněla hned, jak jsem viděla první fotku, protože právě z jejího blogu toto krásné místo znám. Na vlastní oči jsem ho neviděla, takže jsem se ráda podívala na tvé fotky a pokochala se podzimním Belvedérem.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Je to místo s krásnou atmosférou,ale na podmínky jsem neměl moc štěstí.Třeba to vyjde příště   

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Tohle místo má mnohem větší fotografický potenciál, než se mi podařilo zachytit.Proto ta rozmrzelost   

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Máš naprostou pravdu. U nás je krásně všude,jen stačí pořádně koukat   

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Na ten článek si také vzpomínám a těší mě,že máme odtud tejné dojmy   

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: O dálku by za normálních okolností ani tak nešlo, Patriku, ale kvůli mamce už se nemůžu vzdalovat na delší dobu z domu.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji