11. září 2018

Horní Maršov - Kaple sv.Anny

Kaple svaté Anny patří mezi nejstarší sakrální stavby východních Krkonoš. Byla postavena roku 1752, ale roku 1810 byla rodinou Beneschovou rozšířena a upravena do současné podoby. Beneschové žili v chalupě čp. 10, stojící dodnes nedaleko kaple, po staletí. Od roku 1854 vede kolem kaple nedávno opravená křížová cesta (článek o ní najdete ZDE). Po válce kaple chátrala, na konci 20. století ji nějakou dobu obýval novodobý poustevník Sam. Dnes je kaple opravena díky iniciativě místních nadšenců.

Co se mi zde podařilo nafotit můžete vidět na následujících záběrech

Horní Maršov (okr.Trutnov) - Kaple sv.Anny 15.7.2018
























P.S: Všechny moje fotografie najdete též uložené v galerii na Zoneramě, kam postupně ukládám celý svůj fotoarchiv.  Pro prohlídku stačí kliknout  ZDE


4 komentáře:

  1. Velmi pěkná kaple. A pověst i její osud je také velmi poutavý a zajímavý. Je dobře, že se místní nadšenci o kapličku postarali. Také se mi líbí místo, kde stojí, přírodou obklopená. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle kaplička je s okolím úžasně propojená. Okolo vede křížová cesta, která končí u studánky s údajně léčivou vodou a jako celek to působí hodně uklidňujícím dojmem. Jsem rád, že se líbí i tobě

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji