12. září 2018

Horní Maršov - zámek

Zámek v Horním Maršově na Trutnovsku je prohlášen za kulturní národní památku, ale dne 19. srpna 2018 bohužel vyhořel. Oheň zničil všechny střechy objektu, věž a poškodil i první patro zámku.
Historie tohoto objektu sahá do roku 1792, kdy byla postavena hlavní budova zámku. V roce 1869 byla přistavěna tři zadní křídla zámku, která vytvořila uzavřené čtvercové nádvoří, ale i později byl objekt několikrát přestavován a rozšiřován. V letech 1907 až 1910 byl objekt celkově přestavěn a vznikla i čtyřboká věž.
Roku 1945 byl zámek zkonfiskován, získala jej nejdříve obec, poté přešel na stát. Byl používán jako základní škola, dětský domov a dokonce i jako kino. V roce 1991 zámek opět získala obec, ale pro nedostatek financí jej později prodala soukromému majiteli. Od dubna roku 1994 nebyl objekt nijak využíván a jeho stavebně technický stav se zhoršoval.

Já se k zámku dostal o necelý měsíc dřív, než došlo k ničivému požáru. Tehdy byl objekt opuštěný a nepřístupný, ale dalo se podívat do zbytků bývalé zámecké zahrady a taky nakouknout do vnitřních prostor rozbitými okny.

Horní Maršov (okr.Trutnov) - zámek 16.7.2018











Všechny moje fotografie z tohoto místa najdete uložené v galerii na Zoneramě. Stačí kliknout ZDE



6 komentářů:

  1. Tak nevypadal až tak úplně zchátrale, tak co člověk může chtít po ruských majitelích, že? Potřebovali vyprat peníze a tohle byl nejlepší způsob. A že mi vlastně k ničemu není? Koho to zajímá....Doufám, že se mu nakonec dostane lepšího zacházení a znovuobnovení. Ale to asi bude jen zbožné přání ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem zvědavý, jak tento objekt skončí. Památkáři jej prý ještě neodepsali, ale jak budou probíhat jednání v majiteli, to si asi nedokážu představit. Každopádně, jestli jej alespoň provizorně nezastřeší, tak si myslím, že z něj moc nezbude ...

      Vymazat
  2. Vzácné snímky.. Velká škoda, že vyhořel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď mě mrzí,že jsem nepořídil víc detailů, ale byl jsem tam jen na skok. Snad se zámek podaří opravit

      Vymazat
  3. To je škoda, velká škoda. Zámek vypadal pěkně. Ale pamatuju si na zámek Zahrádky u České Lípy. ten také vyhořel a dali ho do kupy. Ale tam už si nepamatuju, komu patřil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím,že to je jen o tom,aby majitel měl zájem s tím něco udělat. Pak už by se nějaké řešení určitě našlo

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji