10. listopadu 2018

ROZLOUČENÍ S BLOGEM.CZ

Dnes jsem dokončil přesun článků ze stránky Frypatův blog.cz  na tuto adresu a tím pádem s doménou Blog.cz definitivně končím.



K odchodu z Blogu.cz mě přinutily technické problémy, které provázely moji administraci téměř po celou dobu fungování, což bylo celkem šest let. S největší pravděpodobností to souvisí s tím, že moje stránky byly napadeny nějakými hackery a stránky nebyly moje až tak úplně.  Ono se ovšem není co divit, když všechny blogy na Blog.cz jsou v nejlepším případě označeny jako NEZABEZPEČENÉ!!!  A při zobrazení informací o stránce se dozvíte, že "Spojení s tímto webem není bezpečné" a že "Na tento web by jste neměli zadávat citlivá data, protože by je mohli odcizit útočníci"!!!
Poslední kapkou do poháru mé trpělivosti byla ( a v současnosti stále je) nemožnost psaní komentářů na mém i cizích blozích. Řekl bych, že díky této skutečnosti jsem přišel o většinu pravidelných návštěvníků ze spřátelených blogů (není se co divit, když jsem se přes půl roku neozval) a tak jsem se rozhodl pro radikální řešení a tím je právě přesun všech článků na novou adresu.

Od dnešního dne je tedy 593 starších článků a všechny nové od září 2018 viditelných pouze zde, na těchto stránkách.
Pro větší přehlednost jsem příspěvky roztřídil pomocí štítků do 16-ti základních tématických skupin:

  • BRNO - články, které se věnují městu Brnu a to v jakékoli podobě (k dnešku 83 příspěvků)
  • FAUNA - články, které se týkají zvířat s výjimkou motýlů (k dnešku 12 příspěvků)
  • FLORA - články, které se věnují rostlinstvu (k dnešku 11 příspěvků)
  • FRYPATOVY PAMÁTKY - články, které se věnovaly přesunu z prapůvodních E-stránek (celkem 45 příspěvků)
  • HŘBITOVY - články věnované hřbitovní tématice (k dnešku 23 příspěvků)
  • JESKYNĚ - články věnované navštíveným jeskyním (k dnešku 4 příspěvky)
  • KOSTELY a KAPLE - články věnované kostelům a větším kaplím (k dnešku 126 příspěvků)
  • KŘÍŽOVÉ CESTY - články věnované navštíveným křížovým cestám (k dnešku 9 příspěvků)
  • MOTÝLI - články věnované mým výpravám za motýly (k dnešku 43 příspěvků)
  • NEZAŘAZENO - články, které svým zaměřením nepasují do žádné z uvedených kategorií (k dnešku  28 příspěvků)
  • PANSKÁ SÍDLA - články věnující se původním hradům,zámkům,tvrzím a jiným panským sídlům (k dnešku 35 příspěvků)
  • POČASÍ A KRAJINA - články se zaměřením na fotografie krajiny a projevů počasí (k dnešku 135 příspěvků)
  • PŘEVEDENO Z BLOG.CZ - články převedené ze stránek na Blog.cz (celkem 593 příspěvků)
  • ROZHLEDNY - články o navštívených rozhlednách (k dnešku 18 příspěvků)
  • V OBCÍCH - články, ve kterých se věnuji všem drobným památkám a zajímavostem, které jsem nafotil v jednotlivých obcích (k dnešku 131 příspěvků)
  • ZŘÍCENINY - články věnované zříceninám hradů, zámků, tvrzí, kostelů, ...... (k dnešku 14 příspěvků)
Pokud vás některá skupina zajímá, stačit kliknout na název a zobrazí se vám všechny články na dané téma


Abych řekl pravdu, tak mě docela překvapila ta čísla u zveřejněných příspěvků. Měl jsem za to, že jsem se více věnoval panským sídlům a zříceninám, netušil jsem, že jsem napsal tolik článků o kostelech a kaplích, a vůbec jsem netušil, že nejčastěji se věnuji krajině a počasí. To vše je pro mě překvapující a musím se nad tím zamyslet. 

Podkladů k větší pestrosti příspěvků mám v archivech dost, o čemž se přesvědčuji při mém dalším třídění, a to pořízených fotografií, které ukládám na Zoneramu. Tam třídím fotky podle podobného klíče jako tady u příspěvků, ale počty složek jsou daleko rozdílnější. A to zdaleka nemám uloženo vše! Odhaduji, že zatím jsem tak v třetině archivních záběrů a to už tam mám asi 8000 fotografií v 364 složkách! Všechny jsem nově popsal,roztřídil a uložil jak do galerií na Zoneramě, tak ve složkách v PC. Chtěl bych si udělat pořádek ve všech fotografiích do konce tohoto roku,ale nevím zda to zvládnu. Je to časově velmi náročné !!!

A proto se tady na blogu ještě na nějaký čas odmlčím. Chtěl bych totiž nové články zveřejňovat s odkazy na aktuální galerie na Zoneramě, kde je možnost prohlížení snímků ve větším rozlišení. Snad se to čekání potom vyplatí ! Do té doby si můžete prohlížet starší příspěvky podle výše popsaných klíčů, nebo pěkně postupně podle data vydání. Ne všechno jsou to skvosty, ale pár povedených článků se tam jistě najde! Pokud vás něco zaujme, tak klidně zanechte komentář. Budu za něj velice rád !!!
Jen upozorňuji, že článků se zobrazuje na stránce pouze 15 a potom je potřeba kliknout na konci stránky na "Starší příspěvky" !!! Jen tak si můžete prohlédnout vše.


Zatím se tedy definitivně loučím s Blogem.cz, kde jsem prožil pár příjemných a nezapomenutelných let. Děkuji za ně, ale je potřeba jít dál !!! 

10 komentářů:

  1. Hele, naprosto tě chápu. Přestála jsem na B.cz. sedm let i různé problémy. Jenže taky už to na mě bylo dost a proto jsem zvedla kotvy. Teď už jen dávám na původní blog odkazy na články tady, a kdo chce, zajde se podívat. No těch kteří opravdu chtějí je málo. Nechápu co je za problém kliknout na odkaz který tě navede jinam? V mnoha článcích to lidé dělají automaticky, a tady jim to za to nestojí? Tak ale aspoň se ti kdo ke mě chodili pěkně profiltrovali, ti kterým za to stojím chodí i sem a těch kterým jsem za to nestála není zřejmě škoda. Ale utěšuje mne sledovanost, na nováčka v tomhle blogovém světě to docela ujde. Akorát že člověk se těší i na komenty, těch je tedy poskrovnu. Ale zas, co je to necelé dva měsíce proti sedmi letům? A popravdě ono to začalo být s komenty na pováženou i na B.cz. ty problémy mnoho lidí od komentování naprosto odradilo.... jo a k těm tvým tématům. Já tě poznala jako výborného fotografa právě kostelů a architektury. Za ta léta ses ale vypracoval i na výborného krajináře a fotografa havěti motýlovité. Ta je opravdu velmi luxusně focená....;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Problémy na B.cz jsem měl skoro od počátku,ale poslední rok se to ještě zhoršilo a na rozdíl od jiných u mě přetrvávají. Jsem naprosto přesvědčený o tom, že za to můžou ti,co se mi na blog napojili. Od chvíle, kdy jsem tam uzavřel všechny články, už mi nechodí desítky zavirovaných zpráv,ale zase se mě někdo z Ruska už dvakrát pokusil nabourat na FB. Že by náhoda? Tomu nevěřím.
      Co se týče sledovanosti ze starých blogů, tak tam si myslím, že to je odvozené od toho, že jsem přestal u nich komentovat. Ne, že bych chtěl,ale proto, že mi to zkrátka nejde. Nejsem schopný napsat komentář na svém, ani na jiném blogu. Dokonce nemůžu napsat komentář ani jako odhlášený. Na B.cz. jsem totálně blokovaný. Jo,a svoje si užil i Martin Rybenský, když mi sem převáděl články.Něco o tom psal dokonce i v komentářích u Veruce!
      Že jsou lidi líní kliknout na odkaz, to jsem poznal už dávno. Připadalo mi,že to většinu snad obtěžuje,ale když jsem se nad tím zamyslel, tak je to asi tím, že dneska všichni spěchají a na nic nemají čas,dokonce ani na to,co čtou. Texty u článků čte málokdo,většina jen prolétne fotky a na odkazy už nekliká nikdo. Proto jsem začal doprovodné písmo u příspěvků omezovat na minimum. Když si vzpomenu,že jsem některé články chystal i víc než týden! a pak to nikdo nečetl!
      Já mám teď taky minimum volného času a proto si články na blozích nepročítám,ale nechávám si je na klidnější dobu,kdy si je budu moci pořádně vychutnat. Na ty tvoje z Orlických i ty další už se moc těším!!!

      Vymazat
  2. Jeden prohlížeč mi hlásí, že přihlášení na blog. není bezpečné a jiný prohlížeč včetně avastu mi vše kontroluje a je spokojen i na blog.cz. Přechod na jiné servery je celosvětový a tak uvidíme, co nastane začátkem nového roku. Já jsem sice přešla i sem, ale nějak si nemohu zvyknout. Některé blogy mi přijdou nepřehledné a řazení fotek jsem ještě nevychytala, všechno se mi to cpe páté přes deváté do jenoho pytle.
    Jdeš tedy dál, změna je život, ale to tedy už ani nezajdeš k bývalkám na blog.cz?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U toho hlášení o zabezpečení věřím spíše tomu, že to zabezpečené není. Mám k tomu spoustu podnětů a pořád se v tom utvrzuji. Přišel jsem například na to, že existuje blog, který má stejnou adresu jako můj,ale je u toho přípona beta. A články na něm jsou moje! Další zarážející věcí je užití mých fotek na stránkách, kam mě můj antivirus ani nepustí! Zajímavé je taky to, že nejsem přes půl roku schopný psát komentáře nikde na Blog.cz a to ani když jsem z administrace odhlášený.Mám prostě blokovanou celou IP adresu. A je toho víc, co je podezřelé, ale taky ne všemu rozumím. Jsem počítačový samouk
      Na mé oblíbené blogy z Blog.cz občas nakouknu,ale nikdo o tom neví, protože komentář zanechat nemůžu. Je to takový začarovaný kruh, z kterého se pokouším dostat právě tím, že jsem přešel na jinou adresu. Uvidíme, třeba se to teď (a nebo časem) spraví

      Vymazat
  3. Zdravím z Bratislavy! Aj tak tú vašu trpezlivosť s blogovou doménou, na ktorej ste doteraz pôsobili, obdivujem. U všetkých zúčastnených. Vitajte medzi Blogspoťákmi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za přivítání! To už je doba, co jsme sledovali svoji tvorbu! No, teď už to bude jednodušší.
      Situace na staré doméně mě úplně vzala chuť do publikování,ale teď už se zase těším, až budu psát o tom, co jsem nafotil. Nejdřív ale chci dokončit ten přesun fotografií do nových galerií na Zoneramě !

      Vymazat
    2. Ja som si to tiež musela pozrieť do blogu, že v ktorom roku to bolo :-) Dávno, čas letí veľmi rýchlo. A tých kostolov si nafotil toľko možno aj preto, že som vtedy začala ten projekt sakrálne stavby, ktorý po mne prebrala Vendy. Ja už vlastne taký blog, ako bol ten môj Farebný svet, netvorím. Občas niečo napíšem do cyklistického, občas do cestovateľského a denne robím projekt 365. Verím, že tu to bude fungovať oveľa lepšie ako to bolo na blog.cz (viem o problémoch len zbežne z blogov, do ktorých občas nakuknem.) No pamätám si, že problémy tam boli už pred tými mnohými rokmi. Smiešne mi je teraz, ako mi raz niekto napísal, že na blog WordPressu vám z blogu cz zakazujú chodiť.

      Vymazat
    3. Asi na tom něco bude, protože díky tvé soutěži jsem začal zpracovávat mnohem více kostelů do článků. Před tím jsem je pouze fotil do své sbírky.
      Na tvoji tvorbu se určitě podívám,ale až budu mít hotové vše,co chci letos ještě dokončit. Zatím nemám na nic jiného čas

      Vymazat
  4. Tak jsem si přihlásila odběr, abych i nadále mohla sledovat tvé příspěvky. Nedostává se mi už tolik času, abych se kochala pravidelně, ale i tak jsem ráda, že můžu občas kouknout, kde jsi byl a co jsi vyfotil.
    Díky za to!
    Veki
    veki.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě velice těší! Jsem rád, že jsi se u mě přihlásila.
      Letos toho už moc nezveřejním, protože teď veškerý volný čas věnuji třídění a přesunu fotografií do galerií na Zoneramě, ale hned jak to dokončím, tak se vrhnu na nové články. Nepublikovaných fotografií ze zajímavých míst mám pořád dost!

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji