28. března 2019

DOLOMITY 2018 - Úvod

Dnes bych chtěl zahájit vzpomínání na jeden báječný srpnový prodloužený víkend, během kterého jsem měl možnost navštívit některá místa v italských Dolomitech.
Tento výlet byl dlouho připravovaný a naplánovaný, ale já na tom tentokrát neměl vůbec žádnou zásluhu. Vše bylo totiž plně v režii mého švagra, který se postaral úplně o všechno, a já se tak mohl společně s tchánem jenom těšit na nádhernou podívanou.


Mým jediným úkolem na této výpravě bylo zajistit, aby švagr během nočního přesunu z brněnska do Dolomit neusnul, což se mi naštěstí podařilo. Švagr celou cestu odřídil sám, a to i přes to, že jsme kvůli pracovním povinnostem vyráželi až ve čtvrtek v podvečer. Zhruba za šest hodin zvládl v noci urazit asi 650 km a teprve potom auto odstavil a na chvíli si zdříml. Stejně tak tchán. Já nic!  Já usnout nemohl a tak jsem se asi tři hodiny procházel po odpočívadle v úplně neznámé krajině. Zajímavý zážitek!

Když se začínalo rozednívat, švagr se probral a pokračovalo se v cestě. První kratičkou zastávkou se stalo jezero Lago di Landro (německy Dürrensee), kde jsem poprvé spatřil hory Dolomit. Byl to nádherný pohled! 
Světlo ještě nebylo pro focení příznivé, ale přesto jsem to zkoušel. Nemohl jsem si pomoci

Jezero Lago di Landro (Dürrensee) 10.8.2018




Všechny fotky od jezera Lago di Landro (Dürrensee) najdete ZDE.


Odtud jsme vyjeli k výchozímu bodu, který se nacházel na parkovišti nad chatou Rifugio Auronzo, ležící v nadmořské výšce zhruba 2320 m.n.m. Příjezdová cesta byla zpoplatněna, ale rozhodně to za to stálo! Ale o tom napíši zase někdy příště!


Já byl totiž v takovéto krajině úplně poprvé a tak jsem pořád fotil. Celé tři dny! Dokonce jsem fotil tak moc, že to vadilo i turistům z Japonska !!!
Doma jsem z pořízených záběrů udělal výběry, a ty bych vám chtěl tady na blogu postupně představovat. Dnešní příspěvek tedy slouží jako úvod a také pozvánka na články budoucí, ve kterých chci psát o těchto místech:

Rifugio Auronzo 10.8.2018

Poblíž Auronzo di Cadore 10.8.2018

Poblíž Lavaredo Hütte 10.8.2018

Tre Cime 10.8.2018

Poblíž Dreizinnenhütte  10.8.2018

Na Dreizinnenhütte  10.8.2018


Ferrata Toblinger Knotten 10.8.2018


 Cortina d'Ampezzo - křížová cesta v Ossario di Pocol 11.8.2018

Cortina d'Ampezzo - Ossario di Pocol 11.8.2018

Passo di Falzarego 11.8.2018

Lagazuoi 11.8.2018

Passo di Valparola 11.8.2018

Údolím k Passo Pordoi 11.8.2018

Passo Pordoi 11.8.2018

Kostel v Passo Pordoi 11.8.2018

K vojenskému hřbitovu u Passo Pordoi 11.8.2018


Německý vojenský hřbitov u Passo Pordoi 11.8.2018 

Passo Sella 11.8.2018

Lago Fedaia 11.8.2018

Kaple na Monte Piana 12.8.2018

Monte Piana a Monte Piano 12.8.2018


A to je z navštívených míst v Dolomitech, kde se mi podařilo v roce 2018 alespoň něco kloudně nafotit, vše.  
Snad se vám budou budoucí články o těchto místech líbit. 

8 komentářů:

  1. Užasné. Autem jste se dostali hodně vysoko. I u nás by měly být některé příjezdové cesty do hor zpoplatněné. Měli jste nádherné počasí. Povedli se ti unikátní záběry v úchvatné krajině. Opravdu to stálo za to si udělat takovouto pánskou jízdu, vlastně chlapskou jízdu a odpočinout si. I když šbagr to měl náročnější, ale ty jsi hlídání také zvládl skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veškerá pěší turistika byla namyšlená tak, aby to zvládl ujít i tchán, a proto jsme využívaly všechny možné způsoby, jak se dostat co nejvýše. Kromě auta jsme využily i lanovku a terénní džíp, ale o tom budu psát až v dalších článcích !
      Počasí nám vyšlo báječně, protože podle předpovědi mělo být zataženo a pršet, ale nezmokly jsme ani jednou. Jen obě noci byly bouřky,ale to nám v kempu pod stanem nevadilo. Pár míst se přesto nafotit nedalo a některá jen částečně. Hodněkrát byla z jedné strany hory mlha jak mlíko a z druhé strany krásný výhled. Štěstí nám ale opravdu přálo

      Vymazat
  2. Paráda, paráda.... Takhle hory můžu.. Měl si Japoncům ukázat že jsou jedničky a fotit si dál. Anebo se jim nelíbilo že tolik fotíš aparátem od konkurence 😜. I když tak mě napadá že by to musela být jedině Leica jako evropská konkurence, všechno ostatní jsou pořád Japonci! 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z Japonců (ale i dalších) jsem si nic nedělal a fotil jak o život. Oni měli luxusní fotovýbavu a tak si mohli pořídit super záběry odkudkoli. Já se svým kompaktem jsem musel hledat nejlepší pozice! 😁

      Vymazat
  3. Úchvatné, krásné, musel to být skvělý zážitek :) :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě, jakožto typického "dolnozemce" z Jižní Moravy, to byl neskutečný zážitek! Byla to opravdu paráda a na tohle jen tak nezapomenu !!!

      Vymazat
  4. V Dolomitech jsme s mým milým teda ještě nebyli. Máme doma sice kvalitní kempové vybavení, plno tipů od kamarádek kam vyrazit, ale tuhle oblast jsme ještě nestihli procestovat. Až manžílek dostane dovolenou, určitě se tam vydáme. Teď ale hodně pracuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to úžasná krajina a její návštěvu můžu jen doporučit !!! Pro mě to byl zážitek na celý život

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji