26. ledna 2020

Z Roštína na Brdo 26.10.2019

Letošní nezima mě dává prostor pro vzpomínání na jeden krásný podzimní výlet ...


Kalendář ukazoval sobotu 26.10.2019 a venku panovalo parádní barevné podzimní počasí, kterého jsem si chtěl užít během nějakého poklidného rodinného výletu. Tyto plány ovšem zkomplikovala nemoc, která postihla moje holky, a tak jsem nakonec vyrazil sám. Za cíl jsem zvolil rozhlednu Brdo, stojící na stejnojmenném kopci (587 m.n.m), který je nejvyšším vrcholem Chřibů a zároveň celých Středomoravských Karpat. 
Brdo se nachází asi 2,5 km jihovýchodně od obce Roštín, odkud podle map vede i nejkratší turistická stezka, kterou jsem se rozhodl vrchol zdolat. No, nebyl to úplně nejlepší nápad, protože nejkratší cesta na vrchol znamená též nejprudší stoupání, ale nakonec jsem to zvládl a během té cesty jsem si i pěkně zafotil. Co z toho vzešlo vám chci ukázat na následném výběru pořízených snímků....


Z Roštína na Brdo 26.10.2019



Asi 0,5 km od konce obce Roštín se v lesích u silného pramene čisté pitné vody dochovala Roštínská kaple, která pochází z roku 1907. Okolí kaple bylo v roce 2007 upraveno a v tom podzimním čase to tam vypadalo doslova kouzelně...

Roštínská kaple 26.10.2019





Všechny moje fotografie Roštínské kaple najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE


Zbytek cesty k rozhledně už jsem se kochal pouze přírodou.... 

Z Roštína na Brdo 26.10.2019














A tady už se blížím k samotnému vrcholu a rozhledně, které ovšem časem věnuji samostatný příspěvek.
Od parkoviště v Roštíně jsem k rozhledně ušel 2,7 km, na kterých jsem překonal 277 metrů výškových. Zejména kolem druhého kilometru bylo stoupání docela náročné, ale podle mého to za to stálo.
Snad se i vám pořízené záběry líbily...


Všechny moje snímky z cesty od Roštína po Brdo najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE.



10 komentářů:

  1. No jo, podzim v bukových lesích... to je paráda převeliká. O Brdu a o výstupu na něj psal i Miloš. Psala jsem mu, že i Brdy mají svůj vrch Brdo, či Brda. A je ještě o něco vyšší. Moc pěkné podzimně slunečné fotky. Právě pro ty bukové partie taky jezdím nejraději na Brdy na podzim...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou nemám na podzim vůbec čas někam vyrazit na fotovýlet, ale loni jsem omezil pracovní nasazení a díky tomu jsem si mohl párkrát pěkně zafotit. Mám v archivu podklady na víc podzimních článků, ale nevím, jestli to mám v tuto dobu ještě zveřejňovat. Vždyť jaro už klepe na dveře !!!
      U Miloše jsem už dlouho nebyl a měl bych to asi napravit. Je to další z blogerů, se kterým jsem ztratil kontakt díky převodu blogu

      Vymazat
  2. Patriku, to je nádherná procházka. Každý záběr je skvost. Já znám také jedno Brdo, ale ve Velké Fatře a přesně je to Malinô Brdo.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že se ti fotky líbí !!! Byl to opravdu moc příjemný výlet, ale zdaleka se mi nepovedlo nafotit vše, co jsem viděl. Pořád se mám hodně co učit!

      Vymazat
  3. Letošní zima je opravdu divná, ale podzim byl nádherný, stejně jako Tvoje fotky.
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to jako nádherná trasa pro horské/cross kolo, docela rád bych si ji projel. Podzim je stejně nejvděčnější období roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu barevnou část podzimu mám rád, ale jinak mám radši jaro. To přináší novou sezonu...
      Trasa, kterou jsem šel na Brdo, by v celé délce asi nebyla na kole sjízdná. V některých úsecích vedla cesta po odkrytých kořenech a tam by to bylo asi o "ústa" ! Ovšem objektivně to posoudit nemůžu, protože na horských kolech nejezdím. Já jsem chodivec !

      Vymazat
  5. Ano, přidávám se k těm, kteří tvrdí, že tahle zima je opravdu divná...
    Výlet ale pěkný, hlavně ten meandr potoka se mi líbí. Chřiby vůbec neznám a je to škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Chřiby hodně blízko, ale mám prochozenou jen malou část. Mám tam naplánovaných hodně výletů, ale pořád se mi na ně nějak nedaří najít volný čas

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji