9. září 2020

V červenci 2020

  Takové malé ohlédnutí za červencovými výlety...


V letošním červenci jsem konečně našel nějaký volný čas, který jsem mohl věnovat výletům s rodinou a taky nějakému tomu foceníčku. Dřív než něco z toho zpracuji do samostatných článků (pokud tedy někdy vůbec), tak jsem se rozhodl udělat takový malý přehled toho, co jsem v tomto měsíci navštívil a nafotil...


Máme už takový zvyk, že společnou výletnickou sezonu zahajujeme návštěvou nějaké zoo. Letos to ze známých důvodů nebylo možné na jaře, ale zadařilo se až 4. července. 

Jako cíl jsme tenkrát zvolili zoo v Jihlavě, kde jsme se byli podívat úplně poprvé.  Bohužel pro nás to tam ale vypadalo tak, že stejný nápad měla snad půlka republiky. Hlava na hlavě, hluk, nervózní lidé, .... to všechno ve mě zanechalo docela negativní pocity. A když k tomu ještě připočítám poměrně velké teplo, které většina zvířat pochopitelně přečkávala spánkem, tak tato návštěva pro mě byla opravdu zklamáním. Snad to při nějaké další návštěvě bude lepší...

Zoo Jihlava 4.7.2020



Následující víkend jsem měl naplánované větší výletování, ale tentokrát bylo proti počasí. Od samého rána intenzivně pršelo a tak jsme sobotní program úplně vypustili a pouze se z domu přesunuli do jednoho nejmenovaného kempu u Podhradského rybníka v Plumlově, kde jsme měli zamluvený nocleh v chatce. V tuto sobotu přestalo pršet až večer (a tak jsem nepořídil ani záběr), ale atmosféra byla skvělá, takže jsme si to s rodinkou náramně užili. 

V neděli ráno už to s počasím bylo úplně o něčem jiném a proto jsme se vydali na procházku kolem rybníka i blízké přehrady. Zámek byl bohužel zavřený, ale i tak jsem si na Plumlově docela slušně zafotil...

Plumlov 12.7.2020


Po obědě se počasí začalo opět kazit a tak jsme namísto výletování po venku zvolili prohlídku Sloupsko-šošůvských jeskyní. A udělali jsme dobře, protože hned po našem příjezdu začalo pršet.

Kvůli zdravotním obtížím, které nás letošním rokem provází jsme zvolili pouze kratší okruh, ale i tak to stálo za to! Jeskyně prostě máme rádi...

Sloupsko-šošůvské jeskyně 12.7.2020



Na další výlet jsme vyrazili v sobotu 25.7. a prvním naším cílem bylo město Znojmo. Prohlídku jsme tentokrát zkusili pojmout netradičně, a to s využitím zdejšího výletního vláčku, což bylo moc příjemné, ale pro focení ne zrovna ideální. Nakonec jsme se městem i prošli, ale fotky se mi vůbec nepovedly. Jediné, co si tak dávám do archivu jsou snímky od rotundy sv. Kateřiny

Znojmo - rotunda sv. Kateřiny 25.7.2020

Znojmo je krásné město plné památek a zajímavostí, ale už poněkolikáté mě fotky odtud vůbec nevyšly podle představ. A tentokrát jsem ještě navíc podcenil letošní dychtivost našich turistů (bez dřívější rezervace se třeba na vstup do podzemí čekalo tři hodiny) , takže se tam prostě musím zastavit znovu a zkusit to napravit.

Ale zpět k našemu výletu.

Ze Znojma jsme vyrazili do obce Hluboké Mašůvky, kde mě zajímalo hned několik památek. Tou největší je jistě kostel Navštívení Panny Marie, ale za shlédnutí stojí i další objekty v jeho okolí, kde se nachází například křížová cesta, Lurdská jeskyně, kaple sv. Anny, kaplička Panny Marie Pomocné, svatá studna, spousty soch,...... 

Hluboké Mašůvky - kostel Navštívení Panny Marie 25.7.2020


Hluboké Mašůvky - křížová cesta 25.7.2020

Hluboké Mašůvky - okolí kostela Navštívení Panny Marie 25.7.2020

Bohužel během procházky po Hlubokých Mašůvkách se rychle zkazilo počasí (párkrát zabouřilo a začalo pršet), takže jsme další plánované cíle vynechali a zajeli rovnou do dalšího nejmenovaného kempu, tentokrát v Jevišovicích, kde jsme měli domluvenou chatku. 

Krátce po ubytování přestalo pršet a navečer se dokonce i protrhala obloha, takže jsem ještě vyrazil na malou procházku, kde bylo mým cílem pořídit něco záběrů na zdejší Starý zámek...

Jevišovice  25.7.2020




Jako třešnička na dortu pro mě bylo pozorování motýlů. Po víc než třech (!) měsících se mi podařilo i nějaké nafotit. A zrovna to bylo několik jedinců pro mě nového druhu ( 89. denní a 146. motýlí druh celkem)...

Okáč medyňkový - Hipparchia fagi 25.7.2020 u Jevišovic



V neděli ráno bylo zase krásně a tak jsme se rozloučili v kempu a vyrazili do Jevišovic. 

Jako první jsme se byli podívat na zdejší Nový zámek, který v současnosti slouží potřebám domova pro seniory a je veřejnosti nepřístupný

Jevišovice - Nový zámek 26.7.2020


Další památku, kterou jsem si prohlédl byl zdejší kostel...

Jevišovice - kostel sv. Josefa 26.7.2020


A jako poslední jsem měl v plánu navštívit Starý zámek i s jeho interiéry, ale bohužel jsme dorazili ve špatnou dobu a na prohlídku by jsme museli čekat další hodinu, což jsme kvůli blížícímu se dešti nechtěli. Proto jsem pořídil jen pár dalších záběrů exteriérů 

Jevišovice - Starý zámek 25.-26.7.2020


Z Jevišovic jsme vyrazili na prohlídku volně přístupné zříceniny tvrze v Žeroticích, kde jsem byl naposledy před šestnácti lety. Tento objekt je bohužel stále velmi zanedbaný, ale rozhodně za shlédnutí stojí...

Žerotice - zřícenina tvrze 26.7.2020


Tady už nás ale dohnal ten předpovídaný déšť a tak jsme další plánované cíle vynechali. Jedinou výjimkou byla krátká zastávka u částečně opraveného zámku v Miroslavi...

Miroslav - zámek 26.7.2020


A to bylo pro tento víkend a vlastně i pro celý červenec 2020 vše. 

K dalšímu focení jsem se dostal zase až v srpnu, ale o tom napíši třeba někdy příště.


P.S: stále se mi nedaří najít dostatek volného času, který bych věnoval blogovému světu. Zatím si raději užívám toho reálného, ale až mě to zase popadne, tak určitě začnu znovu publikovat





16 komentářů:

  1. Letošek je prostě na píp. Můj syn proto má jediné možné, ale sprosté slovo. Ti kdo dali na vládní doporučení zůstali v létě doma, si užívali přeplněných aquaparků, lanovek, zoo a dalších atrakcí, předražených restaurací, vstupů do hradů a zámků a katastrofálních průvodcovských služeb zatímco ti, kdo dali na zdravý rozum si užili dovolenou na prázdných plážích, na prázdných turisticky jindy přeplněných památkách a mohli volně dýchat. Já jsem měla letos zakoupený jediný zájezd a to tady do Telče, Třebíče a Zelenou Horu a ten mi teď zrušili. Nabídli mi ovšem v tom samém termínu zájezd do Rakous, ovšem na místo kde už jsem byla dvakrát. Anebo do Temelína a Jindřichova Hradce. Temelín mě nebere ale Jindřichův Hradec by mě zajímal. Takže jsem volila vrácení peněz. A to jsem měla vybraný adventní zájezd, ale na to se taky vykašlu, při mém štěstí by to taky zrušili. Takže focení jsem si letos užívala povětšinou jen na zahradě a občas v Praze, Dobříši nebo Příbrami...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, letošek je prostě na hodně veliký pííííp. Nechci tu popisovat,čím vším jsem musel tento rok projít,protože si myslím,že nářků má každý dost,ale už se vážně těším až ten blázinec skončí

      Vymazat
  2. Patriku, koukám že jste byli na dovolené přesně v tu dobu jako my. V naší lokalitě Jižní Morava jsme ovšem měli štěstí na málo lidí. Také jsme navštívili ZOO ale v Hodoníně. Pršelo nám pouze večer a v noci a druhý den bylo zase nádherně, takže jsme tentokrát ani jednou nezmokli. Z více stran slyším jak byly památky a všechno přeplněné a tak jsem ráda že nám to teda vyšlo na jedničku. Znojmo je opravdu pěkné město. Žerotice je krásná zřícenina, je hodně podobná jako Starý Jičín. Těším se, jestli budeš mít čas na více fotek z jednotlivých výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovolenou jsme měli až v srpnu,ale z toho ještě nemám ani zpracované fotky (fakt nic nestíhám). V tomto příspěvku se ohlížím jen za výlety,které se nám podařilo absolvovat v červenci, kdy jsem se snažil být co nejvíc s rodinou. Těší mě,že vám dovolená na Jižní Moravě vyšla, nám ve vašem kraji štěstí tolik nepřálo,ale i tak jsme si to užili. Časem sem určitě dám minimálně taky nějaké ohlédnutí.

      Vymazat
  3. Krásné fotky z pěkných výletů. Letos to ten stálepřítomný déšť dost kazil. Teď už si snad nikdo na nedostatek vody nebude stěžovat. Přeplněnou ZOO jsme taky zažili a to ve Vyškově. Už léta jsem neviděla tak dlouhou frontu na cokoliv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měl jsem na letošek spoustu plánů se stanováním,což kvůli počasí neklaplo,ale naštěstí se našla možnost přenocování alespoň v chatkách v kempu, takže to i tak bylo fajn.Déšť už byl potřeba,tak na něj ani nenadávám.
      Přeplněnou Zoo ve Vyškově si letos užily holky v srpnu beze mě. Byli tam brzy,ale šli nejdřív do Dinoparku,kde se to ještě dalo,ale zvířátka už kvůli lidem moc nedávali

      Vymazat
  4. Krásně jste výletovali a návštivili tolik zajímavých míst.Přeji více času,abychom se mohli pokochat s více fotografiemi.Ta místa vůbec neznám.
    My z Českého ráje o prázdninách utíkali pro neskutečné množství lidí.Český ráj si budu užívat na podzim,ale i přes zimu.To mně nevadí.
    Tak se budu těšit na podrobnější příspěvky,snad ti to časově vyjde.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokusím se něco z toho zpracovat do samostatných příspěvků,ale nechci slibovat. Ještě jsem nezveřejnil ani loňské výlety a dovolenou, kterou jsme trávil zrovna v Českém ráji! Párkrát jsem tam byl i na podzim a musím říct,že v tu dobu se mi líbilo nejvíc.

      Vymazat
  5. Patriku, krásné fotky a prima výlety, i když to počasí bylo hodně vrtkavé.
    Jihlavskou ZOO jsme navštívili loni a byli jí nadšeni. Každopádně k tomu přispělo to, že jsem tam byli ve všední den a navíc dopoledne. Naše vnučky jí navštívili už před lety, když byly poblíž na škole v přírodě a my viděli jen fotky.
    Sloupsko-šošůvské jeskyně se mi líbí mnohem víc, než Punkevní.
    Měj krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většina lidí, co byla v Zoo Jihlava mě říká, že je to tam moc pěkné a že se jim tam líbilo. Asi jsem si vybral opravdu špatný den, kdy se vše negativní nějak nakupilo. Zkusím se tam podívat ještě někdy v budoucnu a pak budu chytřejší

      Vymazat
  6. Hezké fotky. Ve Znojmě jsme byli před pár lety a líbilo se nám město i okolí. Zbytek je pro mne neznámá (někdy úplně, jindy v reálu - jihlavskou ZOO, Plumlov nebo zámek Miroslav podle jména znám, ale nebyla jsem tam).
    My na dovolenou jezdíme v mimosezóně, což má své výhody (žádné davy turistů) i nevýhody (méně jisté počasí a některé památky už nejsou otevřené vůbec nebo jen omezeně). Teď v Krušných horách jsme si užili obého (docela nám pršelo, ale v v hotelu s 20 pokoji nás bylo celkem 10 :), takže klídek, pohoda, bazén jen sami pro sebe... a na výletech jsme taky žádné davy nepotkávali, teda spíš jsme nepotkali skoro nikoho :))
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se mít co nejvíc volného času právě o prázdninách, abych si alespoň trochu užil rodiny. Na jaře a na podzim mám většinou tolik práce, že na nějaké společné výletování není kdy. Normálně si léto užíváme, ale letos je všechno jinak. Snad se to brzy uklidní

      Vymazat
  7. Mnoho krásných míst jste navštívili i když je to letos všechno na levačku. My jsme měli několik plánů a jakmile jsem chtěla zajistit ubytování, objevil se v místě ten "zmetek virus " a bylo po radosti. Jsme už přece jen v té ohrožené skupině a tak bohužel, nám nezbude, než chodit kolem města a obdivovat proměny při střídání ročních období, protože chodit do přírody je i při takovémto problému, potřeba. těším se na jednotlivé články a přeji příjemný podzim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letošek plánování opravdu nepřeje, ale nezbývá nám než vydržet a doufat, že se to brzy změní k lepšímu. Pořád jsem optimista a věřím, že to zvládneme

      Vymazat
  8. Patriku, koukám, co jste toho stihli za jeden měsíc. Krásná místa jste navštívili, mně by se líbilo na zřícenině v Žeroticích a na zámku Miroslav.
    Přeji Ti krásné podzimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se využít každý volný čas na rodinné výletování, ale v posledních letech je toho volna čím dál méně. A letošek? Ten je úplně zabitý. Jaro a podzim pořád v práci a ve stresu z toho co bude, v létě moc nepřálo počasí a zdraví. Snad ten příští rok bude lepší

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji