4. března 2020

První letošní motýli a koniklece v PR Kamenný vrch v Brně

Jaro už je definitivně tu....



Jak už mám od roku 2015 ve zvyku, tak jsem se i letos v březnu byl podívat v přírodní rezervaci Kamenný vrch v Brně, jestli už rostou koniklece velkokvěté a příroda mě za to opět odměnila krásným pohledem. Ano, už 4.3.2020 začínají první rostlinky kvést a navíc jsem tu pozoroval i první letošní denní motýli. Prostě jaro budiž pochváleno a motýlkářská sezona pro mě právě začala!!!


Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 4.3.2020 Kamenný vrch v Brně



Koniklec velkokvětý 4.3.2020 v PR Kamenný vrch v Brně
















Bohužel ne všechno je tak pozitivní, jako předchozí záběry. Sucho z minulých let si tu definitivně vybralo svoji daň...




S tímhle už bohužel nic udělat nepůjde, ale za krásami rozkvetlých konikleců vás přesto srdečně zvu! Vždyť PR Kamenný vrch v Brně je lokalita s největší populací koniklece velkokvětého (Pulsatilla grandis) na světě! Během následujících několika týdnů zde rozkvete přes 55 tisíc trsů těchto rostlin a to je panečku nádherná podívaná !!!



Edit: v roce 2023 jsem pro všechny výsledky svých pozorování motýlů založil samostatné stránky VÝPRAVY ZA MOTÝLY, které se nachází ZDE.

19 komentářů:

  1. Já jsem zvědavá, jestli mi vůbec vykvete některý z mých koupených. Zatím nevypadají díky tomu, že byly strašně dlouho zelené že vůbec žijou.... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše, co rostou před barákem, kvetou už čtrnáct dní! Ale ty mě fotit nebaví

      Vymazat
  2. Moc hezké fotky. Na naší zahrádce koniklec zatím ještě čeká až bude tepleji.
    Pohodový den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žena mi kdysi vysadila nějaké koniklece do předzahrádky, prý abych je nemusel jezdit fotit tak daleko, a těm se tu kupodivu daří. Kvetou už čtrnáct dní!!! Ale ty velkokvěté v přírodě se mi líbí víc a mám z nich větší radost

      Vymazat
  3. Krásné fotky, které volají: "Jaro je tady". :-D
    Brno je pro mně trochu z ruky, ale pokud počasí dovolí, zajedeme se podívat do PR Kulivá hora, kde koniklece kvetou také.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro už je nás cítit ve vzduchu,ale zima to bohužel ještě úplně nevzdala.Je to tu jak na houpačce-chvíli mráz,chvíli déšť,chvíli slunce,...
      Předpokládám,že u Prahy poroste spíše koniklec luční,ale i ten je krásný. Jsem zvědavý,jestli i tam už pokvetou

      Vymazat
  4. Patriku, to je nádhera. Koniklec jsem na vlastní oči asi ještě neviděla, ale je to úžasná podívaná. Těším se i na Tvé motýlí fotografie.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím se tam zastavit ještě později,až budou květy tvořit fialový koberec,ale raději nechci slibovat,protože už zase začínám mít spoustu práce a minimum volna.
      Na motýly si ale určitě nějakou chvilku udělám a doufám, že budu mít takové štěstí, jako v předchozích letech.To by se pak opravdu mohlo být na co koukat.Tedy alespoň doufám

      Vymazat
  5. Koniklece jsou nádherné, je skvělé že znáš lokalitu s těmito krásnými květinami. Úbytek lesů je opravdu smutný. Domnívala jsem se že borovice to snáze vydrží.Kolem Kyjova vždycky rostly borovicové háje a manžel tvrdil, že právě v tom písčitém a suchém podloží borovice snáz přežijí. Se změnou v listnatý porost se změní asi i květena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koniklece rostou na loukách pod lesem,takže těch se to asi nedotkne.
      Borovice v této lokalitě to sucho nezvládly. Bohužel. Ale ty u Bzence ještě loni byly v pohodě,tak doufám,že alespoň jim to vydrží. Zkusím se tam v létě podívat a dám vědět

      Vymazat
    2. Tak to jsem zvědavá, jestli ty jižní borové lesy ještě žijí. Možná ty koniklece mají rády podobné podmínky jako šafrán. V přírodě jsem je ale ještě neviděla. Abych mohla koniklece obdivovat i já, musela jsem si koupit zahradní. :)

      Vymazat
  6. Nádherné fotografie. U vás je přece jen tepleji, než tady na severu. Koniklece jsou nádherné a první motýli také. Jinak u nás jsou převážně smrkové lesy a co nesežral kůrovec, poničily poslední vichřice. Jestli Vám to nevadí, tak jsem si vás přidala do přátel, abych mohla Váš blog navštěvovat pravidelně. Přeji Vám krásné dny a mnoho dalších zajímavých fotografií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velice mě těší,že se můj blog líbí I já si ten váš přidal mezi oblíbené! Těším se na další návštěvy!!!

      Vymazat
  7. Nádherné fotografie,ze kterých na mě dýchlo jaro.Přemýšlím,kde jsem loni fotila koniklece.Motýly fotím také ráda,ale loni jich bylo u nás nějak málo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celkově motýlů ubývá,stejně jako ostatního hmyzu. Já motýlům propadl před třemi-čtyřmi lety a z jejich focení se stal můj veliký koníček a zábava.Pokus se sem budeš vracet,tak to určitě uvidíš!!!

      Vymazat
  8. Páni, nějak mě vůbec nenapadlo, že rostou takto v přírodě, znám je jen ze zahrádky. Ale ani jsem se ještě nedívala, jak se chystají na jaro. Na motýly se taky těším, v letošní mírné zimě mi kytky nevymrzly, tak budou mít dost stravy na naší zahradě. Rada se podívám na fotky, až budou koniklece v plném květu. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se tam ještě dostanu v době,kdy bude rozkvetlá větší část. Ale nevím,nějak mě zase kvůli práci na nic nezbývá čas...

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji