4. listopadu 2020

Moje fotografie na Zoneramě

 Dnes vám chci představit svoji fotogalerii na Zoneramě, kam jsem konečně umístil všechny snímky, které si chci uchovat a zároveň ukázat veřejnosti.


Galerii na Zoneramě jsem si založil v červnu 2018 a od té doby tam postupně ukládám všechny fotografie. Původně jsem si myslel (velice naivně), že přesun snímků z archivů dokončím do konce onoho roku, ale ukázalo se, že zdaleka ne vše mám uložené v takovém pořádku a formě jak jsem se domníval.  A tak mi nezbylo než prohledat všechny záložní zdroje, uložiště i CD a kompletně všechno znovu projít, protřídit, popsat a uložit do výše zmiňované galerie. Bylo to náročné a vzhledem k mému nedostatku volného času i zdlouhavé, ale nakonec se mi to podařilo, a teď bych vám chtěl představit co z toho vzniklo...


Galerie se nachází na adrese Frypat.zonerama.com . K dnešnímu dni je tam uloženo celkem 30 708 fotografií, roztříděných do 1276 alb. Pro lepší orientaci jsou alba rozložena do osmnácti tématických složek. Odkazy na tyto složky jsou v galerii umístěné na liště pod ukázkou náhodně vybraných fotografií. 

V tomto článku jsou odkazy vložené do názvů jednotlivých složek - pro návštěvu tedy stačí kliknout na zvýrazněný nadpis...


NOVINKY NEZAŘAZENÉ

Tato složka obsahuje všechna alba s fotografiemi z uplynulého roku, takže vlastně novinky. Je to také úvodní stránka, která se objeví při návštěvě celé galerie. Letos je těch alb zatím 56, + jedna stálá, do které ukládám úvodní koláže z článků zde na blogu, včetně odkazů na tyto články.  Po uplynutí roku alba přesunu do následujících složek - proto v názvu to NEZAŘAZENÉ. Alba v této složce jsou řazena postupně podle data pořízení, tedy nejnovější jsou na začátku.





Tato složka obsahuje alba se všemi fotografiemi, které jsem pořídil při svých výpravách za motýly od května 2018. K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 67 alb, která jsou řazena podle data pořízení. 





Tato složka obsahuje alba, ve kterých jsou vybrané nejlepší (nebo jediné) fotografie každé motýlího druhu, který se mi podařilo nafotit od roku 2016 (toho roku jsem motýlům propadl). Díky náhledům v každém albu může tato složka sloužit i jako takový malý atlas. 
K dnešnímu dni zde mám uloženo celkem 146 druhů, z toho 83 denních. Alba jsou řazena podle abecedy.





Tato složka obsahuje všechny moje pokusy o zachycení krajiny či přírodních krás. K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 122 alb, které jsou řazeny podle data pořízení.




Tato složka obsahuje všechny zámky, tvrze a hrady, které se mi podařilo zachytit při mých toulkách. Převažují málo známé a většinou opuštěné nebo jinak využívané objekty, ale i ty turisticky populární se zde taky najdou. K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 226 alb, která jsou řazena podle abecedy.





V této složce najdete alba se snímky všech zřícenin hradů, zámků, tvrzí, klášterů, kostelů,... , které jsem navštívil při svých toulkách od roku 2002. K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 129 alb, které jsou seřazeny podle abecedy.





V této složce jsou uloženy alba se snímky všech kostelů, klášterů, synagog a větších kaplí, které jsem pořídil od roku 2012 (dřív jsem tyto památky zcela opomíjel). K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 229 alb, které jsou seřazené postupně podle abecedy.





V této složce jsou uložené všechny snímky památek a zajímavostí, které jsem pořídil na území města Brna. Alba jsou rozdělena tak, že každý kostel, zámek, hrad, podzemí, hřbitov a větší kaple je zvlášť. Drobné památky a zajímavosti jsou v samostatných albech. Vše je potom členěno podle katastrálních částí. K dnešnímu dni je zde uloženo celkem 113 alb, které jsou seřazeny postupně podle abecedy.





Jak už název napovídá, tak v této složce jsou uloženy snímky ze všech rozhleden, vyhlídkových věží i přírodních vyhlídek. K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 57 alb, které jsou seřazeny podle abecedy.





Tato složka obsahuje záběry ze všech mých navštívených jeskyní od roku 2016. A nejde jen o jeskyně s průvodcem, ale i ty volně přístupné. K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 10 alb, které jsou seřazeny podle abecedy.





Složka obsahuje fotografie ze všech křížových cest, jež jsem prošel. K dnešnímu dni jich je 20 (včetně letošních). 
Alba jsou seřazena podle abecedy.





Tato složka obsahuje snímky, které jsem pořídil na hřbitovech. K dnešnímu dni do této složky náleží celkem 30 alb, které jsou řazeny podle abecedy.





V této složce jsou snímky drobných památek a různých zajímavostí, které jsem pořídil v jednotlivých obcích. K dnešnímu dni do této složky náleží 53 alb, které jsou seřazeny podle abecedy.





Tato složka obsahuje snímky všech mlýnů, které jsem nafotil. K dnešnímu dni do této složky náleží jen 9 alb, které jsou seřazeny abecedně.





Tato složka obsahuje alba z míst, které se nehodí do ostatních tématických složek. K dnešnímu dni do této složky náleží (včetně letošních) celkem 37 alb, které jsou řazeny podle abecedy.





Tato složka obsahuje snímky hmyzu a různých zvířat, které se mi podařilo zachytit v přírodě. Navíc obsahuje i všechny snímky z mých návštěv Zoo. K dnešnímu dni do této složky náleží 26 alb, které jsou seřazeny podle abecedy.





Tato složka obsahuje snímky z rostlinné říše, které se ale moc nevěnuji. Jedinou výjimkou jsou snímky konikleců, které zde drtivě převažují. K dnešnímu dni do této složky náleží celkem 10 alb, které jsou řazeny podle data pořízení.


A to je z veřejně přístupných složek vše. Mám na Zoneramě uložené ještě dvě neveřejné složky, ke kterým je možný přístup pouze po zadání hesla, ale to zde samozřejmě zveřejňovat nebudu.

A tímto bych dnešní spíše statistický článek ukončil. 

Vlastně ne, ještě se sluší uvést, že k dnešnímu dni celkem 72 lidí z prostředí Zoneramy sleduje moji aktivitu, což mě velice těší. 

Doufám, že i vám se v mé galerii bude líbit. Tento článek berte prosím jako pozvánku k její návštěvě.



16 komentářů:

  1. Za celou dobu co mám Zoner, tedy ono to zas tak dlouho není, letos to bude druhý rok, ale je jasné že si licenci prodloužím, jsem do Zoneramy nezabloudila a ani se nepokusila tam založit galerii. Mám jednu na rajčeti, a stejně používám už víc jak deset let Picasu, a z ní si zálohuju fotky na externí disk a do druhého počítače, což je ovšem teď trochu problém, zřejmě odešel zdroj. Takže zakládat další galerii se mi zatím nechce. Ovšem taky ty fotky mám šíleně neuspořádané, na to jak si všechno popisuju (kytky a kamínky) tak v tomhle mám docela chaos. Tedy taky tak úplně ne, na externím disku to mám poskládané taky tak trochu tématicky, ale to jen do roku 2014, zbytek už ne. Jseš dobrej jak sis to pěkně poskládal!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O dost fotek jsem přišel právě tím, že jsem je měl uložené jen v Galerii.cz. Když mi odešel jeden ze záložních disků, tak už jsem se k originálům nedostal. U Zoneramy je fajn, že nahrané fotografie si můžeš zpátky stáhnout v plné verzi, takže funguje jako záložní uložiště a to je to, co jsem hledal. Teď už mám ve fotkách v PC pořádek a kdyby se něco pokazilo, tak si to můžu zase všechno nahrát zpět

      Vymazat
  2. Paráda! Krásné fotky a perfektně uspořádané. To je někdy můj sen. Začala jsem vás na Zoneramě sledovat a prohlížení vašich fotografií je krásný zážitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc !!! Doufám, že se vám v mé galerii bude líbit i nadále!

      Vymazat
  3. Smekám! Uspořádat takové množství fotek musela být neskutečná "makačka".
    Fotky z počítače mám stažené na extením disku ve složkách. Víc je nad mé síly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!!!
      Nebylo to lehké, nejhorší bylo znovu všechno vybrat a přejmenovat. V galerii skončila jen asi čtvrtina fotek, co mám. A to tam nemám uložné fotky rodiny, jiných lidí a akcí, kterých jsem se zůčastnil!

      Vymazat
  4. Patriku, máš můj hluboký obdiv. 👍👍 Já nejsem schopná, nebo nemám čas, či se jen hloupě vymlouvám, k tomu, abych se fotkami probrala a přesunula je do zálohy na externím disku.
    Příležitostně se do tvých alb ponořím a pokochám se tou krásou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc !!! Doufám, že se ti bude něco z těch fotek líbit

      Vymazat
  5. Přesně, jak ostatní, obdivuji, že to někdo dokáže tak utřídit. Nehledě na to, že fotky jsou parádní. Též bych ráda měla pořádek. Já mám vše na onedrivu a pak hledám nějakou fotku a můžu se zbláznit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc !!! Velice mě těší, když se moje práce někomu líbí

      Vymazat
  6. To je ale krásný pořádek! Budu se sem chodit těšit fotkami :)
    Zdravím!

    OdpovědětVymazat
  7. To je fotografií,smekám,jak máš všechno uspořádané.Já fotím ráda,ale sednout potom k počítači a uspořádat je pro mě za trest.Možná je to tím,že jsem seděla u počítače spousty let v práci a teď k němu sednu jenom kvůli blogu.Na Zoneramu se ráda podívám,protože předpokládám,že se tam dají fotografie prohlížet jako prezentace.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu se těšit na návštěvu ! Zonerama nabízí možnost prohlížení pomocí prezentace, stačí kliknout na tři tečky vpravo dole a nastavit si to

      Vymazat
  8. Patriku, jsem unesen a kolik práce si na Zoneramě udělal. Já jsem vůbec netušila, že se tam dají udělat takové pěkné stránky a takhle krásně si to tam všechno setřídit. Mám prostě jednu složku veřejné fotky. Tvoje roztřídění je opravdu úchvatné veledílo. Moc se mi to líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem rád, že jsem ti ukázal nové možnosti.
      Já si tu galerii původně založil kvůli fotkám motýlů, ale když jsem viděl, jak to tam vypadá a co všechno jde udělat, tak jsem tam přetáhl všechno. Sice to trvalo víc jak dva roky, ale s výsledkem jsem moc spokojený. Doufám, že to vydrží funkční hodně dlouho!

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji