8. června 2013

DRNOVICE U VYŠKOVA - rozhledna Chocholík

Dnes vám chci představit rozhlednu, která je od Drnovic u Vyškova vzdálena necelé dva kilometry


Informace k dnešnímu článku jsem převzal z turistika.cz

Rozhledna Chocholík byla postavena v roce 2010 a o rok později byla slavnostně otevřena. Tato trojúhelníková věž stojí na místě původní dřevěné stavby z dřevěných kulánů /tzv.triangulační bod/, která vzala léty za své.
Kopec Chocholík je okrajovou součástí Drahanské vrchoviny. Při pohledu na jihojihozápad můžeme spatřit Pálavu, na jihu potom Ždánický les a jihovýchodně Chřiby. Dominantní pohled ovšem poskytuje východ, kde jsou Hostýnské vrchy a při dobrých podmínkách je možné vidět pouhým okem baziliku na Svatém Hostýnu. Jen někdy se na severovýchodě objeví pohoří Beskydy. Pamětníci tvrdí, že z Chocholíku je možno spatřit i vrcholky rakouských Alp.
Rozhledna je 26 metrů vysoká, poslední vyhlídková plošina je o tři metry níže. Tato rozhledna železné konstrukce stála téměř 6,5 milionu korun.
Přístup: po asfaltce dojdete pohodlně téměř až k rozhledně. Stačí vyjít od kostela a ujít asi 1,5 km. Možno pouze pěšky nebo na kole (na přístupové komunikaci platí zákaz vjezdu).

Pří výstupu k rozhledně se poněkud zhoršilo počasí, ale nakonec to dobře dopadlo. Sprchlo jen malinko

Rozhledna Na Chocholíku 18.5.2013








Rozhledna samozřejmě nabízí i výhledy. Jak jsem psal v úvodu, počasí mě zrovna moc nepřálo, ale nakonec jsem přeci jen něco z pohledů nafotil





















A to je pro tentokrát z rozhledny na Chocholíku vše. Všechny moje fotografie této rozhledny můžete najít uložené v galerii, která se nachází ZDE .

Zatím se mějte fajn a já se podle možností zase ozvu

27 komentářů:

  1. Chocholík, legračn jméno. Ale šikovná stavba, s tama musí být vážně pěkný rozhled.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Díky za pochvalu ,ale byla to taková světelná loterie

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná rozhledna. Jedna z mála, která není ověšena anténami mobilních operátorů. Ty schody by se mi tedy nechtělo šlapat. Je jich nějak moc. A ten pohled dolů mi také nesvědčí. Už se těším na fotky výhledů z rozhledny.

    OdpovědětVymazat
  4. Rozhledny jsou posedlostí mé dcery, tak je po nich jak divá.Akorát že tady okolo nás jich moc není. Vlastně jen dvě, jedna nad Třebovou a druhá nad Ústím nad Orlicí.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to už je pořádná rozhledna. Tu neznám. Schody jak na Petřín. Docela bych se asi bála. Nemám ráda, když vidím pod sebe. Myslím pohled přes mřížkování schodů. Jinak mi rozhledny nedělají potíže. Vylezla bych tam sice moc pomalu a nikdo by mi nesměl funět na paty. Rozhled do krajiny musí být za dobré viditelnosti nádherný a rozlehlý.

    OdpovědětVymazat
  6. A jéjej, na tuto rozhlednu bych si asi netroufla, nedělají mi dobře tato otevřená schodiště, asi by se mi v polovině roztřásla kolena a byl by konec.    Jinak je to rozhledna pěkná, elegantní a stejně jako Jarmilka, jsem si s podivem všimla, že na ní nejsou žádné antény a satelity.

    OdpovědětVymazat
  7. Postavená je moc hezky. Má i rozkošné jméno. Ale rozhodně bych tam nechtěla být za bouřky..ten mrak tak skoro vypadá. brr

    OdpovědětVymazat
  8. Rozhledny se mi líbí, dokonce jsem o nich koupil 4 menší knížky (jmenují se Po rozhlednách a starých hradech) a na turistických výletech žádnou nevynecháme. Tato září novotou.

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, to je schodů. Nic pro mě. I když pohled z hůry musí být krásný.

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Ty schody nejlíp zvládla naše dcerka, které teď bude pět let

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: No na co taky u vás stavět rozhledny, když máte výhled z každého kopce

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Manželka to taky nedala.Ten pohled přes mřížované schody nesnesla.Ale byla statečná a došla skoro do půlky

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Přesně to se stalo manželce.

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: Z těch mraků jsem měl taky obavy,ale naštěstí nás to minulo

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Je to rozhlednové mimino, které bylo pro veřejnost otevřené až v roce 2011

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: To je osud rozhleden,že se musí do schodů. Taky bych se tam nechal vyvézt,ale nevím, jestli by to potom byl ten zážitek

    OdpovědětVymazat
  17. Ale to víš, že zážitek by byl. A bylo by to bez funění do schodů, a lapání po dechu

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Právě při tom lapání po dechu si  nejlíp prohlídnu okolí.V poslední době se koukám čím dál tím déle

    OdpovědětVymazat
  19. [11]:Chá, chá...jenže na těch kopcích jsou vysoké stromy a tak přes ně a z nich není nic vidět. Leda bych to dělala jak Jeníček s Mařenkou, vylézt na ně....

    OdpovědětVymazat
  20. Chocholík je náhodou takový roztomilý název.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Však jsem se tenkrát hodně divil,že jsi na tu plošinu vlezla   

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Dneska se tomu taky divím, Patriku, nejspíš to bylo v nějakém střídavém pominutí smyslů!   

    OdpovědětVymazat
  23. pěkná stavba! a s mraky nemá chybu!

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: Ale z tvého pominutí smyslů jsou krásné snímky   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji