9. března 2014

PAMÁTKY BRNĚNSKÝCH ČÁSTÍ - Úvod

V dnešním příspěvku bych vám chtěl představit svůj projekt, který se týká zmapování brněnských památek


Stálí návštěvníci mého blogu si jistě vzpomenou, že jsem Brnu a jeho památkám věnoval už dost příspěvků. Je to tím, že toto město mám rád a navíc ho i docela znám (aby také ne, když jsem se tam narodil a přes třicet let žil ). Teď už sice nějaký ten pátek bydlím jinde, ale v Brně stejně trávím většinu času. Je pravda, že je to převážně kvůli práci, ale občas tam vyrazím i jako turista. A to se potom snažím vyfotit nějaké ty památky či zajímavosti a následně je představuji i vám. Zatím to bylo spíše náhodné, ale rozhodl jsem se, že Brno prozkoumám podrobněji a hlavně systematičtěji.
Chtěl bych se pokusit nafotit všechny zámky, kostely, kapličky, kříže, Boží muka, památné sochy a další památky brněnských částí. Výsledkem by mělo být ucelené představení památek dané oblasti. Zjistil jsem totiž, že takové informace se na internetu těžko hledají. Ne, že by tam nebyly, ale většinou nejsou přehledné a pohromadě. A to bych chtěl tímto projektem změnit.
Členění Brna je docela problematické. V průběhu času prošlo několika změnami a v současnosti má 29 městských částí, což je poměrně dost, ale já se rozhodl, že se budu držet ještě podrobnějšího členění. Tím je rozdělení Brna podle katastrálních částí, kterých je 48. To už mě připadá jako dostatečný počet na to, aby se s ním dalo pracovat.
Příspěvky budu přidávat v okamžiku, kdy budu přesvědčený, že mám nafocenou drtivou většinu objektů. Tomu ovšem bude předcházet důkladné pátrání ze všech možných zdrojů a samozřejmě taky desítky nachozených kilometrů. Počítám, že pokud se mi to někdy podaří dokončit, tak to bude v horizontu několika let. Proto nemusíte mít obavy, že bych od teď přidával jen příspěvky z Brna.
Původně jsem chtěl příspěvky doplnit o vlastní mapky, ale nakonec jsem se rozhodl, že to budu dělat stejně, jak jsem to udělal u města Slavkova u Brna a potom dalších menších obcích, které jsem letos navštívil. Se zveřejněním příspěvku aktualizuji turistickou část na Mapy.cz a tak bude moci každý vidět, kde přesně se nachází každá památka. Podle dosavadních zkušeností vím, že oprava se na Mapách objeví za jeden až dva týdny.

Některé menší brněnské části už mám nafocené, ale zatím to nestíhám zpracovávat. Přesto doufám, že výsledky mé snahy budete moci vidět už brzy a doufám, že vás to zaujme a bude se to líbit.

Jedinné, co jsem zatím udělal je to, že jsem všechny moje dřívější brněnské příspěvky přesunul do nové rubriky BRNO, kterou najdete na úvodní straně blogu

18 komentářů:

  1. No tak to je slovo do pranice . A hodně náročné to bude, to abys prolezl uličku po uličce..... ale myslím že to bude zajmavé putování za brněnskými paměthodnostmi.

    OdpovědětVymazat
  2. Ale Vendy.Gramatika je sice velmi důležitá,ale ty jako stálá "zákaznice"  přece musíš vědět,že v tomto případě se u Patrika jedná o jednoznačný překlep,který bych nechal jako diskutér bez povšimnutí.Já vím,přidala jsi mrkajicího "pajduláka",ale i tak. Jinak ale chválím, a to upřímně,Tvůj zájem o tento blog. Takže doufám,že se na mě za tento příspěvěk nebudeš zlobyt.

    OdpovědětVymazat
  3. Opět taková náhoda.Chystáte "šňůru" brněnských památek,a já tam byl teď v pátek na zámcích./Samozřejmě jsem k tomu přidal ještě celé Blanensko/. Vzhledem k tomu ,že jsem v Brně studoval,tak jsem na ty památky zvědavý.Třeba ještě něco poznám.Těch křížů,kapliček apod je tam milióóón. Tak držím palce,ať se vše povede.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mám Brno napsané ve svém rodném listě, ale napamatuji si vůbec nic, protože jsme se odtud stěhovali, když mi byl pouhý rok.

    OdpovědětVymazat
  5. A já se těším dvojnásob, jelikož jako rodačka z Brna, kde jsem prožila téměř 60 let svého života u Tebe objevuji to, co jsem sama neviděla. Tak hurá do toho.   

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Náročné to bude,ale taky doufám,že to bude i zajímavé.Něco už jsem prochodil,ale do všech uliček jsem rozhodně nešel.To bych nezvládl nikdy.Dělám to tak,že si najdu co se dá a procházím jen spojovací ulice.Ale i tak už mám pár věcí,o kterých jsem nevěděl

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Doufám,že se Ti to bude líbit

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Kolikrát se taky divím,čeho jsem si dříve nevšimnul   

    OdpovědětVymazat
  9. Patriku, tak to bude hotové veledílo.   

    OdpovědětVymazat
  10. Držím palce, aby jsi fyzicky svůj záměr zvládl. Je to pořádná porce.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Měl jsem to v hlavě už delší dobu,ale jak to dopadne netuším   

    OdpovědětVymazat
  12. To sis dal pěkně náročný úkol, Patriku! Držím palce, aby se ti záměr podařil, je to opravdu skvělý nápad.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Bylo by hodně troufalé tvrdit,že znám dobře celé Brno,ale díky práci jsem se v hodně částech pohyboval a pozoroval.Teď toho můžu využít

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Když nezvádneš všechno, svět se nezboří, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  15. [17]: Tak ti nezbývá, než se uběhat!   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji