8. března 2014

Slavkov u Brna - tváře v hradbách na Kollárově ulici

Dnes se ještě jednou podíváme do Slavkova u Brna. Včera jsem se totiž dozvěděl o další zdejší zajímavosti, a to o tvářích, které jsou patrné v zachovalé části hradeb u hřbitova, na Kollárově ulici



Díky tomu, že jsem svůj minulý článek (ve kterém jsem se pokusil naráz ukázat slavkovské památky) sdílel na FB, tak jsem se dozvěděl, že v hradební zdi na Kollárově ulici jsou k vidění nějaké tváře. Nikdy jsem o tom neslyšel a tak jsem se musel jít hned přesvědčit. A skutečně jsem jich tam šest objevil. Pokusil jsem se je nafotit a tady je výsledek

Tváře jsou v části hradeb mezi pilířem a dopravní značkou


Při bližším pohledu už jsou patrné

Zkusil jsem i nějaké detaily


















Lépe se mi to zachytit nepodařilo, ale snad jsou ty tváře z mých snímků patrné.
Víc tváří jsem tu neobjevil, ale dřív jich tam prý bylo kolem dvaceti.
Doufám, že se vám i tato zajímavost líbila a slibuji, že ze Slavkova u Brna je to ode mě na nějakou dobu opravdu vše

23 komentářů:

  1. Myslíš že tam jsou od toho čtrnáctého století nebo z pozdější doby?

    OdpovědětVymazat
  2. To je teda velká zvláštnost. Docela by mě zajímal původ těch tváří a jestli je to dílo jen nějakého vtipálka, nebo jestli ty tváře mají nějaký význam.   

    OdpovědětVymazat
  3. O tom slyším poprvé. Zdá se, že úplně nejnovějšího data nejsou, ale 14. století bych netipoval

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Podle mě jsou mladšího data, ale s jistotou to říct nemůžu.Nikde jsem o tom nenašel ani zmínku

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: To můžeme jen odhadovat.Nemůžu nikde najít nějaké informace

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Já se o tom dozvěděl včera a to díky známé,která si to pamatovala z dětství. Přikláním se k tomu,že je to staršího data,ale ne zase až tak moc starého. Je to vysekáno do pískovce a proto se ty tváře pomalu ztrácejí

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jo, ty tváře jsou úžasné... na takové hradbě a tak schovaně... Člověka by to ani nenapadlo, že to tam může být. Je to úžasné, ale snad by měly být v muzeu, ne v takové zdi

    OdpovědětVymazat
  8. K čemu je dobrý Fb. I blogy. Zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: V muzeu už by to nebylo ono.Takhle to je zajímavé a možná tajemné.Člověk může používat fantazii o co vlastně jde a kdo to udělal.Kdyby jsme znali pravdu,tak by jsme mohli být třeba zklamaní   

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Na FB mám i lidi z okolí a to je ten nejlepší zdroj informací

    OdpovědětVymazat
  11. Ve škole nám o nich řekla paní učitelka a protože to bylo na prvním stupni,tak jsem si to nezapamatovala.Legenda k nim byla.Před třiceti lety tam nebyly vrata,snad proto se napočítalo víc tváří.V Slavkovské kronice by se beztak našel článeček týkající se tohoto tématu.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Ta legenda by mě moc zajímala,ale ke slavkovské kronice se asi nedostanu Třeba se tu ozve někdo,kdo o tom něco ví

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: A jak je vidět,tak není až tak známá   

    OdpovědětVymazat
  14. zajímavé! tohle se mi líbí

    OdpovědětVymazat
  15. Velice zajímavé Každá tvář vypadá jinak, to nemohl vytesat kde kdo, ten člověk musel mít nadání pro sochání

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Už rozhazuji sítě,tak se snad podaří něco zjistit   

    OdpovědětVymazat
  17. tak to je docela zajímavé. Také bych si toho asi nevšimla. když člověk fotí celek nezaměřuje se na takové detaily kamenného zdiva.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: A hlavně to ani nikdo nečeká,že by v hradbách mohlo něco takového být   

    OdpovědětVymazat
  19. No páni, to je ale zajímavé! Vůbec jsem o tvářích ve slavkovských hradbách nevěděla. Díky, že jsi nám ukázal tuhle zvláštnost. Tváře jsou dobře rozeznatelné i z větší dálky, ale detaily jsou prima, moc se ti povedly, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Hanko,už to tak vypadá, že do teď o tom věděl jen málokdo   

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Takže jsi objevitel a ochotně se o svůj objev dělíš s ostatními. To je chvályhodné, Patriku,  ještě jednou dík!   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji