20. února 2014

Kobeřice u Brna - drobné památky a zajímavosti

Dnes bych vám chtěl ukázat drobnější památky, které jsem nafotil v Kobeřicích u Brna


Upraveno 27.12.2021 a 23.9.2022

Sice jsem nazval tento příspěvek jako drobné památky Kobeřic, ale hned na úvod vám chci představit jednu větší budovu, jejíž základ pochází z roku 1705. Jedná se o bývalou školu a po roce 1866 chudobinec, od roku 1955 modlitebnu čs. církve husitské. Nachází se v ulici Na kopci (pod kostelem sv. Jiljí)

Kobeřice u Brna - modlitebna čs. církve husitské 25.1.2014




Kobeřice u Brna - kaplička Panny Marie
Kaplička Panny Marie pochází z přelomu 18. a 19. století. Nachází se na kopci nad Kobeřicemi a byla postavená na památku nešťastné lásky dvou mladých lidí. Na tomto místě zastavovali poutníci na cestě do Žarošic a v podvečer výročí upálení Mistra Jana Husa se zde konaly vzpomínkové akce.

Kobeřice u Brna - kaplička Panny Marie 25.1.2014









Dále bych vám chtěl ukázat podrobněji některé kříže:

Kobeřice u Brna - kříž Urbanův (na Vážany) 25.1.2014







Kobeřice u Brna - kříž Svobodův 25.1.2014





Kobeřice u Brna - kříž na hřbitově 25.1.2014




Kobeřice u Brna - kříž u cesty na Milešovice 25.1.2014




Kobeřice u Brna - kříž u polní cesty do Lovčiček 27.3.2022









Kobeřice u Brna - kříž před kostelem 25.1.2014




Kobeřice u Brna - kříž u kostela 25.1.2014




Kobeřice u Brna - kříž u Vlčí hory 27.3.2016








Kobeřice u Brna - socha svatého Jana Nepomuckého před kostelem 25.1.2014





Kobeřice u Brna - socha svatého Cyrila před kostelem 25.1.2014


Kobeřice u Brna - socha svatého Dominika před kostelem 25.1.2014


Kobeřice u Brna - socha svatého Josefa před kostelem 25.1.2014


Kobeřice u Brna - socha svatého Metoděje před kostelem 25.1.2014


Kobeřice u Brna - socha Krista krále
Litinová socha Krista krále stojí v ulici Beneška a postavena byla roku 1900.

Kobeřice u Brna - socha Krista krále 25.1.2014










Kobeřice u Brna - památník legionáře
Památník legionáře byl vybudovaný Sokolem a stojí nedaleko sochy Krista. V těchto místech promluvil na shromáždění občanů v r. 1945 rodák Hubert Ripka.

Kobeřice u Brna - památník legionáře 25.1.2014




A na závěr mám poslední pomník, který jsem vyfotil tentokrát na hřbitově.

Kobeřice u Brna - pomník na hřbitově 25.1.2014




Kobeřice u Brna - Kostel sv. Jiljí - 
Tento objekt si zaslouží samostatný příspěvek, který tu časem určitě přidám. Zatím můžu nabídnout pouze odkaz na galerii, kde mám uloženy všechny pořízené fotografie tohoto kostela. Ta se nachází ZDE




A to je pro dnešek vše.
Ovšem rozhodně to nejsou všechny drobné památky z Kobeřic u Brna. Musím katastr této obce ještě jednou pořádně projít a potom článek doplnit.


16 komentářů:

  1. Fotka kapličky s břízkou a první fotka urbanova kříže mi přímo učarovaly. pěkný dokument jsi vytvořil.

    OdpovědětVymazat
  2. Kaplička je velmi půvabná a pohledná!

    OdpovědětVymazat
  3. Taky se mi líbí ta kaplička s plůtkem a lavičkou, až se všechno zazelená, bude to pěkné místečko k odpočinku.

    OdpovědětVymazat
  4. Obec má hodně památek Těch křížů, pomníků, soch a 2 kostely

    OdpovědětVymazat
  5. Zaujalo mne vystavění kapličky na paměť nešťastné lásky dvou mladých lidí...Nevíš o tom příběhu něco více...?

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavé je, že manželé (?) věnovali pamětní desku a ta kaple pro nešťastné milence je také raritou.

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: V tu dobu vypadala dost zajímavě.Uvidím,jak jí to bude slušet v létě   

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Snažím se podrobně zdokumentovat každou zajímavost na kterou narazím   

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: A to jsem nenafotil zdaleka všechny zajímavosti   

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: O Kobeřicích u Brna se toho moc nepíše a tak jsem bohužel víc informací nezjistil

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Kříže v okolí Kobeřic u Brna jsou pojmenované po svýcch dárcích,ale bohužel ne navšech je patrné,kdo tím dárcem byl.Až se tam dostanu příště,zkusím se poptat místních   

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: To bylo maximum, co nám letos zima ukázala   

    OdpovědětVymazat
  13. Těšila jsem se na kapličku, ale zarazila mě hromada kamení uvnitř. To je původní zdivo?

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Čekal jsem nějaký obrázek nebo alespoň prázdné místo po něm,ale tohle kamenné zdivo mě taky překvapilo

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji