7. února 2014

Fryšták - kostel sv. Mikuláše

Dnes vám chci představit kostel svatého Mikuláše ve Fryštáku a jeho okolí


Kostel svatého Mikuláše ve Fryštáku patří do římskokatolické farnosti Fryšták, Vizovického děkanátu a Olomoucké arcidiecéze. Kostel se nachází nedaleko horního rohu Náměstí Míru. Stojí na původních základech ze 14. století. V dávné době na jeho současném místě stávalo pohanské pohřebiště. Později byl kolem kostela původní fryštácký hřbitov do roku 1820. Nejstarší část kostela je postavena v barokním slohu na začátku 18. století. V podzemí kostela se nachází krypta, kde byli pohřbíváni bývalí páni z hradu Lukova. Poslední z nich zde byli pochováni v roce 1715. Traduje se, že z krypty vede podzemní tunel až na několik kilometrů vzdálený hrad Lukov. 1820 byl kostel rozšířen a byla přistavena vysoká věž s cibulovitou střechou. Před kostelem se nachází kříž z roku 1763 (nově zrestaurovaný v roce 2009). V roce 1841 kostel vyhořel, brzy byl však opraven a vybaven i novými varhanami.
V těsné blízkosti kostela stojí fara (z roku 1717), farní dvůr a v sousedství pak salesiánské středisko Dům Ignáce Stuchlého.
Informace jsem převzal z cs.wikipedia.org


Fryšták - kostel sv. Mikuláše 20.1.2014



















Fryšták - kříž před kostelem 20.1.2014







Fryšták - busta Ignáce Stuchlého 20.1.2014






Fryšták - fara 20.1.2014



Víc použitelných obrázků z Fryštáku bohužel nemám.
Focení v dešti bylo nepříjemné, ale stejně jsem se vydal ještě do jedné obce. To vám ale ukáži až příště

20 komentářů:

  1. Kostel, fara i jejich okolí je pěkně opravené a upravené. A ta klika!

    OdpovědětVymazat
  2. Patriku, zaujalo mě, že si pro postvení kostela vybrali místo bývalého pohanského pohřebiště. Jestlipak o tom věděli?

    OdpovědětVymazat
  3. Ta lví klika mne taky zaujala ...Kostelík moc pěkný i když s tou kulatou věží se mi líbil o něco víc. Něco trochu mimo. Jak máš max optickej zoom?

    OdpovědětVymazat
  4. Teda na tebe si nějaká nepřízeň počasí nepříjde, dešťové fotky jsou hezké a vždycky je fajn, když se zadaří do kostela i nakouknout.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Ta klika se mě taky moc líbila

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Ale od teď víš,kde tu kliku hledat   

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Vendy,je to 40x. Přesně to jsem potřeboval na ty svoje detaily staveb   

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Kdyby to bylo někde poblíž,tak nevytáhnu ani nos,ale když už jsem byl tak daleko,tak mě to nedalo.Když musíš,tak musíš   

    OdpovědětVymazat
  9. Kostel je pěkný. Uvnitř je rozlehlý. Ono je to vidět už zvenku, že je bytelný.

    OdpovědětVymazat
  10. [7]:Tak to je darda! Já měla na tom mým ultrazoomu 15x optickej a ještě nějakej ten digitální, ale ten jsem použivala jen na krajinu. Teď mi ale moc chybí, zrcadlo s tím základním objektivem má jen 3x zoom. Takže si musím pomáhat výřezama....než někdy bude na objektiv na dálku...

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: To jo,a jak to tam musí vypadat za slunka   

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Proto jsem nakonec nechtěl zrcadlo.Na to moje focení je toto ideál.Krajinu i celý objekt to vezme v pohodě a na detaily super.Vše v jednom relativně malém těle.Navííc je lehký,takže na ty moje pochůzky žádná zátěž   

    OdpovědětVymazat
  13. Někdy mám chuť se pokorně k tomu mýmu malýmu vrátit....ale nosit dva foťáky...tak je to normálka, ale u mě pěkná zátěž na krk a pak to odnáším s páteří

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Díky tomu, že hodně chodím,tak je malý rozměr a váha pro mě důležitá.Nerad s sebou tahám zbytečnosti.Navíc nefotím takové umělecké fotky jako Ty,takže i proto u mě vyhrál ultrazoom nad zrcadlovkou   

    OdpovědětVymazat
  15. Klika, jak na ní leží lev, je moc pěkná. A jak má od místních věřících pěkně vyleštěnou hřívu.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Podle mě se jedná o podobu kostela před rokem 1841,kdy kostel vyhořel.Při tom požáru lehla popelem i ta dřevěná zvonice,která na rozdíl od kostela nebyla obnovená

    OdpovědětVymazat
  17. To je ale pěkný kostel, Patriku! Původní věž byla krásná, ale tahle se mi taky moc líbí. Kostel jsi vyfotil skvěle i v dešti, perfektní je klika.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Ta klika mě zaujala na tolik,že jsem ji prostě musel vyfotit A to jsem ještě nevěděl,že se podobné obrázky líbí tolika lidem

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Některé detaily jsou hodně zajímavé, foť všechno, co uvidíš!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji