4. září 2016

Motýli a jiní tvorové v srpnu 2016

Dnes vám chci ukázat, jaké druhy motýlů se mi podařilo zachytit během letošního srpna



Během srpna jsem se dostal k focení motýlů devětkrát a podařilo se mi zachytit celkem 42 druhů. Většinu z nich už jsem v dřívějšku nafotil, ale pár druhů mám přeci jen nových a těm jsem v tomto přehledu věnoval více záběrů. Jinak přidávám tradičně jen jeden (podle mého nejlepší) záběr a seřazuji to všechno podle abecedy. Kompletní sérii srpnových motýlích snímků najdete v galerii na niž dávám odkaz na konci příspěvku.
A protože je toho poměrně dost, tak už nebudu zdržovat a začnu s představováním. Snad se vám to bude líbit

Babočka admirál - Vanessa atalanta 17.8.2016 v lese u Pozořic


Babočka bílé C - Polygonia c-album 29.8.2016 zarůstající louky Němčan


Babočka bodláková - Vanessa cardui 18.8.2016 v PP Santon u Tvarožné


Babočka paví oko - Inachis io 23.8.2016 Brno - PR Kamenný vrch


Babočka síťkovaná - Araschnia levana 30.8.2016 ve Ždánickém lese


Bělásek rezedkový - Pontia edusa 29.8.2016 zarůstající louky Němčan


Bělásek řepkový - Pieris napi 17.8.2016 v lese u Pozořic


Bělásek řepový - Pieris rapae 4.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Bělásek zelný - Pieris brassicae 24.8.2016 PR Mušenice u Rašovic


Modrásek černolemý - Plebejus argus 4.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 29.8.2016 zarůstající louky Němčan


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon 24.8.2016 PR Mušenice u Rašovic


Modrásek štírovníkový - Cupido argiades 29.8.2016 zarůstající louky Němčan


Ohniváček černokřídlý - Lycaena phlaeas 18.8.2016 v PP Santon u Tvarožné


Okáč luční - Maniola jurtina 23.8.2016 Brno - PR Kamenný vrch


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 24.8.2016 PR Mušenice u Rašovic


Okáč pýrový - Pararge aegeria 17.8.2016 v lese u Pozořic


Okáč třeslicový - Coenonympha glycerion 24.8.2016 PR Mušenice u Rašovic


Okáč voňavkový - Brintesia circe 23.8.2016 Brno - PR Kamenný vrch



Okáč zední - Lasiommata megera 4.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Ostruháček dubový - Neozephyrus quercus 23.8.2016 Brno - PR Kamenný vrch


Otakárek fenyklový - Papilio machaon 18.8.2016 v PP Santon u Tvarožné




Perleťovec malý - Issoria lathonia samice 23.8.2016 Brno - PR Kamenný vrch


Perleťovec nejmenší - Boloria dia 18.8.2016 v PP Santon u Tvarožné


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 17.8.2016 v lese u Pozořic


Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Píďalka osiková - Eulithis populata 7.8.2016 u Dolní Moravy


Přástevník chrastavcový - Diacrisia sannio 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Přástevník kostivalový - Euplagia quadripunctaria 17.8.2016 v lese u Pozořic


Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Světlopáska svlačcová - Emmelia trabealis 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 4.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Tmavoskvrnka svlačcová - Tyta luctuosa 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Vlnopásník kostkovaný - Scopula immorata 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Vřetenuška ligrusová - Zygaena carniolica 4.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Zobonosec kopřivový - Hypena proboscidalis 17.8.2016 v lese u Pozořic


Žluťásek tolicový - Colias erate 24.8.2016 PR Mušenice u Rašovic


Žlutokřídlec okrový - Idaea ochrata 2.8.2016 zarůstající louky u Němčan


Žlutokřídlec šťovíkový - Timandra comae 17.8.2016 v lese u Pozořic



A to je ze srpnových druhů vše. Víc se mi toho nafotit nepodařilo.


Edit: v roce 2023 jsem pro všechny výsledky svých pozorování motýlů založil samostatné stránky VÝPRAVY ZA MOTÝLY, které se nachází ZDE.

15 komentářů:

  1. No máš jich podstatně víc. Já když viděla toho ostruháčka, jak na něm nádherně svítí ta modrá barva tak jsem se mohla radostí zbláznit. Viděla jsem ho vůbec poprvé v životě.

    OdpovědětVymazat
  2. To je nááádhera! Mnohé vidím poprvé v životě. Obdivuji, jak je máš i pojmenované.   

    OdpovědětVymazat
  3. Mě jaksi zaskočila ta píďalka až do dneška ji znám jen jako hnusného červa, který se tak zvláštně pohybuje. Vůbec mě nenapadlo, že je to nakonec taky motýl.Nebo se pletu. Jak dopíšu komentář, jdu si píďalky najít na netu.   

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: No, je to tak z píďalky housenky se stane píďalka motýl.

    OdpovědětVymazat
  5. Narazila jsem na tento blog úplně náhodou, ale jsem z fotek nadšená, a to nejenom z těch nádherných motýlů. Ještě se jdu kochat

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Ten ostruháček dubový se ti pěkně ukázal a parádně jsi ho vyfotila! To mě se ještě takhle nepovedlo   

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Jsem rád,že se ti líbí Díky

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Motýlů z čeledi píďalkovitých je známo asi 26000 druhů. Nevím kolik jich žije u nás,ale je toho taky pěkná řádka

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Tak to mě velice těší Děkuji za návštěvu i komentář

    OdpovědětVymazat
  10. O takové sbírce motýlů a můr si můžu nechat jenom zdát, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Myšlenka na motýlí blog už mě taky napadla, ale nemám čas ani na pořádné vedení tohoto, natož pořizovat další! Ale zkusím příští rok dávat něco jako "reportáže z výprav na motýlky", kde bych ukazoval víc pořízených snímků (do galerie kouká málokdo) i s nějakým popisem lokality nebo postřehů či zážitků z focení. Třeba by to někoho zajímalo   

    OdpovědětVymazat
  12. Nádhera! Pastva pro kukadla! :) A máš můj obdiv nejen za fotky samotné, ale i za to, že máš motýly pojmenované. V tom já totiž často tápu.. Naštěstí jsem letos moc druhů nenafotila ;).

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Motýlům jsem propadl už naplno a přidal jsem i k oficiálním mapovatelům výskytu motýlů v ČR. Spojil jsem tak příjemné s užitečným.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji