15. září 2016

U Mohyly míru 5.9.2016

Dnes vám chci ukázat, jak jsem se jedno odpoledne pokusil zachytit krajinku u Mohyly míru poblíž obce Prace


Ten den nebyl ničím výjimečný. Snad jen tím, že jsem měl nečekaně volné odpoledne a navíc byla docela proměnlivá oblačnost, čehož jsem využil k pokusu o nafocení nějaké krajinky. Naložil jsem dcerku do auta a vyrazil na známá místa.
První zastávka byla na Zlaté hoře u Křenovic, ale tam byla dvoumetrová kukuřice, takže z výhledů nebylo nic.
Začal jsem improvizovat a zajel k památníku nad Zbýšovem. Tam jsem sice pořídil docela velkou sérii záběrů, ale jejich kvalita byla tak hrozná, že jsem to raději všechno vymazal.
Pak mě napadlo, že nedaleko je památník Mohyla míru, kde se nám s dcerkou už dříve líbilo. Ukázalo se, že to byl docela dobrý nápad, i když zprvu to tak rozhodně nevypadalo


U Mohyly míru 5.9.2016

Při příjezdu se na nás takhle hnala dešťová přeháňka


Nakonec z toho byla dvacetiminutová sprška, kterou jsme přečkali ukrytí v autě


Potom se pomalu začalo zase vyčasovat





Až se konečně na chvilku udělalo to správné světlo







Od Brna se hnala další přeháňka



A tak rychle pořídit záběry i dalším směrem



Déšť se rychle blížil, a tak jsme raději vyrazili zase k autu


Poslední paprsky ve stromech pod Mohylou míru


Poslední záběr. Za dvě minuty začalo silně pršet


Celá podívaná trvala necelých šest minut.
Bohužel lepší záběry se mi pořídit nepovedlo, ale v reálu to byla opravdu krásná podívaná a skvělá atmosféra. To mi můžete věřit.

Všechny pořízené záběry ve větším rozlišení můžete najít uložené v galerii, která se nachází ZDE .

P.S: Půl hodiny pršelo, ale my to v pohodě přečkali v autě a pak jsem zkusil nafotit ještě samotnou stavbu Mohyly míru. Co z toho vzešlo vám ukáži ale až někdy příště

16 komentářů:

  1. Dobře ty! Opravdu krásná atmosféra a světlo.

    OdpovědětVymazat
  2. To se ti podařil husarský kousek. Fotky od přeháňky do přeháňky hned tak někdo nemá a tobě se povedly výstavní. Na prvních záběrech je ten déšť padající z mraku perfektně vidět a potom to vyjasňování je taky úžasné. Dobře, že ses nenechal deštěm odradit, neotočil to zpátky domů a místo toho fotil. Snímky jsou skvělé.   

    OdpovědětVymazat
  3. Ta mračna vypadají děsivě, ale pro fotky úžasné.

    OdpovědětVymazat
  4. Na tvých fotkách se nádherně vyčasuje, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Přesně na takové světlo jsem čekal.Tady by se asi víc hodila zrcadlovka,ale i tak jsem spokojený

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: To byla přesně ta atmosféra, kvůli které jsem dřív jezdíval na kdejaký kopec.Většinou se mi to nedařilo zachytit,ale tentokrát to vyšlo.Tedy alespoň trošku.Chtělo by to častější pokusy,ale letos na to není čas

    OdpovědětVymazat
  7. Super!! :) Párkrát jsem takové focení zažila - to člověk neví, co dřív :)). Nádhera - skvělé fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Patriku, to muselo být focení. Chytal jsi sluníčko za paprsky a podařily se ti skvělé fotky. To světlo je neopakovatelné.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Tak nevím, co se ti na tom nelíbí, Patriku, fotky jsou skvělé!!!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: To je přesně ono! Tak dlouho jsem čekal jestli to správné světlo přijde, že až se ukázalo, tak jsem nevěděl co dřív   

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Byla to krásná chvíle, kterou fotky nedokážou úplně přesně vystihnout. Opravdu neopakovatelné

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Vzhledem k tomu, co bylo k vidění, tak nejsem až tak spokojený s výsledkem. Bylo to úžasné světlo,ale nedostal jsem to do snímku až tak jak jsem chtěl. Příště bych zvolil jiný náhled.Ale než takové příště bude,tak to zase zapomenu   

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: :) Přesně vím, o co jde - je v tom i kus adrenalínu - miluju takový chvíle    .

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: To je nakonec správné, Patriku, nesmí se usnout na vavřínech.   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji