26. dubna 2013

LESNÍ HLUBOKÉ - zámek a kaple sv.Anny

Dnes bych vám chtěl představit jedno zapomenuté místo, které se nachází 7 km jihovýchodně od Velké Bíteše a necelých 25 km od Brna. Nedaleko prochází dálnice D1, a asi 700 m odtud je dálniční exit 168 Devět křížů.


Informace k dnešnímu příspěvku jsem převzal z : HRADY.CZ a HRADY.CZ
Původní obec Hluboké od roku 1395 náleželo rajhradskému klášteru. V místech dnešního zámku stávala klášterská ovčírna. Počátkem 18. století byla přestavěna na poplužní dvůr. Opat rajhradského kláštera Otmar Konrad nechal roku 1770 přestavět dvůr na jednoduchý, pozdně barokní lovecký zámeček. Sloužil k pobytu opata při lovech. Roku 1776 byla proti zámku v parku postavena kaple, zasvěcená sv. Anně. V průběhu 19. století nebyl zámek moc využíván a postupně začal chátrat. Roku 1884 nechal opat Benedikt Korčian zámek opravit, zmodernizovat a rozšířil jej na své letní sídlo.
Klášteru náležel až do roku 1948. V druhé pol. 20. století zámek připadl MNV Lesní Hluboké a v současnosti jsou jeho vlastníkem Lesy České republiky, s.p. Hradec Králové. Využívám však není a postupně začíná chátrat.
U zámku stojící kaple sv. Anny je opravená a na její svátek je zde sloužena mše a veřejnosti je tehdy přístupná. Na stěnách kaple jsou vymalovány obrazy ze života sv. Anny

ZÁMEK

Chátrající zámek se nachází při jižním okraji obce a veřejnosti je nepřístupný.

Lesní Hluboké - zámek 18.4.2013







Na těch vratech je cedulka s nápisem POZOR PES

Nakonec jsem neodolal a zkusil vejít. Měl jsem asi deset vteřin na pořízení tohoto záběru

Nechci se chlubit, ale tento pohled na zámek jsem nikde na netu nenašel. Že bych byl první, kdo to risknul ??? 


KAPLE SV. ANNY

Stojí v malém parku před zámkem, ale v jeho areálu. V roce 1774 ji dal postavit probošt Otmar Konrád. Stavitelem byl, stejně jako v případě zámečku, Matyáš Jednuška.
Drobná barokní stavba svým typem připomíná románskou rotundu - k centrální, válcové lodi završené lucernou přiléhá předsíň a na protější straně kněžiště. Fasáda je členěna lizénovými rámy a oválnými a kasulovými okny.

Lesní Hluboké - kaple sv. Anny 18.4.2013






A to je z tohoto zapomenutého místa vše. Zatím se mějte fajn a já se podle možností zase někdy ozvu

24 komentářů:

  1. Chtěla bych na to mít - ho opravit a žít v podobném objektu....to už ale v tomto životě nebude

    OdpovědětVymazat
  2. Toho zámečku je škoda, musel být krásný Lesy ho nechají raději úplně zchátrat, než aby ho prodaly.

    OdpovědětVymazat
  3. Zámek je krásně omšelý, Patriku. Zasloužil by si opravu, to je pravda, ale pro fotografa má velké kouzlo i tak.

    OdpovědětVymazat
  4. Co se stalo po těch deseti vteřinách? Vyběhla smečka vlkodlaků aby tě rozsápala nebo hajnej s flintou? Já bych to tam procourala jak se znám do mrtě, když už bych se tam dostala....a zkusila bych vlézt i dovnitř. Je to smutný pohled. Jak říká Katka taky by se mi líbilo v něm bydlet.

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé, člověk ani netuší, co se skrývá kousek od dálnice.

    OdpovědětVymazat
  6. Stavby jsou krásné, ale nutně by potřebovaly opravu. Zámek tedy nutně. Kapličku při opravě odflákli, opadává jí omítka. A okolí mluví samo za sebe.

    OdpovědětVymazat
  7. Byl by krásný...škoda, že u nás tyhle objekty takhle chátrají... Ale pěkně jsi ho nafotil!

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Já mít peníze na opravu jednoho zámečku,tak se zblázním,protože bych nevěděl na který to použít Naštěstí jsem takových problémů ušetřen   

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Taky by mě zajímalo,kolik takových opuštěných a chátrajících objektů vlastní státní firma

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Je to další ze zapomenutých památek,které tak rád vyhledávám a jsem rád,že se líbí i Tobě   

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: Po dvojím zmáčknutí foťáku jsem za zády uslyšel funění a jak se něco rychle blíží,tak jsem neváhal a radši zmizel.Už mě takhle pár hlídačů prohnalo,tak jsem neztrácel čas díváním se po tom, co to bylo. Možná to byl jen naštvanej ježek     

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Ono hodně lidí netuší,co se nachází třeba jen o pár kroků vedle.Proto tu jsme my,takový blázni,co se snaží najít i tu zapomenutou krásu   

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Zámeček by potřeboval nového majitele,který by měl zájem o jeho údržbu.

    OdpovědětVymazat
  14. Nááádhera a málem bych o ni přišla. Ještěže jsem se vrátila o článek zpátky. Zámek by potřeboval opravu, ale takto omšelé buduvy jsou náramně fotogenické a mě se moc líbí. Ještě kdyby se mohl člověk aspoň jedním očkem mrknou, jak to vypadá uvnitř.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Neskutečnou výhodou těchto zapomenutých míst je ten úžasný klid okolo.To je pro mě ten pravý relax

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Děkuji za pochvalu i za krásný komentář

    OdpovědětVymazat
  17. ..jejda "kněžny se houpaly" jsem napsala s měkkým "i" .Trapas!Můžete to opravit?

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Bohužel jedinné co s komentáři mohu udělat je to,že je odstraním

    OdpovědětVymazat
  19. zdravím, posílám Vám foty ze dvora zámečku.

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den, pokud by někdo chtěl, tak 11.12.2016 od 14.30 bude zámeček pro veřejnost otevřen. stavte se na kus řeči.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Měl jsem nějaké technické problémy na blogu, takže jsem nemohl reagovat dříve

    OdpovědětVymazat
  22. zdeněk novák26. dubna 2018 v 0:46

    1.5.2018 bude na zámku slavnostně otevřen zrekonstruovaný interiér. O června je tedy možné se kdykoliv zastavit, přespat a třeba i zavzpomínat.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji