28. dubna 2013

VELKÁ BÍTEŠ - kostel sv. Jana Křtitele

Pro dnešek jsem si připravil ukázku kostela sv. Jana Křtitele ve Velké Bíteši. Doufám, že se vám bude líbit tak jako mě


Kostel sv. Jana Křtitele je situovaný v severní vyvýšené části Velké Bíteše. Původní pozdně románská podoba stavby se nedochovala, jen část obvodových zdí je začleněné do gotické přestavby ze sklonku 15. století, kdy vzniklo síňové dvoulodí se třemi sloupy, stropním žebrovím zakončeným kůrem a věží z lomového kamene. Ze stejného období je i mohutné opevnění kolem kostela zesílené dvoupatrovou vstupní věží a pěti baštami se střílnami. Celý komplex kostelní tvrze je vskutku ojedinělou stavební památkou. Unikátním inventářem jsou čtyři původní zvony, z nichž velký je opředen pověstmi. Ke kostelu přiléhá hřbitov z roku 1771.

Velká Bíteš - opevněný kostel sv. Jana Křtitele 18.4.2013






































A to je pro dnešek vše. Mě se tento kostel moc líbil a tak jsem se trochu moc rozfotil, ale doufám, že vám to nevadí.
Všechny mé fotografie tohoto objektu najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Příště se podíváme na další zámek, který už má nového majitele a nějakou dobu prochází rekonstrukcí. Jen nevím, kdy to bude, protože v práci pořád nestíhám a domů jezdím až večer.
Zatím se mějte fajn a já se podle možností zase ozvu

21 komentářů:

  1. Velká Bíteš se mi líbí kromě jiného i proto, že je to ještě normální městečko s normálními obchody a ne jen samými nákupními maxicentry.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Bohužel jsem o té soše žádné podrobnosti nenašel

    OdpovědětVymazat
  3. moc hezké. ten kontrast kamenných hradeb a bílých zdí chrámu je příjemný.

    OdpovědětVymazat
  4. Kostel tvrz? To je tedy hodně netradiční spojení....ale je krásně opravený a vypadá úžasně....

    OdpovědětVymazat
  5. No to je zase nádhera, ten kostel je úžasný, krásně opravený, úplně v tom slunci svítí novotou a kamenné zdi okolo, tomu všemu dodávají atmosféru dob minulých.

    OdpovědětVymazat
  6. Kostel je moc krásný. Opevnění kolem kostela jsem snad ještě nikde neviděla. Tvoří to dohromady moc zajímavý komplex.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotky, krásná stavba. Já na kostely nejsem, ale když vidím nějaký udržovaný a pěkný, vždycky mě to potěší

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Myslím, že to bylo myšleno jako opevněný kostel

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Měl jsem štěstí na dobré podmínky   

    OdpovědětVymazat
  10. Dobře, že ses "trochu rozfotil", Patriku, protože fotky kostela jsou nádherné. Kostel se mi moc líbí, fotila jsem ho před necelými třemi roky, kupodivu, tenkrát i vyšlo počasí. Fotky mám na blogu, samozřejmě, úplně jiné, než ty.   

    OdpovědětVymazat
  11. V takovém počasí to bylo jako fotit nějakou modelku.Jen neremcala     

    OdpovědětVymazat
  12. Na to o jak staré stavby se jedná, jsou krásně zachovalé a udržované. Tam by mohly jezdit vládní delegace.

    OdpovědětVymazat
  13. [18]: Co by dělali politici v kostele? Nebo myslíš,že by se měli podívat na hřbitov     

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji