20. listopadu 2013

Orlické Záhoří, Kunštát - kostel sv. Jana Křtitele a hřbitov

Dnes bych vám chtěl představit první z míst, které jsem navštívil po cestě domů z Orlických hor.
Na cestu se počasí zase zkazilo. Modrá obloha se schovala pod šedé mraky, takže všechny fotky z toho 31.8.2013 budou bohužel spíše šedivé.


Orlické Záhoří se nachází v údolí Divoké Orlice na česko-polské hranici, mezi hřebeny Orlických a Bystřických hor. Název obce Orlické Záhoří vznikl v roce 1951 sloučením dříve samostatných obcí Trčkov, Bedřichovka, Zelenka, Jadrná, Černá Voda a Kunštát v Čechách.
Pozdně barokní kostel z l. 1754-63 s obdélnou lodí a pravoúhlým závěrem, ke kterému přiléhá hranolová věž. Dřívější dřevěný kostel připomínán již r. 1612. U kostela se nachází hřbitov a márnice. Sochy uvnitř kostela jsou dokladem kultu českých národních světců v poněmčeném pohraničí.
zdroj : www.hrady.cz

Orlické Záhoří - Kostel sv. Jana Křtitele 31.8.2013





Vnitřní prostory kostela vám bohužel ukázat nemůžu, protože bylo zavřeno.


Ovšem velice rád vám ukážu snímky pořízené na přilehlém hřbitově. Za těch pět dní v Orlických horách jsem navštívil poměrně hodně místních hřbitovů, ale tento patří mezi ty s nejzajímavějšími náhrobky. Však posuďte sami

Orlické Záhoří - hřbitov u kostela sv. Jana Křtitele 31.8.2013
























A to je z Kunštátu - Orlického Záhoří vše. Doufám, že se vám to líbilo a že se nezlobíte za délku příspěvku. Nějak jsem nemohl vybrat jen pár snímků
Příště se podíváme do Neratova

7 komentářů:

  1. Tenhle kostel sem si fotila z auta právě kdyžjsme jeli směrem na Neratov, myslím že ho mám taky na blogu . Na fotky z Neratova jsem zvědavá, jestli budeš mí nějaké jiné záběry nebo detaily.....ono se tam toho moc vykoumat nedá. A jsem zvědavá jestli budeš mít taky hřbitov a kapličku jak já

    OdpovědětVymazat
  2. Jak už jsem jednou psal,zajímám se především o hrady ,zámky a tvrze na Moravě.Kostely speciálně nevyhledávám,ale pokud kolem nich projíždím,tak se určitě zastavím.Jak ale tady vidím spoustu těch hezkých fotek,tak si říkám ,že je to škoda,protože jejich archaismus je opravdu úžasný.Takže jen tak dále

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Kostely jsem dřív taky opomíjel.Až tak poslední dva roky si jich všímám víc   

    OdpovědětVymazat
  4. Kostel je hodně zbědovaný, až je to člověku líto, ale hřbitov je nádherný. Opravdu jsou na něm krásné a zajímavé náhrobky a sochy. K tomu ještě horské prostředí, prostě pohádka, Patriku, a moc hezky nafocená!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji