28. dubna 2014

Kapličky v Brně - Líšni

Dnes bych vám chtěl ukázat fotografie tří kapliček, které jsem nafotil v této brněnské části


Nejznámějším z dnešních objektů je zcela určitě Poutní Kaple Panny Marie Pomocnice,
která se nachází v Brně-Líšni na kopci "Kostelíček". Současná kaple stojí na místě, kde od roku 1628 stála dřevěná kaple Panny Marie, která byla v roce 1634 vyzděna a ve stejném roce vysvěcena olomouckým biskupem. Za vlády Josefa II. byla, jako mnoho jiných sakrálních staveb té doby, zcela zbořena. Současná kaple byla postavena roku 1914 a má stejnou podobu jako původní kostelíček.

Kaple Panny Marie Pomocnice (Kostelíček) v Brně - Líšni 15.2.2014














Všechny fotografie této kaple najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Kaplička se zvonicí na ulici Ondráčkova v Brně - Líšni
Kaplička, která byla postavena v roce 1868, dnes stojí na malé vyvýšenině mezi domy na ulici Ondráčkova. Od cesty je oddělena malým plotkem s uzamčenou brankou a vede k ní několik schodů. Kaplička má nad střechou zvonici s křížem a pod stříškou nápis s datem vzniku, tedy 1868. V zasklené nice je umístěna soška Panny Marie a nad vstupem je umístěn nápis s textem : KE CTI A CHVÁLE PANNY MARIE LÍŠEŇSKÉ VĚNOVALI DOBRODINCI








Všechny fotografie této kaple najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Kaplička v zámecké zahradě v Brně - Líšni
O této stavbě jsem na internetu nenašel vůbec žádnou zmínku. Takže můžu pouze napsat, že je k vidění v zámeckém parku u zdi, která odděluje park od ulice Horákovská. Teď už můžu pouze představit fotografie







Všechny fotografie této kaple najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


A to je pro dnešek vše.
Protože v katastrální části Brno - Líšeň jsem zjistil další objekty, které nemám nafocené, tak souhrnný přehled památek představím někdy později.
Příště vás pro změnu zavedu na jiné místo a tentokrát mimo Brno (ale ne zase tak daleko)
Do té doby se mějte mooc fajn

16 komentářů:

  1. Ta první je naprosto skvělá! Na tom kopečku to je úplně jak nějaká pohádková kaplička....

    OdpovědětVymazat
  2. Udivuje mě, že období komunismu přečkala kaplička mezi domy. Škoda, že není  líp opečovávaná. Ony i ty domky vypadají dost omšele.Kdybych já měla takovou kapličku vedle svého domu, tak bych tam aspoň kolem schodiště vysadila nějaké keře nebo květiny, hned by to vypadalo líp. Možná  jsou sousedi bezvěrci, nebo je jim všechno jedno.

    OdpovědětVymazat
  3. Všechny tři kapličky jsou krásné i když každá jinak.

    OdpovědětVymazat
  4. To je nádhera, Patriku, ta první kaplička je naprosto kouzelná a stojí na pěkném místě. Poslední je zase taková tajuplná, připomněla mi pohádku o Šípkové Růžence. Ta, co je mezi domy, vypadá taky moc hezky. Každá kaplička je úplně jiná, ale všechny jsou skvěle nafocené. Moc se mi líbí detaily.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný článek. Poutní kostelíček bude v srpnu slavit 100 let.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc se mi všechny kapličky líbí. Každá je jinak krásná. Jen ta poslední je trochu zarostlá. Asi je to tím, že o ní vědí jen místní a není poutním místem.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Určitě jsem tam nebyl naposledy.Chci zkusit z tohoto místa nějaké svítání či západ   

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Zatím můžeme být rádi,že ta kaplička ještě stojí.Třeba se jí časem dostane péče,jakou by si zasloužila   

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Včera jsem ji chtěl nafotit znovu,ale už jsem se do zámeckého parku nedostal   Možná ta nepřístupnost způsobuje ten pocit osamělosti

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Vidíš a to jsem si vůbec neuvědomil Jsi pozorná   

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Jak už jsem psal,tak zámecká zahrada byla včera zase zamčená.Jestli je to tak pořád,tak pochybuji že o ní ví nějak moc lidí   

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Tak jsem to odhadla celkem dobře, podle vegetace mi to tak připadalo.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Jak už jsem psal VendyW,chtěl bych se tam dostat při východu či západu slunce.Viděl jsem odtamtud krásné snímky,tak se chci taky o něco pokusit.Ale bude to muset počkat,protože jako vždy nic nestíhám   

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Řekla bych, že toho stíháš hodně, Patriku.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji