23. dubna 2014

Zámek Belcredi v Brně - Líšni

Při pořizování snímků do projektu o brněnských památkách se dostávám i k místům, které už jsem navštívil. Většinou se jedná o větší objekty, z kterých udělám více snímků, než bych mohl použít v přehledu památek. A protože už jsem poznal, že do galerií na které dávám odkazy se kouká málokdo, zkusím těmto objektům věnovat samostatné příspěvky. Snad se vám to bude líbit a tady je první z nich


Jedná se o zámek, který stojí na místě původní tvrze ze 16.století. K tvrzi byla v 17.století přistavěna věž, která po požáru roku 1794 již nebyla obnovena a ve 20.letech 18.století zde byl tehdejším majitelem líšeňského panství Janem Kryštofem z Freynfelsu postaven zámek v barokním slohu. Roku 1727 byla k zámku přistavěna Kaple Panny Marie a vybudována zahrada se sochařskou výzdobou. V roce 1819 se zde usadila šlechtická rodina Belcredi, která zámek vlastnila až do roku 1949, kdy jí byl vyvlastněn. Roku 1992 byl zámek vrácen zpět původnímu majiteli a prošel rozsáhlou rekonstrukcí a opravami.
Jedná se o trojkřídlý komplex uzavřený na zadní straně patrovou chodbou s arkádou v patře, která odděluje zámek od přilehlého hospodářského dvora. Na průčelí zámku, který má novou fasádu, je latinský nápis "Et a Domino factum est istud", což v překladu znamená "A od Pána učiněno jest toto". Nad nápisem se nachází erb rodiny Belcredi. Z reprezentačního sálu rodiny Belcredi byla v roce 1967 vybudována sňatková obřadní síň, která je využívána i pro další společenské a kulturní účely, jako jsou zlaté svatby, vyhodnocování významných občanů Líšně, slavnostní zasedání zastupitelstva MČ a koncerty vážné hudby. Do obřadní síně zámku se prochází zámeckým parkem, kde se nacházejí staleté památkově chráněné stromy. Po kamenném schodišti, které je zdobeno sochami znázorňujícími alegorické výjevy čtyř ročních období a čtyř přírodních živlů
Informace jsem čerpal z : www.turistika.cz a www.brno-lisen.cz


Zámek Belcredi v Brně - Líšni 15.2.2014















Letos jsem se poprvé dostal do zámeckého parku a tak jsem mohl pořídit i následující snímky





























A to je z letošní návštěvy zámku Belcredi vše.
Ovšem zdaleka ne všechno z Líšně. Kromě přehledu památek této katastrální části chystám ještě pár článků, ve kterých vám chci představit podrobněji další objekty, tentokrát církevní

P.S: všechny moje fotografie tohoto objektu můžete najít v galerii, která se nachází ZDE

24 komentářů:

  1. Znám důvěrně. Ženil se tady náš mladší syn.

    OdpovědětVymazat
  2. Velkolepé sídlo a krásné fotky, Patriku! Moc se mi líbí detaily, třeba brána, nebo sluneční hodiny, schodiště, sochy, ... Vzal jsi to důkladně ze všech možných úhlů. Celkem dobře vypadá i park, jen by potřeboval údržbu.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Na pár svatbách jsem tam taky byl,ale vyfotit se mi to povedlo až teď   

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Hanko moc Tě nepotěším,protože většina mých příspěvků teď bude z Brna. Jinam se teď nějak nemůžu dostat,ale mám pár snímků odjinud ze začátku roku,tak se to pokusím trochu namíchat

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Neber mě vážně, Patriku, už jsem ti psala, že na tvých fotkách snesu i Brno, tak klidně pokračuj.   

    OdpovědětVymazat
  6. [4]:Já naopak reportáže z Brna vítám.Ač jsem rodačka, stále na Tvých fotkách objevuji něco nového.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Neboj,teď toho nenechám.Už mám asi třetinu nafocenou   

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Tak to se máš opravdu na co těšit.Už jsem se dostal do míst o kterých jsem ani nevěděl,že v Brně jsou   

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné místo pěkně nafocené. Jak detaily tak celkové záběry. Je fakt že park by trochu potřeboval uklidit, zvlášť ty fontány ale snad se tomu tak stane aby to ylo ještě hezčí

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky. Zámek je velice citlivě opravený v původním stylu. Líbí se mi detaily - mříže, kliky, brány, schodiště, sluneční hodiny ( já tak toužím po slunečních hodinách - skoro 30 let ). U těchto uměleckých pracích vždy obdivuji fantazii a um lidí.  jak si dali záležet na "drobných"

    OdpovědětVymazat
  11. Zámek je to rozlehlý a moc krásný. Líbí se mi pohled ze zahrady s kašnou i to schodišťátko se sochami.

    OdpovědětVymazat
  12. Krásný zámek, moc pěkné fotky... Zámek neznám a ráda budu chodit nakukovat na fotky z Brna a okolí, protože je to pro mě skoro neznámá oblast...kterou mám hodně daleko... Díky a měj se moc pěkně!

    OdpovědětVymazat
  13. já raději hrady, ale detaily jsou skvostné!

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: Staří mistři určitě věděli,že drobnosti dotváří celek a proto si s tím tak vyhráli.A hlavně se tenkrát dělalo nejen na funčnost,ale i na potěchu oka   

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: Zkusím se tam někdy dostat v době, kdy je všechno zelené,ale nejsem si jistý,jestli je ten park volně přístupný.Teď jsem se tam dostal s nějakou svatbou   

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Draku v Brně jsou jen dva hrady,ale i ty Ti časem určitě ukáži   

    OdpovědětVymazat
  17. A vida, paráda. Děkuji za typ na výlet. Do Brna se chceme zase někdy podívat.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Tak to Ti tady ještě ukáži,co se v Brně dá vidět   

    OdpovědětVymazat
  19. Zámek je pěkně rozlehlá stavba.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Chtěl jsem včera nafotit zámecký park v jarních barvách,ale už bylo zase zamčeno

    OdpovědětVymazat
  21. Moc hezký zámek a já jsem o něm neměl ani tušení. Bydlím na opačné straně Brna a Líšeň mám spojenu hlavně s velkými panelovými sídlišti.

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Tak to asi budeš koukat,co všechno je tam k vidění   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji