17. května 2014

Kaple sv. Kateřiny Sienské v Brně - Dolních Heršpicích

Dnes bych vám chtěl představit pár fotografií kapličky, která stojí na Jižním náměstí v brněnské části Dolní Heršpice


O historii této kapličky se mi bohužel nepodařilo najít moc informací. Asi nejlepší popis jsem našel na stránkách www.turistika.cz a tak je přikládám v neupravené podobě :

Uprostřed Jižního náměstí v brněnské čtvrti Dolní Heršpice stojí nově opravená kaple zasvěcená sv. Kateřině Sienské. Byla zde postavena v polovině 19. století. Podle umístění vstupních dveří je zřejmé, že budova v minulosti byla postavena níže a okolní terén náměstí byl postupně navýšen. Objekt kaple je dnes památkově chráněn.

Víc informací o kapli (ani o kříži stojícím před ní) jsem na internetu nenašel a tak přidávám pár informací o sv. Kateřině Sienské, které jsem převzal z cs.wikipedia.org
Svatá Kateřina Sienská se narodila 25. března 1347 v Sieně a zemřela 29. dubna 1380 v Římě. Vlastním jménem Caterina Benincasa, byla italská řeholnice, panna a mystička, která byla 4. října 1970 papežem Pavlem VI. jmenována učitelkou církve. Je považována za jednu z nejvýznamnějších žen církevních dějin.
Kateřina Sienská byla svatořečena roku 1461 papežem Piem II. Jako svatou ji ctí katolíci, anglikáni a někteří luteráni. Od roku 1939 je sv. Kateřina Sienská považována za patronku Itálie a druhou patronku Říma, od roku 1999 patronkou Evropy. Je samozřejmě také patronkou rodného města Sieny a dále je patronkou pradlen, umírajících, dominikánských terciářek, ošetřovatelů, hasičů, proti moru, bolestem hlavy, ohni


Kaple sv. Kateřiny Sienské v Brně - Dolních Heršpicích 10.2.2014













A to je pro dnešek vše.
Přehled všech památek, které jsem zatím objevil v katastrální části Dolní Heršpice představím později.

6 komentářů:

  1. Kaplička se zvoničkou je moc pěkná, Patriku a mezi nízké rodinné domky krásně zapadne. To je jinačí prostředí, než panelákové sídliště! Dolní Heršpice se ani nedají považovat za Brno.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Hanko, velikost Brna je přímo úměrná velikosti původních vesnic,které jsou nyní jeho součástí    Dolní Heršpice patří k těm,co mají stále svůj charakter a vypadají opravdu jako větší dědina.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Je mi to naprosto jasné, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná kaplnka ako hovorí môj kamarát Slovák....krásně musí vypadat zasněžená, je taková jak z pohádky.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Nafotit kapličku se sněhem by byl docela slušný výkon.Hlavně v letošní zimě     

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak to určitě, myslela jsem to tak všeobecně, že by byla tak hezká protože je taková, no trochu pohádková, jak jsem psala.....

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji