18. května 2014

Kostel sv. Klementa Maria Hofbauera v Brně - Horních Heršpicích

Dnes bych vám chtěl ukázat pár mlžných snímků jednoho brněnského kostela


Kostel svatého Klementa Maria Hofbauera lze spatřit na Bednářově ulici v brněnské katastrální části Horní Heršpice.
Byl postaven hlavně pro německé obyvatelstvo (které tehdy v oblasti Horních Heršpic převažovalo nad českým) v letech 1911-1912 podle návrhu rektora brněnské německé technické školy profesora Ing. Dr. Ferdinanda Hracha (1862-1946). Kostel byl vysvěcen 27. října roku 1912 tehdejším brněnským biskupem Dr. Pavlem hrabětem Huynem a byl zasvěcen Klementu Marii Hofbauerovi, což byl významný člen řádu redemptoristů. Narodil se 21.12.1751 v Tasovicích u Znojma. Během svého veřejného života působil ve Varšavě a ve Vídni, kde také 15.3.1820 zemřel a je zde rovněž pohřben. Svatořečen byl 20.5. 1909 papežem Piem X.
Před kostelem se nacházejí dva kříže. Levý je litinový a nechali jej postavit místní věřící jako upomínku na dlouholetého místního duchovního správce P. Bedřicha Vražinu (působil zde v letech 1916 - 1971). Pravý kříž je z bílého mramoru a je neznámého stáří. Vedle kostela (na severu) stojí ještě třetí kříž, který pochází z roku 1881

V době má návštěvy mělo být krásně slunečno, ale jak je vidět na snímcích, předpověď se nepovedla. Přesto jsem zkusil něco vyfotit a tady nabízím výsledek

Kostel sv. Klementa Maria Hofbauera v Brně - Horních Heršpicích 10.2.2014





















Kříž na ulici Bednářova (vlevo od kostela) v Brně - Horních Heršpicích 10.2.2014



Kříž na ulici Bednářova (vpravo od kostela) v Brně - Horních Heršpicích 10.2.2014



Kříž na ulici Bednářova (severně od kostela) v Brně - Horních Heršpicích 10.2.2014



A na závěr jeden ze starších snímků, na kterém je vidět, jak to kostelu sluší s modrou oblohou

Brno - Horní Heršpice - kostel svatého Klementa Maria Hofbauera 23.1.2012


Všechny moje fotografie kostela sv. Klementa Maria Hofbauera v Brně - Horních Heršpicích najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE


A to je pro dnešek vše.
Přehled všech památek, které jsem zatím objevil v katastrální části Horní Heršpice představím později.

12 komentářů:

  1. Kdepak, s mlžným oparem je to místo úžasné. Se sluníčkem mu chybí to zvláštní tajemno.

    OdpovědětVymazat
  2. Snímky v mlze jsou prima, Patriku, mají skvělou atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  3. S modrou je krásný ale mě se líbí víc v té mlze....je zajímavý těmi ostře řezanými hranami.

    OdpovědětVymazat
  4. Přidávám se k předešlým komentářům a chválím mlžné snímky.

    OdpovědětVymazat
  5. Povedené mlžné fotečky a kostel vypadá pěkně a udržovaně... Mlha vždycky dodává zvláštní a pro mě příjemnou atmosféru. Ve skutečnosti jí nesnáším, ale na fotkách se mi líbí moc...   

    OdpovědětVymazat
  6. Kostel je takový čisťoučký, nádherně zrestaurovaný. I kříže jsou krásné Mám ráda mlhu - vše je romantické

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Máš pravdu,v té mlze vypadal kostel opravdu tajemně a jsem rád, že se mě to povedlo alespoň trošku zachytit   

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: [4]: Tak to jsem rád,že i ty mlžné snímky mají svůj půvab.Díky

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Mlhu taky nemám rád,ale žiji v mlžném kraji a tak si zvykám Tohle jsou moje první mlžné snímky

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Já mlhu moc nemusím,ale je pravda,že v ní vypadá svět úplně jinak   

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Jojo, utěšeně se nám to rozrůstá, Patriku!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji