17. března 2016

Koniklec velkokvětý 14.3.2016 v PR Kamenný vrch v Brně

Dnes vám chci ukázat pár záběrů rostlinných poslů jara



Záběry jsem pořídil během slunečného pondělí, v lokalitě, kde se nachází největší populace koniklece velkokvětého na světě - tedy v PR Kamenný vrch v Brně. Navzdory dlouhodobě nehezkému počasí už rostliny začínají kvést. Zatím to ještě není ten fialový koberec, který jsem vám ukazoval v minulém roce, ale pár pěkných kousků jsem objevil a ty jsem se pokusil nafotit

Koniklec velkokvětý 14.3.2016 v PR Kamenný vrch v Brně


























A to si myslím jako ukázka toho, co je zde v těchto dnech k vidění, stačí.
Doufám, že se vám tento jarní výběr líbil

P.S: poslední dny se mi z nějakého záhadného důvodu nedaří odpovídat na komentáře. Napravím to hned, jak to bude technicky možné

26 komentářů:

  1. Paráda, mě ty moje začínají teprve vylézat a obávám se že jeden mi vyzlikvidoval pes jak tam chodí večer čůrat. Je línej jít dál a asi to právě odnáší ten koniklec. Druhý je krásný a pěkně se dere ze země.

    OdpovědětVymazat
  2. To je nádhera. Patriku, z těch odpovědí na komentáře si nic nedělej. Já jsem na tom občas podobně. Přečtu si je v poště a pak zapomenu zajít na článek.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je nádhera v té suché šedé trávě, jsou jak drahokamy.

    OdpovědětVymazat
  4. Koniklece jsou velice něžné a mají nádhernou modrou barvu. Moc se mi líbí. Já jsem vloni zasadila do mísy na hrob a vyklubaly se vínově tmavé květy. Tyto modré jsou takové vzdušné Krásné fotky

    OdpovědětVymazat
  5. Koniklece jsou kouzelné, Patriku, krčí se v suché trávě jako drobná ochmýřená ptáčátka.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: My máme v předzahrádce tři druhy,ale nevím,kteří to jsou přesně.Vím jen,že máme bílého,modrofialového,červenofialového a všem se moc daří

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Ono to je jinak! Komentáře jsem psal,ale nechtělo mě to nechat zveřejnit Asi to souviselo s tím, že jsem byl (po usilovném vyhledávání na internetu) považovaný za automat.Naštěstí už je to pryž a tak teď můžu všechno dohnat   

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Jsou to jedinné kytičky,které tam momentálně kvetou,takže se nedají přehlédnout. Ve skutečnosti je to opravdu mnohem hezčí pohled

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Byla to krásná podívaná Jsem rád,že se to líbí i tobě

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Jsou to krásní poslové jara a je jedno,jakou mají barvu. I ta bílá verze má svoje kouzlo

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Kamenný vrch je největší lokalita s největším počtem trsů na světě,takže se bude asi těžko porovnávat.Ale rozhodně bych ti návštěvu doporučil,protože to je opravdu nádherná podívaná A navíc se dá dojet autem asi 500 metrů od první louky   

    OdpovědětVymazat
  12. Patriku, moc děkuji za návštěvy blogu a milé komentáře.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Trvalo to,ale konečně jsem dohnal zpoždění i u tebe. Mám na spřátelených blozích velkou absenci

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: Tak já si právě po tvých fotkách taky na zahradu koupila dva, fialový a červený. Protože já nemám s ký jezdit po všech čertech a fotit.Jenže jeden mi asi uchcal Bak tak nevím který a jestli opravdu. Raději jsem ho přesadila, vyhodit ho můžu vždycky. Už jsem viděla prodávat tak si asi dokoupím. Chtěla bych bílý a žlutý.Ale i růžový. no asi zajedu do školek.

    OdpovědětVymazat
  15. Vůbec nevěřím tomu, že je to opravdové! Pořád mám pocit, že to jaro ne a ne přijít. Vždycky, když to vypadá nadějně, začne sněžit.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Tady u nás už toho kvete víc,ale vůbec netuším, jak se co jmenuje.Já poznám jen koniklece   

    OdpovědětVymazat
  17. [12]: Nechci porovnávat velikost lokality, je mi jasné, že ty naše jsou malinkaté.

    OdpovědětVymazat
  18. Já to věděla, že tady budou! :)) Nááádhera! :) Teda, ty se máš :), já k nim mám všude daleko..

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: O těch mandloních vím,ale vypadá to,že letos se tam nedostanu, protže máme rozpočtové provizorium a na zbytečné výdaje není prostor Ale co,za rok pokvetou zase   

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Už se z jejich focení stává tradice, taková předzvěst jara z Moravy   

    OdpovědětVymazat
  21. My to máme z domu několik zastávek trolejbusem a kousek pěšky a ještě jsme tam nebyli. Díky za připomenutí. Ta fialová plantáž je unikát.

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Počítám,že v tuto dobu už to tam vypadá jako fialový koberec

    OdpovědětVymazat
  23. [20]: To víš, že jo, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  24. Jdu o měsíc pozadu, ale to vadí, fotky zůstávají stejné, je krásné tyhle posly zastihnout v pravý čas. Líbí se mi to ochmýření. Asi je tam pro ně vyhovující složení půdy, že se jim tam tak daří.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: Je tam největší populace na světě a přitom jen několik desítek metrů níž už stojí paneláky.Tuším loni jsem to fotil

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji