28. dubna 2016

Zoo Hodonín 27.3.2016

Dnes bych vám chtěl ukázat něco z toho, co jsem nafotil v této zoo 27.3.2016



Nejdřív ale pár informací, které jsem převzal z: cs.wikipedia.org
Zoo Hodonín se nachází na severozápadním okraji města Hodonín poblíž silnice I/55 vedoucí z Břeclavi do Uherského Hradiště. Jedná se o jednu z nejmladších zoo v České republice a oceňována je především díky svému přírodnímu rázu v krásném prostředí lužního lesa. Hospodaří na 7,5 hektaru hektaru vodních a parkových ploch, z čehož expoziční plochy tvoří 6 hektarů. Jejím zřizovatelem je město Hodonín.
Zoologická zahrada Hodonín vznikala z podnětu tehdejšího městského národního výboru v čele s předsedou Emilem Schwarzem od roku 1973 a na její stavbě se svépomocí podíleli i obyvatelé města a některé místní organizace. Od roku 1976 byl částečně zpřístupněn zookoutek, který pak byl oficiálně otevřen 29. září 1977. K vidění zde tehdy byly pouze některé druhy domácích zvířat, šelem a malých opic. Již o pět let později bylo jasné, že o expozice je velký zájem a zookoutek dostal statut zooparku. V roce 1992 si díky svým aktivitám vysloužil status zoologické zahrady.
Zoo v současnosti chová přes 700 zvířat 197 druhů (údaj ke 31. 12. 2013), z nichž sedmdesát patří mezi ohroženou světovou faunu. Nechybí mezi nimi ani silně ohrožené druhy vedené v Červené knize ohrožených zvířat nebo CITES a mezi návštěvníky oblíbená zvířata jako tygr ussurijský, jaguár, vlk hřivnatý či dnes již pouze v zoologických zahradách přežívající lev berberský. Zoo Hodonín je vedle Zoo Olomouc v rámci Unie českých a slovenských zoologických zahrad (UCSZ) jediná, která chová žraloky černoploutvé. V mořských akváriích je také možno spatřit korály, sasanky a mnoho druhů ryb, sladkovodní akvárium obývají např. želvy, kajmani a piraně. Svůj speciální pavilon zde mají i papoušci, mezi nimiž dominují zejména vzácné ary zelené, ary vojenské a tukan obrovský, u něhož se v této zahradě rovněž jako jediné v rámci UCSZ zdařil odchov. Zkušenosti mají i s chovem loriů.

To si myslím na přiblížení hodonínské zoo stačí.
Za sebe můžu pouze napsat, že jsem tuto zoo poprvé navštívil v roce 2010 a od té doby jsem tu byl čtyřikrát a moc se mi tu líbí. Podle mého názoru je pro svou velikost ideální na výlet s malými dětmi, ale myslím, že i velcí si to tu užijí.

Letos jsem na návštěvu měl jen část odpoledne. Většinu času jsem se věnoval spíše rodině, ale přesto jsem pořídil pár záběrů, o které se chci podělit i s vámi. Doufám, že se vám budou líbit

Plameňák růžový



Několik lvů




Volně se procházející páv korunkatý



Spící rys ostrovid


Na slunci se vyhřívající želvy


Neposedný klokan rudý



Nandu pampový


Ara zelený


Tukan obrovský


Sovice sněžní - jediná ze zdejších sov, kterou se mi podařilo alespoň trošku nafotit


Sitatunga západoafrická


Antilopa losí


Něco málo z terárií (pavouky tu nemám, ty nesmím fotit kvůli ženě)





Tamarín pinčí



Jaguár americký - černá forma




Medvěd malajský


Šimpanz se už chystal jít spát



Kočkodan zelený a "nácvik první pomoci"


Vlk hřívnatý se nechtěl nechat fotit


A na závěr tygr ussurijský





To je z dnešního výběru snímků z letošní návštěvy vše. Ovšem zdaleka jsem nenafotil všechna zdejší zvířátka, něco si nechávám i na další roky.

Všechny moje snímky z této návštěvy zoo můžete najít v galerii, která se nachází ZDE .

A na úplný závěr ještě jedny informace:
Zoologická zahrada Hodonín se nachází v městské čtvrti zvané Bažantnice nedaleko silnice I. třídy č. 55 vedoucí z Břeclavi do Uherského Hradiště. Odstavné parkoviště pro motoristy je umístěno cca 100 m od vstupní brány zoo. Od vlakového a autobusového nádraží je zoo vzdálena asi 20 minut chůze, zastávka MHD Bažantnice II. stojí od zoo asi 10 minut pěšky.

A to už je opravdu vše. Mějte se krásně a já se podle možností zase někdy ozvu

11 komentářů:

  1. Tato ZOO, asi nepatří k těm největším, ale zrovna takové mám ráda. Člověk nemusí nikam spěchat, protože v klídku všechno stihne. Zaujali mě lvi, jsou nějací světlí a zajímavý je i ten jaguár, který na slunci není čistě černý, ale jsou mu jasně vidět skvrny v kožichu. Ten den, přálo počasí a pořídil jsi skvělé fotky.   

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Rozhodně nepatří mezi největší,spíš se dá říct,že je malá.Ale to jí právě dělá moc příjemnou.A hlavně je na rovině,takže to je pohodový procházka   

    OdpovědětVymazat
  3. Fantastická reportáž, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Však jsem ti sliboval,že ti dám pár argumentů k návštěvě   

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Já vím, Patriku, tvoje argumenty jsou opravdu pádné! Dík

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkně nafocené detaily! První pomoc je vážně dobrá, nejdřív jsem si myslela na té malé fotce že to jsou lemuři.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotky, které by mohly s klidem být použity do atlasu zvířat. Fotoreportáž je parádní a pro mně vzácná, protože v této ZOO jsem ještě nikdy nebyla. Návštěva v ní by byla určitě příjemným zážitkem, protože není velká. (Tu pražskou, jdeme-li s vnoučaty, už většinou nestíháme projít za celý den celou - a to do ní chodíme už na devátou, kdy se otevírá a opouštíme jí kolem sedmé večerní, či později, tedy v době, kdy už jsou pavilony uzavřeny). Děkuji za příjemnou procházku.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné záběry. Tamarín pinčí se špatně fotí, je strašně rychlý, alespoň, jak jsem ho poznala já. Černého jaguára jsem ještě neviděla. Vypadá hrozivě. A kočkodan s první pomocí mně dostal.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Jsem rád, že se ti fotečky líbí

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji