14. března 2017

Koniklec velkokvětý 14.3.2017 v PR Kamenný vrch v Brně

Tak už to zase krásně kvete




Dnes je to přesně rok, co jsem se byl naposledy podívat na kvetoucí koniklece v PR Kamenný vrch v Brně a tak jsem využil dřívějšího ukončení prací a zajel se tam podívat znovu.
Zajímalo mě, jak se na zdejší populaci podepsala letošní tuhá zima. S potěšením můžu říct, že nijak. Na všech obvyklých stanovištích to začíná krásně kvést a je vidět i spousta teprve rašících rostlinek, takže v následujících týdnech se opět bude na co koukat.
Vzhledem k mým přetrvávajícím zdravotním obtížím jsem se na místě dlouho nezdržel, ale i tak jsem pořídil několik desítek záběrů a z nich sestavil následující výběr

Koniklec velkokvětý 14.3.2017 v PR Kamenný vrch v Brně








































A to by bylo pro tentokrát vše. Doufám, že se vám tento výběr líbil

Všechny uložené snímky najdete v galerii, která se nachází ZDE

25 komentářů:

  1. To jemné chmýří ve mně evokuje babí léto. Nádherné snímky, děkuji!

    OdpovědětVymazat
  2. Krása. Ta barva a v tom množství v jakém to roste je neuvěřitelné.

    OdpovědětVymazat
  3. Patriku, to je taková krása. Ještě jsem koniklec v přírodě neviděla. Krásně jsi vyfotil ty chlupaté kytičky.

    OdpovědětVymazat
  4. Ale kuš! mě se teprve začínají oklepávat po zimě, jsou to jen takové šedozelenohnědé kouličky listů. Něco ti poradím. Až bys šel příště znovu fotit a nešel opravdu ráno, kdy je rosa, vezmi si malý postřikovač s vodou a až budeš fotit detailní záběry, postříkej je trochu. Dostane to zas úplně jiný rozměr. A když bude svítit sluníčko ještě se ti chlupáčci budou krásně třpytit.

    OdpovědětVymazat
  5. To je nááádhera! Potěcha pro oko i dušičku.

    OdpovědětVymazat
  6. I když byla letos zima pořádně mrazivá, nebylo to pro přírodu tak zlé, protože se ukryla pod sněhovou peřinu.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to hurá, snad už jaro konečně přichází. Ani jsem nevěděl že koniklec kvete mezi prvními. Povedené fotky, jsou to sympatičtí chlupáčci.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Pomalu se z toho stává tradice,protože letos jsem tam byl už třetí rok po sobě. Kamenný vrch je světové unikum,protože se tam nachází největší populace konikleců velkokvětých .Někde jsem četl, že tam je až 75000 trsů   

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Mám radost, že se vám líbí Děkuji

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: A to to teprve začínalo růst !  Teď už tam je úplný fialový koberec,ale těžko se tam dostanu

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: Tady v okolí vím o několika dalších lokalitách, kde se koniklece vyskytují, ale zatím se mi nepodařilo na jejich návštěvu najít čas

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Dobrá rada nad zlato !  To bych mohl zkusit,kdybych návštěvu plánoval, ale tohle byla jen taková improvizace Zkusím na to myslet v dalších letech

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Jsem rád ,že se to to líbilo   Děkuji moc

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: Letošní zima byla po dlouhé době normální, takže si myslím, že žádné větší škody v přírodě nenapáchala

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Určitě porostou, protože už jsem viděl nějaké fotky konikleců i z Vysočiny    Jen to počasí tento víkend moc fotogenicky nevypadá

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: Mě na kytičky moc neužije,ale u těchto rád dělám vyjímku. Jsou to pro mě jasní poslové jara   

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Kolem Hustopečí jsme jeli včera a máme je v plánu za dva týdny.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Zatím mandloně nekvetou, takže předpokládám, že za těch čtrnáct dní to bude ideální Přeji vám, ať vyjde počasí a můžete pořídit skvostné záběry Já se tam skoro jistě nedostanu

    OdpovědětVymazat
  19. Úchvatné! :) Já se snad do toho Brna kvůli koniklecům jednou opravdu vydám! :) Parádní fotografie, Patriku! :)

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Díky, Patriku, snad to vyjde.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Ty fotky jsou z doby, kdy to teprve začínalo kvést. Teď už to tam vypadá jako fialový koberec a je to nádherný pohled. Návštěvu můžu jen doporučit   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji