3. března 2018

Holásecká jezera 15.10.2017

Dnes bych chtěl zavzpomínat na jedno podzimní foceníčko


Byla neděle 15.10.2017 a venku nádherné počasí.
Já skončil v práci o něco dřív a díky tomu jsem se dostal k jedinému podzimnímu focení, které jsem si opravdu užil.
Shodou okolností jsem se pohyboval v blízkosti Holáseckých jezer a tak jsem tam hned zavítal a pořídil následující snímky

Holásecká jezera 15.10.2017




























A to si myslím, jako ukázka toho co tam bylo tenkrát k vidění, stačí. Doufám, že se vám to líbilo.

Všechny moje uložené snímky z tohoto focení můžete najít v galerii, která se nachází ZDE .


P.S: informace o samotném místě převzaté ze stránek cs.wikipedia.org

Holásecká jezera je přírodní památka, která se nachází na západě brněnské městské části Brno-Tuřany převážně v katastrálním území Holásky, malá část se nachází také v katastrálním území Brněnské Ivanovice.
Jedná se o soustavu 9 průtočných jezer, které byly v minulosti přehrazeny a vzniklo tak 7 dílčích vodních ploch pojmenovaných jako Kašpárkovo, Typfl, Kmuníčkovo, Roučkovo, Ledárenské, Plavecké a Strakovo jezero. Vodní plochy Kocábka a Lávka jsou pravděpodobně pozůstatek starého říčního meandru řeky Svitavy, jak vyplývá z kreseb v kronice Holásek. Poslední a největší z vodních ploch - Opleta vzniklo až v 70. letech 20. století (1974) na popud místní rybářské organizace, a to vytěžením zeminy.
Předmětem ochrany je ochrana výrazného krajinného prvku a unikátní lokality z hlediska výskytu některých druhů obojživelníků, hnízdiště ptáků a refugia zvěře

11 komentářů:

  1. Netušila jsem jaká krása se nachází kousek od Brna. Díky za Tvoje fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ono to je vlastně ještě v Brně,ale málokdo to tam zná. Já to tam pamatuji ještě jako děcko,které se na největší rybník chodilo koupat   

    OdpovědětVymazat
  3. To byly nádherné podzimní teplé dny, o den později jsem jela na chatu a o dva dny později jsem taky fotila vodu, jmenovitě rybník na Staré Huti u památníku Karla Čapka, kam jsem se vypravila. Články bys našel v rubrice Na cestách v loňském říjnu. Místo má svoje kouzlo a je kolikrát překvapení co město dokáže ukrývat za tajená místa.

    OdpovědětVymazat
  4. Tolik přírodní krásy k vidění.

    OdpovědětVymazat
  5. Stejně je ten podzim krásné roční období a když se takto pěkně vybarví a přidá se sluníčko, je to opravdu nádhera.   

    OdpovědětVymazat
  6. Podzimní barvy a vodní plochy jsou nádhernou kombinací. Mám takové fotografie moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Okraje Brna nabízí spoustu zajímavých přírodních krás,jen je potřeba je navštívit. A bohužel na to nemám v posledních letech čas

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Když se to pěkně sejde,tak je to krása.Svou barevností je podzim jistě nejkrásnější,ale zároveň přináší zimu a tu nemusím. Z toho důvodu mám radši jaro, kdy je v přírodě taky barev spousta   

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Okolí vodních ploch je celkově moc fotogenické,jen bohužel ne každých. U nás v okolí žádné pěkné vodní zákoutí nemáme a tak musím jezdit jinam   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji