12. března 2022

Koniklec velkokvětý 11.3.2022 v PR Kamenný vrch v Brně

V této nelehké době se musí člověk radovat i z maličkostí, a tak jich pár přináším alespoň na fotografiích


V pátek 11.3.2022 jsem se byl podívat, jestli už rostou koniklece v PR Kamenný vrch v Brně a opravdu už začínají. Není to zatím takový fialový koberec, jaký tam bývá k vidění za plného květu, ale i tak mě tato kvítka potěšila. Obzvlášť když loni jsem se tam kvůli vládním omezením nedostal. Letos to na všech obvyklých stanovištích začíná krásně kvést a je vidět i spousta teprve rašících rostlinek, takže v následujících týdnech se opět bude na co koukat. 

Jen dodávám, že PR Kamenný vrch v Brně je lokalita s největším výskytem koniklece velkokvětého v Evropě, a protože se tato rostlina na jiných kontinentech nenachází, je to tím pádem i prvenství světové. Počet trsů koniklece velkokvětého se v této lokalitě odhaduje až na 55 tisíc. 


Koniklec velkokvětý 11.3.2022 v PR Kamenný vrch v Brně
































A to je pro dnešek asi tak vše. 

Doufám, že se vám pořízené snímky líbily, a že vás alespoň na chvíli přivedli na jiné myšlenky 


10 komentářů:

  1. Je to nádhera.U nás jsem koniklece nikdy neviděla,ale nacházela jsem poslední dny fialové koberce krokusů.Je těžké z hlavy pustit,co se děje.Pořád se snažím se nějak zabavovat.Asi pojedu k dceři zrýt záhonky.Práce pomáhá nejvíc.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koniklece v přírodě potřebují specifické podmínky a proto nejsou všude k vidění. Mám štěstí, že tady na Moravě se jim daří. Já vím o pěti různých lokalitách, kde sem daří a mám je v okruhu 20 km

      Vymazat
  2. Tedy! Ty mě z těmahle krasavcema nesmírně dráždíš!!! Moje zahradní jsou zatím jen suché listy, každý rok je to sázka do loterie jestli vylezou.... naštěstí ty které mám naškolkované z výsevů se krásně drží takže bych měla náhradníky, i když do velikosti trsů těch stávajících jim ještě hodně chybí. A jsem zvědavá na sazenice ze semínek která jsem si přivezla z Rozária v Olomouci. Kvetoucí už jsem ten koniklec v červnu samozřejmě neviděla, tak to bude překvapení co to vůbec bude zač.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to už jako takovou tradici, že koniklece chodím na jaře kontrolovat jak rostou. Rozhodně tě tím nechci dráždit, ale pokaždé si na tebe vzpomenu, jak budeš zase nadšená! Věřím, že ty by jsi je dokázala nafotit o mnoho lépe

      Vymazat
    2. To nevím, ale hlavně se tam dostat....no dráždíš mě tím, že vůbec nějakou takovou lokalitu máš v dosahu! Tady ani na chatě nic takového nemám, tady jsou akorát ty bledulky na které se už taky chystám. Koniklece na Brdech možná by bylo potkat v tom bývalém vojenském prostoru nahoře na těch vrších. Tam by pro ně mohlo být příhodné místo. Ale zas problém jak se tam dostat. Takže se zas budu válet u focení těch mých zahradních ;-) :D

      Vymazat
    3. No těch lokalit mám v dosahu pět (o kterých vím), ale Kamenný vrch v Brně je prostě srdcovka. 4lánky odtud dávám i jako pozvánku pro ostatní, aby věděli, že už se můžou jít taky pokochat

      Vymazat
  3. To je nádhera! Kamenný vrch z fotek (i Tvých) samozřejmě znám, ale vidět naživo je určitě mnohem lepší.
    Můj koniklec ještě spí. Doufám, že později vyleze. O červený a bílý už jsem přišla. Zadusila je čemeřice svými obrovskými listy.
    Přeji hezké dny. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu úžasná podívaná! Když vykvete většina, tak je to jak fialový koberec.
      Bohužel lidi se neumí chovat a ničí tu krásu svou bezohledností, proto je část s nejhojnějším výskytem obehnaná páskou a je tam zakázaný vstup

      Vymazat
  4. Budiž pochváleny takovéto krásné maličkosti. Jen houšť!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! V této době se musíme radovat z každé maličkosti, která se nám nabízí. Naštěstí příroda je ještě plná těchto radostí

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji