5. března 2022

V dubnu 2021

 Dnes vám chci ukázat, co jsem nafotil v průběhu měsíce dubna roku 2021


To, co se nyní děje na Ukrajině, mě šokovalo a vzalo mi veškerou energii na psaní nějakých příspěvků. Teď s odstupem nějakých deseti dnů si ale říkám, že člověk by si měl vážit každé hezké prožité chvíle a snažit se kolem sebe šířit pozitivní energii, a proto budu nadále pokračovat ve svých vzpomínkách na rok loňský i zveřejňovat případné novinky, které nafotím...



Duben roku 2021 se nesl v duchu rozvolňování vládních opatření a také velkou proměnlivostí počasí, což mi komplikovalo možnost provádění pracovních zakázek, takže na nějaké velké výletování to nebylo. 

Příroda se teprve probouzela a v krajině moc barev vidět nešlo, ale přesto mi to nedalo, a když se počasí tvářilo alespoň trochu nadějně, tak jsem jednu takovou zkusil nafotit....

V krajině u Němčan 3.4.2021
















Všechny fotografie najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Když už jsem byl u Němčan, tak jsem chtěl znovu nafotit památky zdejšího poutního místa zvaného Lutršték, jemuž jsem kdysi také věnoval samostatný příspěvek, který se ovšem bohužel někam vytratil. Počasí mi nepřálo a za dobrých podmínek jsem zvládl pořídit jen záběry kaple Panny Marie Sedmibolestné. Ostatní památky už byly focené za zatažené oblohy a zatím je tu zveřejňovat nebudu, protože jsem se dozvěděl, že prý celý komplex by mohl projít opravou, a tak to zkusím ještě zkontrolovat a případný článek napsat až potom.

Němčany (okr. Vyškov) - poutní místo Lutršték 3.4.2021


Němčany (okr. Vyškov) - kaple Panny Marie Sedmibolestné na Lutrštéku 3.4.2021






Všechny mé fotografie objektů poutního místa Lutršték najdete v galerii, která se nachází ZDE  a starší snímky kaple Panny Marie Sedmibolestné na Lutrštéku v galerii, která se nachází ZDE


Zbytek měsíce jsem fotil už jen faunu, a to především mé oblíbené motýly. 

Bohužel chladné počasí mému snažení nijak zvlášť nepřálo a motýlích druhů jsem tak na jednotlivých výpravách moc nezachytil, o čemž se můžete přesvědčit v následujících kolážích. Pro ukázku nafocených druhů jsem zkusil vybrat ty povedenější záběry


5.4.2021 v PP Polámánky



Babočka bílé C - Polygonia c-album 5.4.2021 v PP Polámánky

Babočka paví oko - Inachis io 5.4.2021 v PP Polámánky

Bělásek řeřichový – Anthocharis cardamines 5.4.2021 v PP Polámánky


21.4.2021 v PP Santon u Tvarožné



Babočka admirál - Vanessa atalanta 21.4.2021 v PP Santon

Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 21.4.2021 v PP Santon


23.4.2021 na okraji Ždánického lesa v katastru obce Kobeřice u Brna


Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 23.4.2021 na okraji Ždánického lesa v katastru obce Kobeřice u Brna

Bělásek řepkový – Pieris napi 23.4.2021 na okraji Ždánického lesa v katastru obce Kobeřice u Brna

Bělásek zelný – Pieris brassicae 23.4.2021 na okraji Ždánického lesa v katastru obce Kobeřice u Brna

Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 23.4.2021 na okraji Ždánického lesa v katastru obce Kobeřice u Brna


Nový motýlí druh do mé "sbírky" na mě čekal u pokladny do Zoo Hodonín. Jednalo se o celkem 149. motýlí druh, který se mi podařilo alespoň trošku kloudně nafotit (přehled motýlích druhů ZDE )


Martináč podobný - Saturnia pavoniella 25.4.2021 na pokladně Zoo Hodonín



Zoo Hodonín jsem navštívil krátce po tom, co to dovolilo rozvolnění vládních opatření. Je to oblíbená zastávka našich rodinných výletů a jsem moc zvědavý, jak se na jejím stavu podepsalo ničivé tornádo, které se okolo prohnalo jen o pár měsíců později. Z té mé zatím poslední návštěvy jsem si uložil do galerie i následující záběry...


Zoo Hodonín 25.4.2021


















Všechny fotografie najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .



Poslední dubnová výprava za motýly už přinesla poněkud větší druhovou pestrost a tak vám ji představím celou...

28.4.2021 v PP Polámánky


Babočka bílé C - Polygonia c-album 28.4.2021 v PP Polámánky

Babočka kopřivová - Aglais urticae 28.4.2021 v PP Polámánky

Babočka paví oko - Inachis io 28.4.2021 v PP Polámánky

Babočka síťkovaná - Araschnia levana (jarní forma) 28.4.2021 v PP Polámánky

Bělásek hrachorový,luční – Leptidea sinapis,juvernica 28.4.2021 v PP Polámánky

Bělásek řepový – Pieris rapae 28.4.2021 v PP Polámánky

Perleťovec nejmenší - Boloria dia 28.4.2021 v PP Polámánky

Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 28.4.2021 v PP Polámánky

Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 28.4.2021 v PP Polámánky

Soumračník máčkový - Erynnis tages 28.4.2021 v PP Polámánky

Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 28.4.2021 v PP Polámánky

Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni  samec 28.4.2021 v PP Polámánky

Všechny fotografie z této výpravy za motýly najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .



A to by bylo z mých foto toulek v dubnu 2021 vše. 

Doufám, že se vám výběr z pořízených záběrů líbil a že se zastavíte na návštěvu i někdy příště. Budu se těšit


Edit: v roce 2023 jsem pro všechny výsledky svých pozorování motýlů založil samostatné stránky VÝPRAVY ZA MOTÝLY, které se nachází ZDE.

6 komentářů:

  1. Krajina u Němčan je fantastická v každém ročním období. S Irka motýlů je obdivuhodná, a fotky ze ZOO mám moc ráda. V Hodoníně je pěkná ZOO.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu krajinu u Němčan jsem si hodně oblíbil pro její rozmanitost. A naštěstí to mám jen kousek od domova

      Vymazat
  2. Povedené záběry! O Hodoníně vím jen to, že tam někoho za vojáčka brali ;-) Ne, dělám si srandu, tím chci říct že v těch končinách jsem nikdy nebyla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zoo v Hodoníně je naše nejnavštěvovanější i když tu v Brně máme blíž. Hodonínská je menší a její návštěva není náročná

      Vymazat
  3. Opet tolik nadhernych fotografii,ze nevim,co obdivovat vic.Krajinky se mi libi moc a obdivuji motyly.A zviratka v Zoo nikdy nezklamou.Pisu z mobilu,moc mi to nejde pocitac mam odpojeny,rekonstrukce bytu
    Mej hezke klidne dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za milý komentář! S mobilem bych návštěvy stránek a psaní komentářů nedal

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji