22. března 2022

První letošní motýli

 Dnes vám chci ukázat snímky prvních motýlů, které se mi podařilo letos nafotit. A ještě něco k tomu...


První letošní úspěšnou výpravou za motýly jsem podnikl v sobotu 19.3.2022. Vydal jsem se na oblíbená zákoutí ve Ždánickém lese a to navzdory ne úplně ideálnímu počasí, protože ten den bylo většinou pod mrakem, foukal silný vítr a teplota se vyšplhala jen na nějakých jedenáct stupňů. Ale chtěl jsem to zkusit a taky se trošku projít v přírodě. A vyplatilo se! Nakonec jsem pozoroval celkem čtyři jedince dvou motýlích druhů a většinu se mi podařilo i zachytit...


Babočka kopřivová - Aglais urticae 19.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna




Babočka bílé C - Polygonia c-album 19.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna




Kromě motýlů mě potěšilo i tohle...

Fialky ve Ždánickém lese u Kobeřic 19.3.2022




Povzbuzen těmito pozorováními (předchozích 6 výprav za motýly bylo bezúspěšných) a také předpovědí počasí, jsem do stejné lokality (jen o pár stovek metrů dále) vyrazil druhý den znovu. Jen o něco dříve, protože na odpoledne jsem měl už naplánovaný jiný program. 

Počasí se předpovědí neřídilo. Bylo opět pod mrakem, vítr foukal o mnoho silněji a teplota nepřesáhla deset stupňů. Přesto se zadařilo a já mohl pozorovat celkem 11 jedinců tří motýlích druhů, z nichž některé jsem i nafotil...


Babočka admirál - Vanessa atalanta 20.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka kopřivová - Aglais urticae  20.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna




Babočka bílé C - Polygonia c-album  20.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna




A i tentokrát se mi líbily nějaké kytičky...

Jaterník podléška, též jaterník trojlaločný (Hepatica nobilis) 20.3.2022 ve Ždánickém lese




A to je z uplynulého víkendu vše. Doufám, že se vám pořízené záběry líbily.

Všichni motýli, které jsem tento víkend pozoroval a nafotil, přečkali zimu ve stádiu dospělců (babočka admirál takto přežívá jen pokud je zima mírná). Na ty úplně nové, letošní si budu muset ještě chviličku počkat. Ale podle vývoje počasí to opravdu nebude trvat dlouho. Jen musím někde najít čas, abych mohl vyrazit na další pozorování. Snad se zadaří a budu vás moci o svých úspěšných výpravách zase informovat. Do té doby se mějte fajn a radujte se z každé maličkosti, která se vám naskytne. Je to potřeba


2 komentáře:

  1. Nadherne.Ja jsem viděla včera prvniho motylka,žluťaska.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že se ti to líbí!
      Tento týden bude na pozorování motýlů ideální, ale já mám bohužel v práci na odpolední, takže si to neužiji. Budu si muset ještě počkat, protože předpověď na příští týden není nic moc

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji