24. ledna 2013

ŽIDLOCHOVICE - rozhledna Výhon (Akátová věž)

Při výletu do Židlochovic bych rozhodně nevynechal výstup na kopec Výhon, na kterém se nachází rozhledna Akátová věž. Takto to tam vypadalo dne 7.8.2012


Tato rozhledna byla otevřena 1. srpna 2009


Je otevřena celoročně a vstup je volný


Přistup k rozhledně je pouze pěšky, protože vjezd motorových vozidel na vrchol je zakázán.



Rozhledna je postavena z akátového dřeva a železa a její celková výška (včetně hromosvodu) je 17,7 metrů.

Půdorys rozhledny je kruhový, průměr celé stavby činí 3,7 m.


Vyhlídková plošina je v 14,5 metrech a v nadmořské výšce 369,5 metrů.


Dojdete na ni po 76 schodech, z toho jsou 3 betonové, 61 dřevěných a 12 kovových.




Za pěkného počasí poskytuje rozhledna výhledy na obce jižně od Brna. Severně je na obzoru Drahanská vrchovina, blíže spatříme Pracký kopec s Mohylou míru. Pěkný pohled je i na Brno. Silueta Pavlovských kopců (550 m) a Novomlýnské nádrže jsou vidět na jižní straně. Při trošce štěstí se vám na východní straně mohou objevit i vzdálenější Bílé Karpaty. Orientaci usnadňují malé kovové destičky, na kterých je vyryto co vidíme a jak je uvedený objekt (celek, obec aj.) vzdálený





























A to je pro dnešek vše.
Doufám, že se vám tento výlet líbil a že se tu ještě potkáme. 
Zatím se mějte fajn a já se zase někdy ozvu

8 komentářů:

  1. Krásná rozhledna a skvělá fotka je ta schodová.Na Tišnovské rozhledně si byl?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Byl,ale fotky (jako z většiny rozhleden)bohužel nemám.Holt jsem dřív fotil jiné věci

    OdpovědětVymazat
  3. Rozčilen Yann Pytell, - hlídač věže :

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Díky. Bylo tak krásně,že to snad ani špatně nafotit nešlo

    OdpovědětVymazat
  5. Moc se mi líbí ten pohled do konstrukce schodiště. Na rozhledny mi to ostatně vždycky láká a málokdy odolám, takže děkuji za možnost nakouknout i do míst, kde jsem ještě nikdy nebyl.

    OdpovědětVymazat
  6. [7]:Právě proto přidávám takovéhle příspěvky,abych ostatním ukázal zajímavá místa.A když se to líbí,jsem jenom rád

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji