6. května 2013

VÍCKOV - zřícenina hradu

Dnes vám chci představit jednu romantickou zříceninu hradu



Nevelká zřícenina gotického hradu 0,7 km západně od vsi Víckov - státem chráněná kulturní památka, stojí na ostrohu na pravém břehu řeky Loučky. Sídlo, vyrostlo v původním dominu v 1. polovině 14. století záhy zaniklého hradu Buková, které rod pánů z Víckova získal patrně věnem. V roce 1340 se po hradě píše Bernard z Víckova. Po určitou dobu byl v majetku moravských markrabat. Za husitských válek byl poškozen a už v roce 1454 se uvádí jako pustý. Šlo o bezvěžový hrad, jehož oválný vnitřní areál, od náhorní plošiny na západě vydělený obloukovitě vedeným příkopem, dělila příčná hradba na dva díly. Do hradu se vstupovalo od severozápadu věžovou branou v nároží, v zadní jihovýchodní polovině k hradbě přiléhal trojprostorový, z části dosud zachovaný palác a další obytné budovy.

Víckov - zřícenina hradu 18.4.2013





























A to je z pořízených snímků vše.

Nakonec bych ale rád upozornil na jednu skutečnost týkající se přístupu k tomuto hradu. Cesta od řeky Loučky je jen pro zdatné a trénované, a tak je nejlepší cesta z obce Víckov a přes louku !!! Jezdíval jsem do okolí na vandry, takže vím, že právě tuto louku vlastní velmi nepříjemný chatař, který přes ni nechce nikoho pustit. Aby se zbavil turistů, nakreslil vlastní turistické značky, po kterých neznalé vede od louky velkou oklikou přes opravdu velmi prudký sráz.
Šel jsem tudy jen jednou, od té doby vždy kulhám přes louku a z dálky na chataře volám, že jsem si na turistické cestě udělal něco s nohou. Vždy zaleze a já můžu na hrad jít v klidu po pohodlné zpevněné cestě. Už jsem na tomto hradu byl pětkrát, ale chatař tam byl vždy - dokonce i v zimě. Jeho chata leží v těsné blízkosti hradu.

21 komentářů:

  1. Dobrej pazdrát....to se divím, že mu ještě někdo něco neřekl. Namalovat si vlastní značky....pfff

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Asi měl někdy nějaké špatné zkušenosti s vandráky

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna jsem si říkala, že bych se na tuhle zříceninu ráda podívala, ale prudké stoupání na jedné a nepříjemný chatař na druhé straně, mě odrazují! Ty už na něho máš skvělou fintu, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné fotky, zříceninky mám ráda. Ten chatař mi něco připomněl. Jak jsme šli z České vsi po modré na zlatý chlum. Louka, po které vedla značka kolem lesa byla ohrazena jako soukromý pozemek, ale značku nenakreslil nikde ani cedulka nebo upozornění. U nás je také jeden takový, co pouští na lidi psa.

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna jsem si u posledního snímku s pohledem do údolí říkala, že to musela být nahoru krkolomná cesta a jak je vidno, tak je cesta i jiná, pohodlnější, ale jen pro Ježidědka z pernikačky. Máš na něj skvělou fintu, ale jiné turisty to musí pořádně znechutit a možná i odradit od návštěvy zříceniny.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Většina menších zřícenin je zarostlá lesem,proto se na ně snažím dostat v době vegetečního klidu.Jen letos se nějak nezadařilo ,tak snad příště

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Problémy se vstupem na soukromé pozemky jsou stále častější

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Většina lidí chodí po turistické,tak ani neví o tom,že kousíček vedle je pohodlná cesta.Proto nemůžou být ani znechucení přístupem Ježidědka   

    OdpovědětVymazat
  9. miluji zříceniny. nádhera!!!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Mám v plánu letos ještě nějaké navštívit,ale musím dokončit nasmlouvané práce,takže to vypadá až na prázdniny.Do té doby mám plné všechny víkendy prací.Každopádně pokud se zadaří,tak to tu určitě uvidíš   

    OdpovědětVymazat
  11. já bych tak někam jela, krásný fotky, lákají k výletu   

    OdpovědětVymazat
  12. Další zajímavé místo a pěkné fotky! Co se týče soukromých pozemků a jejich majitelů - znám jednoho, který už šílí že čtyřkolek, které mu jezdí přes jeho louku. Jednou mi řekl, že je začne střílet. A v očích měl dost přesvědčivý výraz. Už neví jak na ně. Ceduli strhnou, závoru povalí a policajti na to kašlou. Chodci mu tam ale vůbec nevadí. Vždycky jsem podlezla závoru a šla jsem na jeho louku fotit. Nikdy neřekl ani slovo. Kdo neničí a nezanechává za sebou PET lahve a jiný bordel, ten mu nevadí. Občas to majitelé soukromých pozemků asi nemají lehké...

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Taky bych někam vyrazil,ale zatím to nejde

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Taky si myslím,že takové protivné lidi si vytvořili nějací blbečci,co se neuměli chovat.Bohužel pro nás normální turisty

    OdpovědětVymazat
  15. Tato zřícenina je zachovalejší než předchozí.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: To by mu to musel někdo dokázat

    OdpovědětVymazat
  17. Zajímavá zřícenina, pohled do údolí ještě lepší. Zlí lidé jsou dvojího druhu: vrozenou povehou,příp. výchovou v rodině či jince a nebo špatnými zkušenostmi. Měli by v tom případě rozlišovat podle chování lidí.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: To je i můj názor.Já jsem to tu napsal hlavně z toho důvodu,aby s tím případní návštěvníci počítali a ne aby ho hned odsuzovali

    OdpovědětVymazat
  19. Tahle zřícenina je větší než minulá a v lepším stavu.

    OdpovědětVymazat
  20. Zřícenina vypadá docela zachovale Akorát bych to tam trošku posekala, páč se tam poněkud ztrácí v křoví :) Jinak pěkné fotografie, je z nich cítit snaha.

    OdpovědětVymazat
  21. Ten výhled je nádherný. Ale nevím, jestli by mi stál za tu nelehkou cestu vzůru

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji