21. června 2014

Kaple Vzkříšení nad hrobkou rodiny Schindlerů v Brně - Komárově

Dnes bych chtěl představit další z brněnských kaplí


Mnoho informací o tomto objektu jsem nenašel. Souhrn je většinou stejný a tak jsem jej převzal ze stránek www.turistika.cz v nezměněné podobě:
Kaple Vzkříšení se nachází na Čenovické ulici v těsné blízkosti kostela sv. Jiljí v brněnské čtvrti Komárov, která je součástí městské části Brno-jih. Novogotická stavba z režných cihel byla zde postavena v roce 1856 jako hrobka rodiny Schindlerů. Schindlerovi byli majitelé mlýna a velkostatku "Ráječek".

Jak jsem psal, moc informací to není. Ale to neznamená, že objekt nestojí za prohlídku. Letos jsem tam byl dvakrát a pořídil jsem následující fotografie

Kaple Vzkříšení nad hrobkou rodiny Schindlerů v Brně - Komárově 10.2.2014




















Kaple Vzkříšení nad hrobkou rodiny Schindlerů v Brně - Komárově 28.4.2014






















A to je pro dnešek z brněnského Komárova vše. Někdy v budoucnu ještě představím kompletní přehled památek této brněnské části, ale příště vás pozvu někam mimo Brno.

19 komentářů:

  1. To je opravdu honosná kaple, krásně zdobená, jak nějaká velká katedrála a byla dokonce otevřená a přitom uvnitř neponičená!

    OdpovědětVymazat
  2. nejdřív jsem si říkala jestli to má spojitost s Oskarem Schindlerem ale to byl Svitavák.....ale kaplička je to pěkná!

    OdpovědětVymazat
  3. Kaple je krásná. Zvenku i uvnitř.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Tato kaple je otevřená pořád a doufám,že se nikdy nestane cílem nějakých blbců

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Děkuji a jsem rád,že se Ti líbí

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Na pravé straně jsou ještě padací dveře,které pravděpodobně vedou do té hrobky.Bohužel se mi je nepovedlo ani jednou nafotit

    OdpovědětVymazat
  7. Uvnitř kaple vypadá snad ještě líp než z venku.

    OdpovědětVymazat
  8. Překrásné detaily, Patriku. Kaple je uvnitř nádherná, líbí se mi i zvenčí, ale tam trochu chybí modrá obloha. Parádní je klika, ty mě v poslední době hodně zajímají.   

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, ta je fakt pěkná...to byla moje první reakce.

    OdpovědětVymazat
  10. Ta kaple je skvost! Já, ačkoli kostel znám, jsem uvnitř nikdy nebyla

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: A to je uvnitř hodně málo prostoru,což na fotkách není poznat   

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Tenhle kostel jsem s modrou oblohou nenafotil,protože ta se mě pokaždé někam schovala.Ale není všem dnům konec (alespoň doufám )a tak se o to pokusím třeba příští zimu   

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: Taková nenápadná krása   

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: A to je přitom jen pár metrů od kostela ! Třeba už se příště podíváš

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Letos už se nám možná nepodaří s modrou oblohou nafotit vůbec nic, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Neboj,za každým mráčkem sluníčko svítí   

    OdpovědětVymazat
  17. spojitost tam vzdáleně je.jedna větev rodu je svytavská druhá je řečkovická

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Aha, děkuji za vysvětlení

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji