2. července 2014

Žireč - sousoší sv. Floriána

Dnes bych vám chtěl představit první z památek, které jsem nafotil během výletu po okolí Zvičiny


Autorem tohoto díla je barokní sochař Jiří František Pacák (1670 - 1742) . Tato socha z let 1725 - 1730 je umístěna ve volné přírodě u silnice ze Žírče u Dvora Králové nad Labem směrem na Stanovice poblíže Kuksu.
Svatý Florián, první rakouský mučedník a katolický svatý, je jeden ze 14 svatých pomocníků. Z důvodu mučednické smrti ve vodě je považován za patrona profesí, která souvisejí s ohněm. Za vlády Karla IV. byla malá část jeho relikvií převezena a uložena do chrámu sv. Víta v Praze.
informace jsem čerpal z : www.radsvatehohuberta.cz

Bohužel jsem se celý den potýkal s nepříznivým světlem a tak ne všechny snímky jsou podle mých představ. Přesto doufám, že se vám toto umělecké dílo bude líbit

Sousoší sv. Floriána v Žirči 14.6.2014












A to je vše. Příště vám představím další z památek, co jsem nafotil v Žirči u Dvora Králové

5 komentářů:

  1. Sousoší zasazené do krajiny vypadá nádherně, Patriku. Něco takového se ve volné přírodě vidí málokdy.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná barokní práce! Ale mě ten Florián s tím jeho srandovním knírkem připomíná sumce    . No vlastně se to i tak hodí, když zhynul ve vodě....

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Co bys chtěl, prosím tě, vždyť vyšel skvěle!!!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji