3. července 2014

Žireč - kaple sv. Jana Nepomuckého

Dnes bych chtěl představit další z památek, které jsem nafotil v Žirči dne 14.6.2014


Kaple svatého Jana Nepomuckého je římskokatolická čtyřboká kaple v Žirči, části města Dvůr Králové nad Labem. Patří do farnosti Dvůr Králové nad Labem. Vlastníkem kaple je město Dvůr Králové. Kaple je od 3. května 1958 chráněna jako kulturní památka České republiky. Nachází se po pravé straně silnice z Žirče do Dvora Králové.
zdroj informací : cs.wikipedia.org

Kaple sv. Jana Nepomuckého v Žirči 14.6.2014
















A to je z této kaple vše. Příště vám ale představím další

12 komentářů:

  1. Zajímavá stavba....zvláštní že jsou ty ostatní výklenky prázdné. Ale zase když je věnovaná Janu Nepomuckému tak je jasný že tam s ním nebudou bydlet ještě jiní nájemníci

    OdpovědětVymazat
  2. pěkná stavbička, jen co je pravda

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Třeba jsou ostatní nájemníci na dovolené a tenhle to tam jen hlídá   

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Je pěkná,ale počkej na tu další.Ta je navíc ještě zajímavá

    OdpovědětVymazat
  5. Kaple se mi moc líbí. Má zajímavý tvar.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:I to je možné, třeba se odebrali na plastiky aby byli zase pár set let pěkní

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Tak to jsem zvědavý,co budeš říkat na kapli,kterou ukáži dnes   

    OdpovědětVymazat
  8. Další zajímavá stavbička. Myslíš, že v dalších výklencích původně nějaké jiné sochy byly? Zdá se mi, že nadarmo tam výklenky stavitel nevytvořil. A nápis pod každým výklenkem dává tušit, že tam v minulosti něco bylo.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Myslím si,že tam určitě něco bylo. Buď sochy,nebo obrazy. Kdo ví,třeba se tu najde někdo,kdo ví víc informací,než se mi podařilo najít na netu   

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Tenhle komntář mne pobavil.

    OdpovědětVymazat
  11. To je pěkná kaplička, Patriku, takovou jsem ještě nikde nepotkala. Moc hezky jsi ji vyfotil, má kouzlo i pod zamračenou oblohou. I mě překvapilo, že je obsazený jen jeden výklenek, ale Vendy to zdůvodnila skvěle, a ty jsi tomu nasadil korunu!   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji