4. července 2014

Žireč - kaple Nejsvětější Trojice a pomník Adama Zilvára ze Silbersteinu

Pro dnešek jsem si připravil představení dvou památek, které jsou k vidění v Žirči, na rohu rozcestí cest vedoucích do Stanovic a Hřibojedů


Kaple Nejsvětější Trojice je římskokatolická baldachýnová kaple v Žirči, části města Dvůr Králové nad Labem. Patří do farnosti Dvůr Králové nad Labem. Vlastníkem kaple je město Dvůr Králové. Kaple je od 3. května 1958 chráněna jako kulturní památka České republiky. Nachází se v prostoru křižovatky cest k odbočce ve směru k Braunovu Betlému a Hřibojedům. Byla vystavěna v období kolem roku 1726. Původně byla prvním zastavením křížové cesty na Kalvárskou horu pod Betlémem. Kaple prošla začátkem 21. století rekonstrukcí, při níž došlo k nahrazení původních soch kopiemi. Originály jsou vystaveny v reprezentačních prostorech města Dvůr Králové.
Informace jsem převzal z : cs.wikipedia.org

Kaple Nejsvětější Trojice v Žirči 14.6.2014








Přímo za kapličkou je k vidění i zrekonstruovaný pomníček připomínající Adama Zilvára ze Silbersteinu.

Pomník Adama Zilvára ze Silbersteinu v Žirči 14.6.2014






A to je z drobných památek v Žirči vše. Příště už vás zavedu k místnímu zámku

13 komentářů:

  1. Baldachýnová kaple je zajímavá, velmi neobvyklá, ještě jsem takovou nikdy neviděla.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji za tip Třeba se tam někdy vypravím,ale kdo ví? Mám to přeci jen trochu z ruky.

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm, tak to je opravdu zajímavá kaple. Takto otevřenou světu jsem ještě neviděla. Díky.

    OdpovědětVymazat
  4. V Žírci si na netradiční kapličky koukám potrpěli. Tahle je moc krásná, zvláštně stavěná i vyzdobená....

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Taky marně vzpomínám,jestli jsem něco podobného viděl

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: V Žirči se zajímavých památek urodilo   

    OdpovědětVymazat
  7. Tak takovou kapli jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  8. V Žírči je spousta krásných památek, Patriku. Nikdy jsem neslyšela o baldachýnové kapli, natož abych ji viděla. Je to úžasně zajímavá stavba. Škoda jen, že nestojí na nějakém hezčím místě, zasloužila by si to. Pomník je taky hodně zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Tak to jsem rád,že jsem Ti ji mohl představit   

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Představuji si,že kdysi stála kaple na krásném místě.To jen další generace ztratili cit a rozum

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Máš pravdu, Patriku, podobných ukázek potkávám při našich cestách spoustu. Je velká škoda, že nemáme k památkám citlivější přístup.

    OdpovědětVymazat
  12. Patriku, měl jsi pravdu, když jsi mi sliboval další zajímavost v Žirči.   

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: A to jsem na fotil jen památky,které jsem objevil náhodně.Kdo ví,co se tam ještě může skrývat   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji