8. července 2014

Žireč - hřbitovní kaple sv. Odilona

Dnes vám chci představit poslední památky, které jsem navštívil 14.6.2014 v Žirči u Dvora Králové nad Labem


Hřbitovní kaple svatého Odilona stojí u silnice vedoucí do Hřibojed. Nedaleko je i železniční zastávka Žíreč.
Bohužel o historii této kaple se mi nepodařilo získat mnoho informací. Jediné co jsem nalezl je, že to byla původně dřevěná stavba, kterou přestavěli do současné podoby v roce 1656. Víc jsem toho na internetu nenašel, tak můžu představit jen pořízené snímky kaple i nejbližšího okolí

Kříž před hřbitovem v Žirči 14.6.2014



Hřbitovní kaple sv. Odilona v Žirči 14.6.2014




















A to je pro dnešek vše.

Před kaplí je malé parkoviště (asi na dvě auta), kde jsem se rozhodl svoje vozidlo odstavit a dál pokračovat pěšky. Co všechno jsem objevil po pěší cestě vám ukáži v dalších příspěvcích

9 komentářů:

  1. Vůbec jsem netušila, že existuje svatý Odilon, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  2. Pohledná a úpravná kaplička. A v pěkné krajině. Nemusíš se omlouvat za ten nemejlovaný příspěvek, nic se neděje

    OdpovědětVymazat
  3. Mám ráda taková místa, ze kterých přímo historie a příběhy dávno zesnulých dýchají. Na pěkném místě kaple s pěkným interiérem a to pochmurné počasí se k tomu místu hodí. Také jsem poprvé slyšela sv. Odilon.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: O tomto svatém jsem hledal nějaké informace,ale našel jsem tak málo zpráv,že jsem to radši nezveřejňoval.Přeci jen,svatí nejsou moje doména

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Příště se už určitě polepším   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Tak to jsi vystihla úplně přesně. Když jsem tam byl,tak se střídalo sluníčko s těžkými mraky,všude vládl naprostý klid a mír.Když jsem se tam tak procházel, bylo mi tam až příjemně.Což zní divně na hřbitov,ale prostě to tak bylo

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: To vůbec nevadí, Patriku, moje také ne, já jen, že jsem o tomto svatém vůbec neslyšela.

    OdpovědětVymazat
  8. No řekni, jestli naše kultura nemá ušlechtile líbivý způsob pohřbívání. Především díky baroku.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Máš naprostou pravdu. Poslední dobou začínám tato místa vnímat úplně jinak

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji