12. září 2018

Mušov - Kostel sv. Linharta

Mušovský kostel je chráněn jako kulturní památka České republiky a nachází se na jednom z ostrovů Věstonické nádrže, která je prostřední ze tří nádrží vodního díla Nové Mlýny pod Pavlovskými vrchy. Je jedinou zachovalou budovou obce Mušov, která definitivně zanikla zaplavením v 80. letech 20. století.
Kostel na ostrově není běžně přístupný, protože k němu nevede žádný most a jediná cesta k ostrovu je tedy po vodě. Nejlepší možnost, jak si prohlédnout kostel suchou nohou se nabízí, když přijdou silné a dlouhotrvající mrazy, které na Novomlýnských nádržích vytvoří dostatečně tlustý led, což se ovšem stává zřídkakdy.

Tato situace nastala v lednu 2017 a já tak mohl pořídit bližší záběry tohoto objektu, než při své první výpravě v srpnu 2014, kdy mě po namáhavé plavbě v nafukovacím člunu na ostrov nepustili ochranáři.

Z obou výprav mám poměrně dost záběrů a ty jsem uložil do alba na Zoneramě, kde postupně ukládám celý svůj fotoarchiv. Odkaz na toto konkrétní album najdete na konci příspěvku.

Pro tento článek jsem vybral následující sérii snímků:

Mušov - Kostel sv. Linharta 21.1.2017























Druhá část záběrů, které dnes chci ukázat, vznikla v roce 2014,  při mé snaze se dostat ke kostelu pomocí loďky. Bohužel vstup na ostrov mě tenkrát nebyl umožněn zdejšími ochranáři a tak mám jen pohledy z vodní hladiny

Mušov - Kostel sv. Linharta 21.8.2014










 To si myslím, jako malá ukázka z pořízených snímků stačí. Všechny fotografie z mých návštěv kostela sv. Linharta v Mušově najdete uložené v galerii na Zoneramě, kam postupně ukládám celý svůj fotoarchiv.
Pokud by někoho zajímalo, co jsem zde nafotil, tak stačí kliknout ZDE



2 komentáře:

  1. Má to sílu. Asi bych řekla že větší při těch zimních záběrech....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zimní focení jsem si taky víc užíval. Sice bylo nějakých mínus patnáct,ale byl to skvělý zážitek

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji